Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 2266
Heisann.
Jeg har laget meg en ganske spesiell side, hvor alt designet er tegnet for hånd (med mus, så klart) i mspaint. Fikk hjelp til å kode siden i begynnelsen, men gjør nå alt selv,
Jeg synes så klart det ble tøft, men har fått noen tilbakemeldinger om at det er vanskelig å se hva det står.
Hva synes dere om siden min? (:
Dette er forresten min aller første hjemmeside.
Sist endret av Septra; 17. mars 2004 kl. 17:10.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Med tanke på ms paint så synes jeg den var fin.
Med tanke på internettsia så synes jeg ikke at den var noe.

[edit] Men som andre sier, den hadde jo litt sjarm. Bra jobba med paint, men tror du kunne lagd en veldig mye penere en i noe annet enn paint. [/edit]
Sist endret av 2rs1; 17. mars 2004 kl. 17:18.
idéen var slettes ikke dum. kanskje litt vanskelig å lese teksten. tatt til betraktning at gfx'en er laget i paint er den ganske tøff.
var ganske pen sånt kunstmessig, men den ble litt for utydelig..
menuene var litt vanskelig å lese.
og de bildene var litt dirty/skitten med tanke på kvalitet.
tja, veldig vanskelig å se hva som står.
Likte ikke den hvite bakrunnen helt.
Iframen du har brukt går for langt ned.

Litt spessielt og lage det i mspaint da. Men godt gjort siden det er din første hjemmeside.

stå på.
Jævlige farger. Vanskelig å lese tekst.

Forstår heller ikke hvorfor du gidder lage dette i Paint. Hadde det vært gjort "skikkelig" i f.eks. Photoshop, med fine farger, så hadde den blitt nice.
Trådstarter
15 0
Siden jeg er en kunstner skjønner jeg at designet kan kræsje med mange. Jeg kommer ikke til å gjøre menyene tydeligere, da de for det første ikke er umulige å skjønne og for det andre ville ha kræsjet med resten av designet med helt plain skrift .
I photoshop finnes det altfor mange hjelpemidler. Jeg liker at det er litt originalt samt at jeg liker tanken på at jeg har laget hver minste lille duppeditt selv.

Men takk for kommentarer! Jeg skal stå på, jeg. ;P
Bildene ble lastet i et nytt vindu. hva med at du lærer deg css, slik at du kan ha de i en ramme, men ikke bruker iFrame eller iLayer.
jeg synes ikke den var pen. de halvsirklene på siden med rene linjer kræsjer med resten av ideen om grudgy edges og sånne ting. kunne implentert den bedre i det sorte og hvite, enn å lage et hvitt bredt felt tvers over slik som du har.

forøvrig kan du lage hver eneste lille duppeditt selv i photoshop også.
mener du at man ikke er kunstner hvis man lager ting utenfor simplistiske hjelpemidler du da eller? hva med alle som former ting og tang ut av metall og andre tunge metaller, de bruker da alt annet enn simple hjelpemidler. trenger ikke være kunstner for å forstå at folk har forskjellige meninger om ting heller, forøvrig.
Sist endret av mia; 17. mars 2004 kl. 18:45.
Definer "kunstner".
Er jeg en kunstner? Jeg spiller i band hvor vi lager musikken selv. Lager bilder (www.ninja5000.com) og tegner tattoo's for folk osv. Lager også hjemmeside for folk osv. Har tilogmed gått GK Formgivningsfag back in 96/97 :P

Er jeg en kunstner? Bare lurer...i såfall skal det rett inn på CV'n og visittkortene

[edit]
Støtter meg til Mia btw.
For mange hjelpemidler i PS?
Er det sånn at du MÅ bruke dem også, eller kan du velge. Det kan ihvertfall jeg. Men jeg har bare Photoshop CS da...kanskje du har en nyere, mer automatisert versjon?
Trådstarter
15 0
"mener du at man ikke er kunstner hvis man lager ting utenfor simplistiske hjelpemidler du da eller?" - Mia.

Nei, det var ikke det jeg mente. Om du hadde lest posten min i riktig rekkefølge hadde du sett at jeg dro inn kunstnerdelen da jeg sa jeg skjønte den sikkert kræsjet med mange, ikke da jeg sa jeg brukte paint denne gangen fremfor Photoshop.

"Definer "kunstner"." - ninja5000

Var det virkelig vanskelig å forstå hva jeg mente? Dette har ingenting med hva en kunstner er å gjøre.
Men, for alle del. Jeg vil kalle å lage musikk for musiker, men mye mulig også kunstner. Hva du velger å kalle deg er din egen sak. Om du lager kunst ellers og har en slags portfolie å vise til, har du jo enda en fot innenfor.

Takk likevel for kritikk begge to, selv den spydige delen.
Du er en kunstner ninja.

sett inn mias svar her
Vis hele sitatet...
Takk oyvind :P

Jeg har en greie på det med "titler". Litt sånn at hvis man f.eks. skal være hacker, så må man "få" den tittelen av andre eller noe i den duren. Man kan ikke kalle seg selv for hacker. Samme mener jeg om kunstner og diverse andre litt flytende "titler"...
Opprinnelig postet av Septra
"mener du at man ikke er kunstner hvis man lager ting utenfor simplistiske hjelpemidler du da eller?" - Mia.

Nei, det var ikke det jeg mente. Om du hadde lest posten min i riktig rekkefølge hadde du sett at jeg dro inn kunstnerdelen da jeg sa jeg skjønte den sikkert kræsjet med mange, ikke da jeg sa jeg brukte paint denne gangen fremfor Photoshop.
Vis hele sitatet...
jeg leser da posten din i riktig rekkefølge. du hevder at du som kunstner forstår at folk har forskjellige meninger, deretter drar du inn simplistiske elementer. må man virkelig være en kunstner for å forstå at folk kan ha forskjellige meninger om ting? didn't think so.

i quote:
Siden jeg er en kunstner skjønner jeg at designet kan kræsje med mange.
Vis hele sitatet...
det var det posten min pekte til.
hva er definisjonen av en kunstner? jeg lager masse webdesign i forskjellige former, jeg tegner og jeg maler, og lager diverse andre ting? gjør det meg til en kunstner? jeg ville ikke definert meg som det. er enig med ninja - man blir kalt det av andre.

Takk likevel for kritikk begge to, selv den spydige delen.
Vis hele sitatet...
you're very much welcome.
Jeg antar at kunstner i denne sammenheng var definert noenlunde slik: "folk som lager sære ting de færreste synes er estetisk riktig"... Sånn ellers setter jeg meg på ninjas bandwagon angående titler
Sist endret av oivind; 17. mars 2004 kl. 18:53.
Trådstarter
15 0
hum, jeg tror "Siden jeg er en kunstner skjønner jeg at designet kan kræsje med mange."-setningen min kom litt feil ut. Jeg mente ikke at fordi jeg er kunstner kan jeg forstå det, men at jeg ser at mange misliker det pga. den kunstneriske måten den er laget på.
Beklager misforståelsen.
Misliker det ikke pga "den kunstneriske måten det er laget på"...jeg misliker det pga. det ikke er fint, og pga. det ikke er særlig kunstnerisk heller
Trådstarter
15 0
Og forresten. Jeg vet ikke om jeg med rette kan kalle meg en kunstner, eller om dere ville kalt meg det. Men jeg har gått tegning i 3 år på VGS, studerer nå videre innen dette og skal bli lærer i formgivning. Jeg tegner, maler og lager ting, Har kanskje ikke blitt så mye i det siste av personlige grunner, men jeg vil likevel se på meg selv som en som yter kunst.
Opprinnelig postet av Septra
hum, jeg tror "Siden jeg er en kunstner skjønner jeg at designet kan kræsje med mange."-setningen min kom litt feil ut. Jeg mente ikke at fordi jeg er kunstner kan jeg forstå det, men at jeg ser at mange misliker det pga. den kunstneriske måten den er laget på.
Beklager misforståelsen.
Vis hele sitatet...
vel.
sorry for sarkasmen, men jeg synes ikke det designet er lagd på noen spesielt kunstnerisk måte. hadde jeg sett den siten fra et annet sted enn denne threaden hadde jeg ikke tenkt "åh, for et kunstnerisk geni!", men noe ala "ok, dette er et first-time-prosjekt som ikke er lagd på en særlig bra måte verken grafisk eller når det gjelder html'en". det er ikke noe videre spesielt, sjokkerende eller revolusjonerende ved det designet, det er rimelig standard, spør du meg. fargene er også standard - svart og hvitt er ikke de minst brukte fargene, akkurat.

jeg skal være så frekk som å si at hvis den siten er et kunsterisk produkt, så er grafikken på sia mi evig genialt. noe den ikke er for tiden. ;>
Word!
Trådstarter
15 0
Opprinnelig postet av ninja5000
Misliker det ikke pga "den kunstneriske måten det er laget på"...jeg misliker det pga. det ikke er fint, og pga. det ikke er særlig kunstnerisk heller
Vis hele sitatet...
Ikke er særlig kunstnerisk? Unnskyld? Jeg må være litt dum, kan du være så snill å definere "kunstnerisk" for meg?
Kunst for meg er noe som (bl.a.) er estetisk behagelig å se på.

Ikke noe som er eksperimentelt laget, og "sprøtt" og "kreisi"...
Opprinnelig postet av Septra
Ikke er særlig kunstnerisk? Unnskyld? Jeg må være litt dum, kan du være så snill å definere "kunstnerisk" for meg?
Vis hele sitatet...
i mine øyne burde noe kunstnerisk inneholde dette:
- noe man ved første øyekast ikke drar blikket vekk fra igjen
- noe man kan studere over tid og allikevel få mer og mer ut av det
- noe man trekker assosiasjoner til i sitt eget hode og egne minner
- noe som er produsert nytenkende, altså at man ikke "har sett det før".
- noe man vender tilbake til igjen og igjen, fordi det ikke slipper taket.
- bruk av farger, metoder og finesser man ikke ser overalt.
- er estetisk

og enda mye mer. jeg får ikke akkurat de punktene til å stemme med det designet.
Du er genial du, mia
Trådstarter
15 0
Ja, Mia. Siden din just wont leave me alone. Jeg tror den notice my fear. Jeg lover at jeg ikke vil touch anything if I'm afraid of the dark.

Faktisk liker jeg siden din, bortsett fra de goth-aktige siteringene, og de utrolig søte hjertene. Også det gule og det svarte som er altfor enkelt i forhold til fargene og skriften på venstresiden. Du vet, det grudgy-edge-greiene.
Men jente-saken var bra.
hehe. så morsomt. hvis du vil diskutere min website i din design-thread, så ok for meg. here goes.

- de "goth-aktige sitatene" som du nevner er vel ca så langt i fra goth som du kommer. at det omhandler mørket, betyr ikke at det er goth-inspirert, vet du.. og forresten; det er ikke siden min som ikke vil la det være i fred, det er mørket. og det er jo faktisk sant - du kommer ikke unna mørket.
- de utrolige søte hjertene eksisterer av en simpel grunn; for å vise mitt forhold til sangtittelen som står bak, og hva annet enn et hjerte er vel det rette for å beskrive det?
- det gule og det svarte er lagd på den måten det er for at det ikke skal være problematisk å lese all teksten som siden min faktisk inneholder. hadde jeg lagd en grudgy bakgrunn med bruk av de andre fargene som bildet inneholder, ville siden blitt rotete, uoversiktlig og ganske enkelt stygg, i mine øyne. grunnen til at den er gul og svart er fordi det at det er de fargene som beskrev følelsene mine når jeg satt og lagde nettopp dette designet. wicked, isn't it...? er det ikke det kunst er om, forresten? beskrive det man har inne i seg, uttrykke seg gjennom visuelle medier? wow, er jeg kunstnerisk av meg da eller? gosh.
Trådstarter
15 0
Ops, mia, må ikke legge ord i munnen på meg, jeg sa "goth-aktig", ikke "goth". Dermed sa jeg heller ikke at de var goth, men at de minte om det. Og kom ikke her å si at goth ikke omhandler mørket og at du ikke kommer unna det og bla bla? Og jeg har da for all del ikke tenkt meg unna mørket heller, tenk så slitsomt om alt var lyst. ...

De søte hjertene kommer bare litt for ofte. Men som jeg sa, de er søte.

Du trenger jo ikke ha bakgrunnen grudgy, jeg tenkte mer overgangen.
Og jøsseball, tenk om du har vært en kunstner deriiiiitlenge og ikke visste om det!
overgangen mellom det gule og svarte på venstresiden er lagd så konkret og rett helt med vilje - hadde du tenkt litt lenger på hva som kanskje lå bak handlingene i det jeg lagde det, så hadde du vel muligens forstått det du også.. uansett, til din informasjon - jeg som person er ca 1000 ikke-goth-inspirert, og jeg vil også påstå at siden min heller ikke er det. da ville jeg vel ikke hatt no særlig gult der, tror jeg. jeg vetafaen, jeg bryr meg ikke noe om gothkulturen eller hva den inneholder. :>

og ja, forresten - hørt om ironi..? jeg brukte det nemlig oppi der, serru.

UANSETT : poenget mitt i denne threaden var jeg ikke synes ditt mspaint-design var noe spesielt å skryte av. vil du diskutere mitt design får du ta det i et annet fora enn akkurat her, denne threaden omhandler nemlig ditt mspaint-design.
Trådstarter
15 0
(...)er det ikke det kunst er om, forresten? beskrive det man har inne i seg, uttrykke seg gjennom visuelle medier? wow, er jeg kunstnerisk av meg da eller? gosh.
Vis hele sitatet...
Men tenk om ingen andre synes det er estetisk eller har lyst til å komme tilbake å se på det eller føler de for assosiasjoner til den eller bare kikker på den fort for å så dra igjen eller ikke får noe ut av det eller har sett noe lignende før eller eller eller ...? :P
Opprinnelig postet av Septra
Men tenk om ingen andre synes det er estetisk eller har lyst til å komme tilbake å se på det eller føler de for assosiasjoner til den eller bare kikker på den fort for å så dra igjen eller ikke får noe ut av det eller har sett noe lignende før eller eller eller ...? :P
Vis hele sitatet...
det var da akkurat der ironi-delen kom inn. du skjønner det, jeg anser ikke meg selv som noen kunstner. ;>

forøvrig, det er vel ganske unødvendig og litt teit, å avspore threaden din om det "litt spesielle designet" ditt til fordel for mitt webdesign og meg som person..?

og ja, selvfølgelig - kommenterer du noe ang min side, så får du jo svar. sier seg selv.
Sist endret av mia; 17. mars 2004 kl. 19:23.
Trådstarter
15 0
og ja, forresten - hørt om ironi..? jeg brukte det nemlig oppi der, serru.
Vis hele sitatet...
Og du tror jeg brukte et ord som "jøsseball" uten å forstå det? Ikke belær meg om ironi før du har dreisen på det selv.

Det var forresten du som dro inn ditt eget design, samt du som ville forklare valgene dine uten at jeg spurte. Så ... la oss gjerne avslutte torquate.net-pladderet.

Gulfargen er forresten veldig fin.
Mia har ganske så bra kunstnerisk talent utifra det jeg har sett gjennom den siste tiden av non-webdesign-elementer og kombinasjonen tekst/grafikk, selv om hun kanskje ikke tror det selv.

Når det gjelder å hakke på den BLOGGsida der i kunstsammenheng, blir det i mine øyne altfor flåsete - det er ikke snakk om noen pretensiøs kunstside dette, men et sted å oppbevare tanker i tekstform, innpakket i et estetisk design.

Nå kommer vi til å legge ord i munnen på andre; Mia sa såvidt jeg kan se aldri at goth ikke har med mørket å gjøre - hun sa at selv om det omhandler mørket, er det ikke dermed sagt at det er noe goth-elementer i det.

Jeg vil tro overgangen mellom tekst og header-bilde er et ganske bevisst valg for å gjøre det hele mer mystisk...

Hjertene kommer jo forresten opp for hver sang, mener du hun kanskje burde variere med å poste noen sanger hun hater innimellom, og ha dødningshode e.l. istedenfor?
Sist endret av oivind; 17. mars 2004 kl. 19:26.
Trådstarter
15 0
Næmmen, anser du deg ikke selv som kunstner? Jeg som trodde "gosh"-en kom rett fra hjertet.
ÆRLIG TALT.
nå går jeg beyond myself og hva jeg mener er respektabelt, men rett skal være rett. det var faktisk du som dro inn torquate.net i denne diskusjonen, ved hjelp av denne posten:

Opprinnelig postet av Septra
Ja, Mia. Siden din just wont leave me alone. Jeg tror den notice my fear. Jeg lover at jeg ikke vil touch anything if I'm afraid of the dark.

Faktisk liker jeg siden din, bortsett fra de goth-aktige siteringene, og de utrolig søte hjertene. Også det gule og det svarte som er altfor enkelt i forhold til fargene og skriften på venstresiden. Du vet, det grudgy-edge-greiene.
Men jente-saken var bra.
Vis hele sitatet...
er det ikke forresten ganske barnslig å oppføre seg som en tre-åring når man får negativ respons på et produkt man selv mener er spesielt? jeg forstår hvorfor - men respekterer ikke reaksjonen din. ber du om tilbakemeldinger, må du nesten tåle det du får, ikke begynne å hakke på andres websider selvom eieren ikke likte det du selv har laget.
Sist endret av mia; 17. mars 2004 kl. 19:28.
Trådstarter
15 0
Mia, jeg mener da vitterlig at dette: "jeg skal være så frekk som å si at hvis den siten er et kunsterisk produkt, så er grafikken på sia mi evig genialt. noe den ikke er for tiden. ;>" kom før min post. Er ikke dette dine ord? Noe jeg hentet fra din post allerede på side 1? Jo, det stemmer nok.

Jeg tok det for god fisk at du mente torquate.net da du skrev "sia mi".

Og herlighet da, takler du ikke at spirene kommer med litt svar på responsen? Da burde du ikke kommentere.
jeg dro inn siden min som et eksempel på noe annet enn din - ikke som et produkt som skal vurderes her. jeg kunne likegodt skrevet vg.no. there's a difference, you know.

og ja, lille du; jeg har snart 2300 poster her, jeg tror nok jeg takler veldig fint at "spirene" og øvrige medlemmer kommer med respons på det jeg poster.. tror ikke du også? hvis ikke, ahdde jeg jo ikke kunnet svare på noe?

denne threaden har forøvrig gått så offtopic nå som overhodet mulig, sorry for det, søte admins ;>
Sist endret av mia; 17. mars 2004 kl. 19:36.
Trådstarter
15 0
Postantallet ditt tilsier hva du takler og ikke takler? Tøft.

Og når du bruker siden din som eksempel på hakking på midt design ser jeg virkelig ingen grunn til at jeg ikke skal få svare på det.
"ok".

jeg synes jeg har strukket meg nok offtopic for denne gang, EOD fra min side. jeg er ikke interessert i kverulering på dette forumet.
Min oppsummering av denne tråden :

Septra : Her er siden min, er ikke den unik og vakker?
Mia : Nei det synes jeg faktisk ikke.
S: Hva med din side da, er den så fin liksom?
M: Jeg synes ikke selv at den er perfekt men jeg er fornøyd med den, og hva hadde egentlig det med tråden å gjøre?
S: Du kan ta kritikken din å stappe opp i rompa, fordi sida min er nydelig og ingen skal kritisere den.
M: Nå må du ta deg sammen Septra
S: *med dum hermestemme* : "Ta deg sammen du liksom".
M: *sukk*
Siden kunne ha vært laget finere i et bedre program. Og om et program inneholder hjelpemiddler så behøver man faktisk ikke å bruke de!

OG man er heller ikke mindre "kunstnerisk" av den grunn.
Mspaint roxxor!!
Unique side du har der.
Trådstarter
15 0
DonTomaso:
Jeg tør gjette på at oppsummeringen din ender slik fordi du sannsynligvis godt vet hvem Mia er.
Jeg sa forresten aldri at ingen fikk kritisere siden min, jeg trodde bare det var lov til å svare. Så dum kan man være.

Beklager om jeg dro threaden off topic, beklager om jeg virket som en 3-åring og beklager om jeg sa noe slemt om siden til Mia.

"EOD".
chickfight @ nFF
how childish could anyone possibly be..

- jeg kjenner ikke dontomaso på noen som helst måte.
- selvfølgelig er det lov å svare, hvorfor har man et forum? det er om man tåler svarene som er poenget mitt.
- jeg har hatt ca 20 design ute til whip på nff selv, tror nok jeg tåler å få noe slemt om det jeg lager uten å bli sutrete av den grunn.
Trådstarter
15 0
*klemme mogcaiz*
Jøjje meg så lite det skulle til.
Jeg ville bare åpne denne igjen for sånn to sekunder for å si at den faktisk var litt stilig. Originalt at den er laget i MS-Paint. De fuglene ser kule ut. De ungene det var bilder av på sida di så forøvrig max schteelige ut, ræggæpækk, som de ville sagt det i Danmark.

Sånn, stengt igjen.

Edit: Faen a, funker jo ikke stenge denne greia.