Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 936
Skal mekke en side i photoshop 8 med ok skillz fra 7....
Fatter basic prinsippet med å Slice, men mer avansert er jeg ikke så jeg lurer på hvordan jeg enkelt å greit lager:

-"hull" i firkantene (som når du visker, men som firkant)

- Sette opp firkanter symetriskt (lage jevnt fordelte knapper nedover)

- Eget vindu i midten som opererer uavhengig (du trykker på knappene i menyen og det åpner seg inne i ruta... med scroller)

-Diverse annet nyttig (enkle tourails, helst norske hadde vært fett)

Er ikke for avansert så ikke gå for langt på css og html språket... kan litt....
Skjønner ikke hva du mener med å viske på firkanter??

Knapper: Layere

Vindu i midten lager du en slice og sletter bildet fra HTML fila og bytter ut med bakgrunnsfargen

Du MÅ lære CSS om det skal komme noe fornuftig ut, ellers blir det bare <font style="" og bla bla bla videre med masse unødvendig kode fremfor class="tekst_meny"
bobbo's Avatar
Trådstarter
Her er et exempel:

Fordypningen der innholdet er brukte jeg visk for å få til... Hvordan ghøre dette enkelt?

Knappene må fordeles jevn, ryddig og systematisk og vær på plass.... INNHOLD skal åpnes i ruta og det rundt skal være uforandret.. Evt at knappen markeres.

Er villig til å lese meg til det hvis noen forteller meg en lett og oversiktelig plass med språk du ikke må være 1337 for å forstå...
Jeg liker norsk

Takk
kanskje litt usaklig. men dette må være noe av det absolutt styggeste tyggegummi designet jeg har sett. (fikk vondt inni meg)
Du er min venn
niigu's Avatar
Det Roger sa.
[/offtopic]

Jeg må gå og legge meg nedpå... PM meg om du vil ha tips.
niigu
bobbo's Avatar
Trådstarter
Det var noe av det styggeste jeg kom på i farten..kun eksempel på hva slags layout og opsett
jeg skal ha
for å få det som en jevn og grei firkant mener du? enkleste måte er å markere en firkant med "rectangular marquee tool", og trykke delete

sette opp firkanter nedover, jevnt fordelt? en måte er ihvertfall å gjøre ferdig den ene først (skal den være med tekst, eller i det hele tatt være bygd opp av flere layers, så kan du linke dem sammen) deretter er det copy/paste, og flytt så mange hakk nedover du vil, gjenta for hver ting du vil ha jevnt fordelt nedover... enkelt og greit. Det finnes helt sikkert en funksjon for det også, men jeg kommer ikke på det nå.
Sist endret av atomet; 11. mars 2004 kl. 23:24.
bobbo's Avatar
Trådstarter
Men jeg finner ingen sider som beskriver bra hvordan lage sider... Altså å
"webscripte" med photoshop...finner bare tegning
hæ ? "webscripte" ?

altså PHP, HTML, MYSQL osv ?
En god tutorial side: http://www.eyesondesign.net/pshop/tuts.htm. Hun som driver siden er norsk, men teksten er på engelsk.
Opprinnelig postet av bobbo
Men jeg finner ingen sider som beskriver bra hvordan lage sider... Altså å
"webscripte" med photoshop...finner bare tegning
Vis hele sitatet...
Du mener kanskje javascript onmouseovers og slikt? Les photoshop-manualen
whoa, den ps tut sia var nice
Bruk heller Image Ready. Det kan "linke" mellom layers , aligne objekter slik at du får knappene fine å rette. ++
Den greia i midten er iframe og hvilken rullebar du vil ha må defineres med CSS eller bruke flash
-Diverse annet nyttig (enkle tourails, helst norske hadde vært fett)


hull i firkantene- markeringsverktøyet, for helt nøyaktig firkant, hold skift inne. deretter delete.

til den symetrikse meny tingen din, lag en button og dupliker den "layeren" slik at du får flere "like" buttons

Det med scrollen trur jeg ikke du kan lage i photoshop, du må nok over i html. Eller eventuelt flash som noen har nevnt her, selv om det faktisk er liten vits
bobbo's Avatar
Trådstarter
Ja, menyknappene er ikke noe problem å kpiere men å få fint å rekke å rad med likt mellomrom mellom alle... Jeg er ikke så veldig på utkikk etter "hvordan tegne" tutorial, men en "hvordan lage en www side side"...
for å få likt mellomrom mellom knappene osv:
Inne i PS: View -> Rulers. Kryss av den, da får du opp linjaler rundt bildet, og der kan du trekke linjer ut på bildet så du får stilt alt på linje.
bobbo's Avatar
Trådstarter
HAr altså PS CS 8 eller no... tastaturet virker kun til skriving og ikke shortcuts.... hjelp
Da har du nok installert en fucka crack, om jeg ikke tar helt feil? Søk litt rundt på forumet her, der var en fin-fin crack som blei posta...

Fant: http://flz.anycracks.com/qwerty/P/photoshopcsparadoxnagandserial.zip
Du må nok reinstallere PS, og skifte tiden noen år tilbake før du faktisk installerer.

Etter installasjon, pøter du filene fra zip i photoshop-mappa og kjører test.exe eller hva den nå heter. Vips, du kan spole tida fram igjen og kjøre PS CS knirkefritt