Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 730
Hei sann!
Bandet mitt skal skaffe seg ny hjemmeside og trenger en tøff logo til den. Jeg var dom nok til å ta på meg den oppgaven, og er helt tom for ideer....
Er det noen som har noen gode ideer til hva jeg kan ha med i logoen?
Noen gode motiver? Noe som helst??
Takker for alle tips!
det spørs litt åssen type band dere har... er det blackmetal eller jazz?

Tenker meg kanskje et instrument i bakgrunnen,gjerne et som har med musikksjangeren å gjøre. Lag en lett gjenkjennelig logo ved å gjøre den simpel, men bra!
Ikke for avansert, men hold det enklest mulig... Det har jo selvsagt mye å si hva slags band dere er da...
Trådstarter
Vi spiller mye gammel rock og slikt.. det meste fra CCR til The Rasmus faktisk...
Hvordan tror dere det ville blitt å ta et bra bilde av trommene, og få de ganske transparant i baktrunn...
Kunne kanskje gjort seg bra det...
Jeg for min del ville nok gjort mest mulig ut av teksten/bandnavnet og ikke brukt så mye grafikk inn i det.
Opprinnelig postet av BergLove
Hvordan tror dere det ville blitt å ta et bra bilde av trommene, og få de ganske transparant i baktrunn...
Vis hele sitatet...
Kan du ikke heller ha trommene i forgrunnen og ha teksten på dem? Da får du de med uten at det virker krampeaktig.
Det blir så rart med sånne transparente bilder i bakgrunnen....
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Skal det være en vektorisert logo eller bare et bitamp bilde med tekst på?
Trådstarter
Er ikke sikker...

Lagde et lite forslag med Illustrator her: http\home.no\web24\div\logo1.jpg

Ble egentlig ikke sø fornøyd.... Var vanskeligere enn hva jeg trodde dette!
Sist endret av BergLove; 3. mars 2004 kl. 22:16.
jeg syns skriften du brukte i den logoen du nå lagde kunne gjort seg mye bedre mer "alene." Gjort mer ut av selve teksten og droppa grafikken og trommene. Fonten passet liksom til den musikkstilen dere spiller (rock).

Ellers var logoen tøff nok, men jeg mener allikevel at du bør gjøre mer ut av teksten og mindre ut av grafikken.

Stå på!
Trådstarter
Bruker ingen tekst der.. Står på stortrommskinnet! :> Ganske bra egentlig! Lagde skinnet selv! hehe

Tilbake til logoen.. Slik så vår gamle side ut med vår gamle logo..
http\www.spektrum-leksvik.tk
skjønner ikke hva du vil med alt det svarte rundt, intetsigende og uinspirert. en logo skal ikke ha elementer som ikke er gjennomtenkte. se deg litt rund på diverse logoer, og vis meg dem som har tatt sjansen på å dekke 2/3 av flata med noe som ikke kommuniserer.

forslag: drit i trommesettet, og bruk stortromma. den var du fornøyd med, var du ikke? skjær ut tromma, og lek deg med den. da snakker vi logo, et bilde av et trommesett er ikke en logo. mcDonalds har en M, ikke ei hel burgersjappe. (den bedriften suger btw, men var min første innskytelse. der ser man resultatet av merkevarebyggingens hjernevaskende funksjon).

stortromma med bandnavnet kan du implementere på hva som helst. brevark, vevsider, t-skjorter, plakater osv....
stiliser trommesettet kanskje... (dvs tegn en enkel "etterlikning") "bygg inn" navnet på bandet i tegningen, bare pass på så det ikke blir alt for vanskelig å lese... kanskje noe sånt. En "t" kan vel f.ex. passe inn i en... hva heter det? cymbal? en sånn messinggreie som gjerne står litt over resten av trommesettet... se litt på andre muligheter også

Ikke gå for ultra-pingle-versjonen med å bare bruke en bestemt font, og la det være det, gjør noe mer ut av det.