Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  92 21741
Sitat av Mith Vis innlegg
Så slutt å bygg dueslag og gi den mat. Det er et dyr som er trent opp til å finne veien hjem over ekstremt lange avstander.
Vis hele sitatet...
Går ikkje imot deg, men virka som om den slit akkurat litt med å finne fram ettersom att den bare står stille når den blir sluppe ut, og set seg på tilfeldige hustak.

Sitat av Mith Vis innlegg
Kan den fly så kan den finne mat og kan den finne mat så kan den komme hjem.

Jeg må få lov til å si at jeg lurer på hvordan du tenker hvis du drar sluttingen at fugl med jord på nebbet har styrtet til jorden med hue først.
Vis hele sitatet...
Det var jord på heile nebbet, og litt av gras-rot helt fremst. Tynt lag med jord overalt med andre ord. Etter att eg tok det vekk har det ikkje komt tilbake.

Meina du att eg ikkje skulle ha tatt ansvar for dua i det heile tatt? Då hadde den blitt sittande ute første kvelden i stiv kuling og uten mat. Dessuten var den ganske slakk også.


EDIT ; Alle som ser det positivt att eg tok dua inn er eg glad for, også for hjelpa mtp. sporing av eigar!
Sist endret av Europeanut; 24. mai 2013 kl. 20:39.
Du burde da for guds skyld se at mannen prøvde å gjøre det rette her. Hjelper ingen at du sitter her og kritiserer en person som prøvde å hjelpe det han trodde var et dyr i nød, og han vet da strengt talt mer enn du gjør om akkurat dette dyret.


Stå på!
Sist endret av Nerdefruen; 24. mai 2013 kl. 20:55.
Kanskje på tide med en oppdatering?

Akkurat no sit dua ute på altanen igjen, inni det eg vil kalle fuglehus, men det du ville ha kalt "haug med skruar og treverk som ikkje ser ut."
Dvs. vind-tette veggar, tak med takstein på, og golv. Alt untatt taket er isolert med en gammal skum-gummi madrass. (Liknande glava.) Den har også mat og drikke, men eg valgte å stenge buret for natta på grunn av naboen sin katt.

I mårå tidlig skal eg sleppe den ut, og då skal den få gå slik som det passa den.

Sjekka også med lommelykt for rundt ein time sida, då satt den på 'magen' som om den rugde på isolasjonen og såg opp på meg.

Dessuten kan du kanskje seie att det ser ut som om eg har plana om å beholde dua, det ser eg sjølv att det hadde sett ut som med tanke på att eg allerede har laga hus og tråden sin vikling. Men saken er att eg forberedt på att den kan flakse vekk når som helst, og det skal den få sjangsen til kvar dag.
haha jeg ble faktisk litt glad og i godt humør av og lese denne tråden.. alt du gjør er konge! kan hende du har fått deg en ny soul mate! hvis den blir hos deg over lengre perioder (1-2 uker) vil jeg anse duen som din.. (MERK ANSE) du kan jo ikke sende den i posten til han som eier den heller akkurat..

gratulerer! du har fått deg ei due;D
Til de som maser på enda mer insj fra trådstarter mtp eier; eieren virker da totalt uinteressert og jeg syns overhodet ikke TS trenger å ta seg til mer der - jeg hadde droppa det etter bare et par forsøk. Nå hviler ansvaret på eier som IMO burde få fingeren ut av ræva og ringe TS for eventuelle beskjeder dersom han er interessert. Herlig opplegg fra TS sin side.
Leste litt om brevduer, det er vist ganske vanlig at de forviller seg vekk slik som dette. De blir gjerne flere dager eller uker for å samle krefter før de flyr hjem. Det at TS gir mat og drikke er helt riktig.
Håper den finner veien hjem.
Not a real gamer
retovio's Avatar
bare fortsett som du gjør nå det virker ikke akkurat som at eieren var så ivrig til å få tilbake duen sin. Jeg mener at du ikke trenger å ringe tilbake før duen har flydd sin vei videre.
Håper fuglen blir hos deg jeg.
Kan ikke du ta et par bilder til nå som den er kommet litt i form igjen.
Dette var en glad-tråd! Du er en helt for denne fulgen! Fortsett å pass på den og legg gjerne ut bilder
Eieren sa jo "du får se hva som skjer", og det som har skjedd nå er vel at den har hatt seg en runde, kommet tilbake og fått deg til å bygge hus til den samt mate den, så det er vel strengt talt ikke noe behov for å ta mer kontakt med denne "dueeieren"..

Du kunne riktignok bedt noen gjøre noe med bildene du la ut, det er ikke så vanskelig, og bildr.no o.l resizer og lager thumbnails for deg.
Sitat av Chicag0 Vis innlegg
haha jeg ble faktisk litt glad og i godt humør av og lese denne tråden.. alt du gjør er konge! kan hende du har fått deg en ny soul mate! hvis den blir hos deg over lengre perioder (1-2 uker) vil jeg anse duen som din.. (MERK ANSE) du kan jo ikke sende den i posten til han som eier den heller akkurat..

gratulerer! du har fått deg ei due;D
Vis hele sitatet...
Takker! Men hvis eigaren faktisk vil ha dua tilbake har eg tenkt på å gå så langt som å hive den inni eit reisebur og deretter reise ned til Bergen (der han bur) for å levere den tilbake. Men det hadde kosta meg ~ 5000 kr, og det har eg ikkje på konto engang.


Sitat av downing Vis innlegg
Til de som maser på enda mer insj fra trådstarter mtp eier; eieren virker da totalt uinteressert og jeg syns overhodet ikke TS trenger å ta seg til mer der - jeg hadde droppa det etter bare et par forsøk. Nå hviler ansvaret på eier som IMO burde få fingeren ut av ræva og ringe TS for eventuelle beskjeder dersom han er interessert. Herlig opplegg fra TS sin side.
Vis hele sitatet...
Yep, eigaren er ihvertfall informert om ikkje anna. Han har sikkert nummeret mitt, men hvis ikkje fortalte eg han ihvertfall navnet, og kvar eg bur.

Sitat av henrikxt Vis innlegg
Leste litt om brevduer, det er vist ganske vanlig at de forviller seg vekk slik som dette. De blir gjerne flere dager eller uker for å samle krefter før de flyr hjem. Det at TS gir mat og drikke er helt riktig.
Håper den finner veien hjem.
Vis hele sitatet...
Hvis den ikkje er her i mårå tidleg blir eg bare å tru den har reist heim. Under oppholdet skal eg ihvertfall sørge for 6-stjerners solsikkefrø og vatten, inkludert tak over haudet når den vil!

Sitat av retovio Vis innlegg
bare fortsett som du gjør nå det virker ikke akkurat som at eieren var så ivrig til å få tilbake duen sin. Jeg mener at du ikke trenger å ringe tilbake før duen har flydd sin vei videre.
Vis hele sitatet...
Er ganske leid av å ringe no ja, men skal ihvertfall oppdatere eigar om dua. (F.eks om eg ser den død, om den ikkje har vist seg i det siste, etc.)

Sitat av Jandre Vis innlegg
Håper fuglen blir hos deg jeg.
Kan ikke du ta et par bilder til nå som den er kommet litt i form igjen.
Vis hele sitatet...
Kan ta bilde i mårå hvis dua fortsatt er rundtom her. Sist eg såg den satt den på hustaket etter å ha ete en håndfull solsikkefrø, det var rundt kl. 8 på kvelden i går.

Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
Dette var en glad-tråd! Du er en helt for denne fulgen! Fortsett å pass på den og legg gjerne ut bilder
Vis hele sitatet...
Yep, er glad i fugl generelt så blir garantert å gjere det eg kan for den.

Sitat av Verilon Vis innlegg
Eieren sa jo "du får se hva som skjer", og det som har skjedd nå er vel at den har hatt seg en runde, kommet tilbake og fått deg til å bygge hus til den samt mate den, så det er vel strengt talt ikke noe behov for å ta mer kontakt med denne "dueeieren"..

Du kunne riktignok bedt noen gjøre noe med bildene du la ut, det er ikke så vanskelig, og bildr.no o.l resizer og lager thumbnails for deg.
Vis hele sitatet...
Skal ta nye bilde og sjå om eg får oppdatert dei gamle i mårå hvis dua fortsatt er her.

Og ja folkens, den er frittflygande og fuglehuset / buret blir bare brukt når det er kaldt. Akkurat i dag såg eg den sist på hustaket, og det var varmt i veiret. Eg rekna med att dua kjem i mårå tidleg for å få seg frokost hvis den ikkje har flydd heim.

I dag merka eg også att den er blitt meir flygedyktig. Dvs. att den held seg i ei bein bane istaden for å vingle fram og tilbake slik som første dagen. Den er også blitt mindre tam, men er fortsatt rolig når den blir berørt. (Og undersøkt.)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Gammal tråd ja, men åssen gikk det? Har den stikki eller har du den enda? Som tidligere nevt av andre så var dette koselig gjort!
Hahaha, I lol'd.
http://i.imgflip.com/26aj4.jpg
Dua har det bra, den! Har ikkje hørt noke ifrå eigar heller.

Den kjem innom kvar dag og får solsikkefrø, men er ikkje like tam lengre. Får ikkje gå meir enn to meter nær før den begynn å springe ifrå meg. Men det er okay!

Hvis den blir her til vinteren skal eg prøve å fange den, den kan jo ikkje tusle ute i snøv på grunn av att duer er sårbare for frostbitt etter det eg har lest meg opp til.
Den har også fått seg to stykk venna som ser ut som tyrkerduer. Dei bruka å dele på maten eg gir dei.

EDIT = Den prata også! Dama sa ho hørte den men eg var ikkje til stede.

http://www.fuglar.no/galleri/lyder/Columba.livia.mp3
Sist endret av Europeanut; 28. juni 2013 kl. 01:03.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Update?


...
'Kay!

Dua har det bra den, den kjem innom av og til å vil ha mat. Den bruka også å henge med den lokale gjengen av frie duer her, og eg trur den har blitt bande-leder!

Men den siste veka har den vist seg mindre og mindre - men er fortsatt mellom-tam. Lar eg døra til altanen stå for lenge, jo, då kjem den på besøk med gjengen sin. Gjengen står å venta utenfor huset mens eg spanderer middag på dua. Av og til står den og et på stovegolvet, og gjer seg ferdig og mett. Etter det bare ser den på meg og går ut.

"Flaks-flaks-flaks" så er gjengen borte. Ganske stilig, huh?

EDIT = Eg står ikkje til ansvar om det blir utvikla en skikkelig fjærkre-mafia her på vestlandet. Det styre banden på med sjølv!
Sist endret av Europeanut; 19. august 2013 kl. 00:24.
▼ ... over en måned senere ... ▼
________________________ 03.10.2013 _______________________

Den her posten blir sikkert slått sammen med den ovenfor, eller kanskje det blir en separat en, vi får sjå. Men linja er der ihvertfall om posten blir slått ilag.

Uansett! Dua hadde ikkje våre her på ei god stund, men i går fikk eg faktisk hilse på ein gammal venn igjen. Vi sto å smilte til kvarandre med døra til verandaen i mellom oss før eg kasta ut litt knekkebrød (i -veldig- små biter) ettersom eg ikkje hadde anna.

Vennen kom tilbake i dag også, då fikk h*n undulat mat ettersom vi ikkje hadde kjøpt inn meir solsikkefrø etter dei to andre 1kg+ posane han fikk før i sommar.

Kjem h*n i mårå skal eg også ta meg en tur ut og sjå om h*n er fortsatt like tam!
Utrolig koselig tråd og flott gjort av deg. Jeg har sitti å lest meg gjennom tråden med et smil om munnen. Ble i onkelig koselig humør. Jeg er selv veldig glad i all slags dyr og synes det er viktig at de jeg kommer over har det bra! All honnør til deg som har giddi og gjort deg sånn flid ����������
Jeg er hvertfall ikke noe fugleekspert, men jeg synes det ser ut som om om det mangler halefjær?.

Fuglen var litt kort på en måte, og hodet er jo på plass, så da må det være bakenden som mangler :P
Skikkelig koselig tråd I begynnelsen så jeg nesten for meg at det ville bli et vennskap av det som i "Rio" (for andre som måtte være frelst av animasjonsfilmer med masse good-feelingxD)
Fantastisk tråd! Sitter her å gliser for meg selv.
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Utrolig koselig tråd og flott gjort av deg. Jeg har sitti å lest meg gjennom tråden med et smil om munnen. Ble i onkelig koselig humør. Jeg er selv veldig glad i all slags dyr og synes det er viktig at de jeg kommer over har det bra! All honnør til deg som har giddi og gjort deg sånn flid ����������
Vis hele sitatet...
Sitat av LoneGuard Vis innlegg
Skikkelig koselig tråd I begynnelsen så jeg nesten for meg at det ville bli et vennskap av det som i "Rio" (for andre som måtte være frelst av animasjonsfilmer med masse good-feelingxD)
Vis hele sitatet...
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Fantastisk tråd! Sitter her å gliser for meg selv.
Vis hele sitatet...
Trur faktisk det er like kjekt for meg å ha dua rundt meg som det er for den å ha meg som gratis gatekjøkken og hotell! Eg er i en storby (for det meste Bergen) maks en gang per tredje år, og då synes eg faktisk att duene i Bergen er den beste attraksjonen / det beste med å være i by.

Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg er hvertfall ikke noe fugleekspert, men jeg synes det ser ut som om om det mangler halefjær?.

Fuglen var litt kort på en måte, og hodet er jo på plass, så da må det være bakenden som mangler :P
Vis hele sitatet...
Haha, dua har det som skal til for å fly ihvertfall! Stjerten blir jo foldet ut på kommando av dua, og då ser den ikkje like liten og spinkel ut ;b Vingane er ganske so store og feite også, så det som ikkje held den oppe i lengda held den ihvertfall oppe i bredda!


Ihvertfall kjekt att dua kom innom i det siste, og i går testa eg om den var like tam. Eg la undulat mat rett utafor døra og holdt døra oppe c/a 30 cm. H*n kom trippende mot meg og sto faktisk å spiste rundt 20 cm fra meg.
Men hvis eg rørte på meg reagerte den med å gjere seg klar til å fly, derfor lukka eg igjen døra og lot den ete i fred.

Då er den ikkje helt tam, og eg har plana om å ommøblere uthuset til å passe en liten due hvis den fortsatt er her når vinteren kjem. Har lite tru på att den blir å overleve en kald vinter helt av seg sjølv med mindre den finn fram til eigaren i Bergen.
Sist endret av Europeanut; 5. oktober 2013 kl. 17:13.
Kanskje snekkerkunnskapene forbedrer seg hvis du starter å lage vinterhotell til h*n Har du en plan?
Du har ikke vurdert å skaffe deg brevduer selv?
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Kanskje snekkerkunnskapene forbedrer seg hvis du starter å lage vinterhotell til h*n Har du en plan?
Vis hele sitatet...
På en måte! Har et lite uthus som forrige eigar hadde høns i før min mor tok over eigendommen på 80-tallet. No er det meir eit vedskjul enn hønsehus, men det har jo fortsatt potensial til å romme en liten duehybel også!

'Huset' har ingen isolasjon, og bare et tak i bølgeblikk - med andre ord må det litt arbeid til før en eventuell leietaker kan flytte inn. Men det er bedre att eg får ein blå tommel eller to under renoveringen enn att dua skal fryse på seg frostskader og ikkje finne mat.

Sitat av nikita Vis innlegg
Du har ikke vurdert å skaffe deg brevduer selv?
Vis hele sitatet...
På en måte x2. Er veldig fristende med en strutsefarm i framtida faktisk!
Sist endret av Europeanut; 6. oktober 2013 kl. 01:07.
▼ ... over en uke senere ... ▼
_____ 15.10.2013 _____ (I tilfelle posten blir slått sammen ...-igjen.)

I dag sto eg på kjøkkenet og prata med dama over skype mens eg starta på oppvasken, og eg fant to stk. skalkar fra brød som var ganske tørre og ubrukelige. Eg sa "brb, fant due mat" og gjekk ut på altanen.

Der sto dua og var klar for sitt daglige måltid, men eg hadde en baktanke med det. Den virka veldig tam så etter att den fikk i seg litt mat fikk eg faktisk sjansen min til å fange den nesten uten motstand!

Eg gitt inn på kjøkkenet og viste dua på skype, og ho tok bilde av den:
http://i.imgur.com/FyEwaWu.png(<- bildet er fortrengt i paint for å få det mindre, og tatt på skjermen til dama over skype.)

No er dua ut i uthuset i det samme "buret" / kassa som eg brukte forrige gang eg tok den til fange. Der tenkte eg att eg skal rigge opp med en pinne å sitte på, bark fra ved rundt, og avispapir under.

Må også kjøpe inn meir undulatmat (vitaminrikt) og solsikkefrø.

Gjer eg lurt i det her, eller skal eg slippe den fri? Har lest meg fram til att vinteren er hard på slike duer, og att det er sjanse for att den får frostskader på føttene og slikt hvis den overlever.


http://www.wikihow.com/Keep-a-Single-Pigeon <- Men eg har ingen tanke om å "beholde den" etter vinteren.
kudos til deg om du beholder den over vinteren. Det hadde jeg definitivt gjort om jeg hadde fått sjansen til slikt besøk.
Planen er å holde den over vinteren, ja! Har gitt den et nickname og, "Medic."

Så ja, Medic kan sove over hos meg i vinter, men veit bare ikkje om h*n har lyst til det, og om det i det heile tatt er smart. Eg skal beholde h*n til eg eventuelt blir overbevist om att det er bedre å bare flyge fritt i vinter.

Forresten, eg har vurdert å ta Medic med til dyrlege. Eg studerte h*n nærmare og det ser ut som om h*n har midd, noke eg har sett på h*n før.

Min yngste undulat hadde også midd, "scaly face mites" og det må behandling med Ivermectin til for å få det vekk på en effektiv måte, og eg måtte også sterilisere buret til 'kyllingane' mine.

Blir å koste meg rundt 500,- kr å ta Medic med til dyrlege, men det er verdt det hvis h*n kan få friere luftveier og mindre kløe her og der.

Litt meir informasjon om midd på undulat / fjærkre; http://en.wikipedia.org/wiki/Knemidokoptes_pilae

Og her et et bilde som kan forklare meir en tekst om kva som skjer.
Sitter med et stort smil og en god følelse i kroppen, takk!
Dua hadde flaks den endte opp utenfor hos deg!
Må også nevne at du skriver på en utrolig bra/morsom måte! Herlig tråd!
Europeanut, jeg foreslår å starte en kronerulling til hele prosjektet til Medic! Hiver gjerne inn noen kr. Så lenge jeg kan få oppdateringer titt og stadig!
Sjekk ut dette http://www.brevduesport.no/viewpage.php?page_id=98

Søviknes, Eldbjørn Lysekloster Hoved Gård N-5215 LYSEKLOSTER 56309284 Aktiv 2940 3039
Om jeg forstod det riktig ??
Sist endret av Oddiii; 15. oktober 2013 kl. 22:23.
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Europeanut, jeg foreslår å starte en kronerulling til hele prosjektet til Medic! Hiver gjerne inn noen kr. Så lenge jeg kan få oppdateringer titt og stadig!
Vis hele sitatet...
Nå skjønner jeg hvordan folk tjener penger på blogging.
Jeg spanderer å lett litt penger for at herr due skal bli kvitt midd. Synes hele denne tråden er fantastisk
Sitat av Kladdebok Vis innlegg
Sitter med et stort smil og en god følelse i kroppen, takk!
Dua hadde flaks den endte opp utenfor hos deg!
Må også nevne at du skriver på en utrolig bra/morsom måte! Herlig tråd!
Vis hele sitatet...
Eg er også veldig glad for att dua fant veien fram til meg, Medic kunne jo ha krasjlandet hvor som helst, - og naboen har hund, den andre naboen har katt, haha.

Sitat av ptrrr Vis innlegg
Europeanut, jeg foreslår å starte en kronerulling til hele prosjektet til Medic! Hiver gjerne inn noen kr. Så lenge jeg kan få oppdateringer titt og stadig!
Vis hele sitatet...
Sitat av nabb Vis innlegg
Jeg spanderer å lett litt penger for at herr due skal bli kvitt midd. Synes hele denne tråden er fantastisk
Vis hele sitatet...
Flott att folk vil være med å hjelpe! Men hadde eg f.eks satt opp en sann der "charity" kampanje eller kva eg skal kalle det, då hadde eg sikkert enten fått for møkje, eller fått "for lite". Og eg trur eg skal klare å forsørge Medic uten bistand fra snille folk på internett ;b

Dessuten skal eg jo fortsette å oppdatere uansett!

Forresten, eg har en sursøt gladnyhet å komme med. Eg sjekka tilstanden til Medic for c/a 4 timer siden, og då hadde det seg slik att h*n satt på drikkevannet sin (tupperware bolle) og såg litt småskeptisk ut til mørket ute i det vedskjulet. Det har eg ikkje samvittighet til å la h*n fortsette med, derfor skal eg bli hardcore dueeier og investere i den typen hundebur du ofte ser bak i stasjonsvogner. Under buret skal eg legge plastlokket til en gammel lego kasse, som skal fungere som ekstra bleie til buret i tilfelle avispapir og trespon ikkje gjer jobben.

Hvorfor? Vel, vi har planer om å ta Medic inn i huset! Tenkte å la h*n og buret ligge på baderommet med gulvvarme (svak varme) og bli skikkelig behandlet slik som undulatene mine ut vinteren. Då slepp eg å gå ut kvar dag å servere mat, og Medic blir definitivt ikkje å fryse. (Nei badet blir ikkje brukt, haha.)

Og selvfølgelig skal jo fuglen få strekke på vingane og få seg litt trening daglig, hvis h*n en gang var vandt med mellomstore bur, då er h*n ihvertfall ikkje det lenger.


EDIT: Yep! Eg er klar over att eg skriv litt cliché, alt-for-dyrevern-aktig, men fuglen er grei å ha med å gjere, då er eg det tilbake.
Sist endret av Europeanut; 16. oktober 2013 kl. 01:43. Grunn: ^
Som mangen andre, har jeg smilt meg igjenom denne tråden- takk for at du har oppdatert underveis og ikke glemt ut denne tråden!
Takk for tråden TS.
Skjært ut filetene, brun dem i panna, ca 1 min på hver side. Så legger du dem i ovnen på 220 grader i ca 4-6 min. Serveres med stekte potetbåter og soppstuing, voila!
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Skjært ut filetene, brun dem i panna, ca 1 min på hver side. Så legger du dem i ovnen på 220 grader i ca 4-6 min. Serveres med stekte potetbåter og soppstuing, voila!
Vis hele sitatet...
Hva FAEN er galt med deg?
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Skjært ut filetene, brun dem i panna, ca 1 min på hver side. Så legger du dem i ovnen på 220 grader i ca 4-6 min. Serveres med stekte potetbåter og soppstuing, voila!
Vis hele sitatet...
Du må være veldig fornøyd med deg selv nå, eller hva?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Skjært ut filetene, brun dem i panna, ca 1 min på hver side. Så legger du dem i ovnen på 220 grader i ca 4-6 min. Serveres med stekte potetbåter og soppstuing, voila!
Vis hele sitatet...
Hadde det vært mulighet for minus kp så ville du mottat noen nå. Vet ikke om man skal le eller gråte, men man pleier normalt ikke å lage måltid av sine venner.
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Skjært ut filetene, brun dem i panna, ca 1 min på hver side. Så legger du dem i ovnen på 220 grader i ca 4-6 min. Serveres med stekte potetbåter og soppstuing, voila!
Vis hele sitatet...
Nei takk! Tenk hvis du kom på besøk og eg var sulten. Ville du forventa servering eller ville du forventa å bli sprøstekt fuglemat? Enten deg eller Medic y'know!
Utenom det, eg trur eg forstår att du er useriøs ;b

Eg slapp Medic ut i dag, h*n fortjena å være fri til det virkelig er nødvendig att eg tar h*n inn når vinteren kjem. H*n skal vel ikkje måtte sitte inni et lite hus bare på grunn av att eg ikkje har det eg treng til å huse h*n skikkelig enda?
Dessuten vil eg tru att vingemuskulaturen blir svekka hvis h*n ikkje får brukt vingane skikkelig i eit middels lite bur.

Derfor skal eg fortsette å gi h*n mat til snøen kjem, då blir det litt springing på altanen til eg får fanga h*n igjen, men det er ihvertfall bedre for fuglen.

Takk til folk som fortsatt følg med på tråden, forresten! Det er artig å oppdatere når folk viser interesse også!
Sitat av Europeanut Vis innlegg
Nei takk! Tenk hvis du kom på besøk og eg var sulten. Ville du forventa servering eller ville du forventa å bli sprøstekt fuglemat? Enten deg eller Medic y'know!
Utenom det, eg trur eg forstår att du er useriøs ;b

Eg slapp Medic ut i dag, h*n fortjena å være fri til det virkelig er nødvendig att eg tar h*n inn når vinteren kjem. H*n skal vel ikkje måtte sitte inni et lite hus bare på grunn av att eg ikkje har det eg treng til å huse h*n skikkelig enda?
Dessuten vil eg tru att vingemuskulaturen blir svekka hvis h*n ikkje får brukt vingane skikkelig i eit middels lite bur.

Derfor skal eg fortsette å gi h*n mat til snøen kjem, då blir det litt springing på altanen til eg får fanga h*n igjen, men det er ihvertfall bedre for fuglen.

Takk til folk som fortsatt følg med på tråden, forresten! Det er artig å oppdatere når folk viser interesse også!
Vis hele sitatet...
Høres spennende ut! Holder han seg i området rundt hvor du bor?? Ellers ja, var et utrolig dårlig forsøk på å være morsom

Sitat av shittrønder Vis innlegg
Du må være veldig fornøyd med deg selv nå, eller hva?
Vis hele sitatet...
Ser hva du gjorde der!
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Sjekk ut dette http://www.brevduesport.no/viewpage.php?page_id=98

Søviknes, Eldbjørn Lysekloster Hoved Gård N-5215 LYSEKLOSTER 56309284 Aktiv 2940 3039
Om jeg forstod det riktig ??
Vis hele sitatet...
Yep! Har prøvd å ta kontakt, men eigaren er ikkje interessert virka det som. Eg kan gladelig "gi Medic tilbake", men som sagt trur eg ikkje att han er interessert i en racing-due som aldri kom heim, og som dessuten styrta rett i bakken lang heimeifra av alle ting. Sorry for treigt svar til spesifisert din post, eg såg den men glømte den av i mine forrige svar!

Sitat av Ketenna Vis innlegg
Team Fortress 2-referanse eller hva?

[.IMG]http://fc05.deviantart.net/fs70/i/2012/098/9/b/archimedes_and_medic_by_qatarz-d4veh35.jpg[./IMG]
Vis hele sitatet...
Eg har spelt ein del TF2 ja, men har alltid assosiert en hvit due med det medisinske!
Og jo, TF2 har faktisk ein del med navnet å gjere, haha.


Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Høres spennende ut! Holder han seg i området rundt hvor du bor?? Ellers ja, var et utrolig dårlig forsøk på å være morsom
Vis hele sitatet...
Eg trur eg blir brukt som matfat, skogen som seng, og bilane i bygda som toalett, haha.
H*n stortrives tydeligvis her i den lille bygda.

____
Sorry for dobbelposting, (blir den slått sammen denne gangen?) men her er noke å lese på hvis du føler for det.

http://www.sfgate.com/news/article/W...re-3280088.php
Sist endret av Europeanut; 17. oktober 2013 kl. 03:37.