Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1672
Jeg har titta på Jackson PDX Phil demmel x-series signature modell og B.C. Rich Ironbird Pro.

Jackson PDX har emg hz mikker som jeg blir nødt til å bytte ut med Emg actives, men liker shapen til gitaren. Eneste minuset er at det er Bolt-on. Neck scale er på 25,5 inches som vistnok er ganske normalt for 24 frets gitarer. Ikke orginal Floyd Rose, men jackson bridge licensed by floyd rose

B.C. Rich har en emg 81 som passer meg ganske fint, for spiller stort sett bare melodic metal og soloer som Children Of Bodom sin musikk. I tillegg har den Orginal Floyd Rose bridge noe som er sykt for prisen til denne gitaren. Men neck scalen er bare på 24,5/8.

Hvem tror dere er det beste kjøpet ? jeg hadde ikke hørt så veldig mye om B.C Rich før jeg så denne gitaren. Derfor jeg lurer.
Dette blir veldig smak og behag. Jeg synes BC Rich-gitaren ser veldig tøff ut, samtidig som jeg digger neck-thru og single pick up på gitarer. Men, det skaper samtidig en del restriskjoner på spillingen din. Om du skal spille melodiøse soloer så trenger du jo nesten to pick ups. Og da er det Jackson-gitaren som tilfredsstiller det.

jeg hadde ikke hørt så veldig mye om B.C Rich før jeg så denne gitaren
Vis hele sitatet...
Nei, det er litt 80's med BC Rich gitarene Men, de er stilige og var i sin tid på ønskelisten til enhver metalgitarist. Har ikke prøvd en selv på mange år, men jeg anser BC Rich-gitarer som et bra merke.
Trådstarter
22 0
Jeg vet Jackson RRXMG ser ut som en bra gitar, den har neck-thru, emg81+emg85 og floyd rose bridge. Den hvite med pinstripes ville egentlig vært drømmegitaren min, men finner ingen amerikanske sider som har den og i tillegg shipper til norge Noen som vet om noen ?
Har du testet gitarene? Har du prøvd 81 kontra HZ?
For noen år tilbake, når jeg var ung og dum kjøpte jeg meg en Epi Zakk Wylde. De orginale HZene som sto i var heseblesende heftige, men jeg var under den oppfatning at 81/85 ville være "bedre". Det var tross alt det Zakk hadde i sin. Kjøpte så et kalibrert EMG ZW 81/85-sett, og for å være ærlig - jeg hørte ikke forskjell. Selvfølgelig sa jeg jo til alle som spurte at de var jævla heftige, og at jeg ikke angret, de kosta jo 2k.

Dette er noen år siden, og om jeg husker rett så er det kun outputen som er høyere på de aktive pupsa, men du merker ikke store greiene til det. Til din musikk skal du først og fremst se etter tone og sustain. Det leverer HZ i bøtter og spann, og kan ikke huske noen vesentlig forskjell i tone på de to heller. Det kommer mye mer an på forsterkeren din
Selv solgte jeg alt av gitarer, kjøpte den gitaren jeg selv synes så best ut uavhengig av mikrofoner. Da hadde jeg plutselig råd til mye bedre forsterker, og det angrer jeg ikke et sekund på!
Velg den du selv synes ser best ut, og ta det derfra

EDIT: det er nok ikke en orginal Floyd Rose, selv om det står den er sertifisert som et original Floyd Rose produkt. De ligger desverre en god del høyere i prisklasse
Sist endret av McLovin; 11. november 2011 kl. 17:21.
Trådstarter
22 0
Forskjellen på HZ og emg 81/85 er bare at det i de aktive og mer output :P
Men takk for hjelpen faktisk så vurderer jeg å kjøpe bc richen og sette inn Alexi laiho's signature pickup fra EMG som er en Hz pickup med gain boost :P
Jeg prøver en gang til: det er kult å ha aktive pups. Men prøv for all del orginale HZ og sammenligne de med aktive mikrofoner. Jeg synes de er skrytt langt opp i skyene. Kjøp deg en heftig Randal amp og kjør på med HZ. Du trenger ikke mer output, og du kommer aldri til å kjøre forsterkeren på full gain uansett. Sustain har du i massevis, og det er det du har mest bruk for i melodisk metal
Jeg er også enig i at aktive pickups ikke nødvendigvis er så mye råere enn noe annet. Selv har jeg satt en Dimebucker i telecasteren min og den rocker ræva av de fleste "metal-gitarer".
Trådstarter
22 0
så det du sier er at jeg burde kanskje kjøpe den Jackson PDX med Emg Hz pups og teste og se om jeg liker dem før jeg evt bytter til emg actives ?
eneste dritten er bare at det er bolt-on, uten om det hadde den gitaren vært sykt fét! digger shapen!
Akkuratt. Og sammenlign helst før du tar noe valg om å skifte til aktive pups, forskjellen er minimal!
Bolt-on har, som alt annet, både fordeler og ulemper. En neck-through kan ofte føles litt bedre når du spiller fra 12. bånd og oppover, men det er også noe du vil venne deg til. Se heller på det som en utrolig god erfaring. Jeg har verken godt eller vondt å si om noen av merkene, så simpelthen gå for den gutsa dine sier!

Jeg var veldig fokusert på dette med de "rette mikrofonene" før, men etter å ha prøvd en standard american tele med bandet forstod jeg det har mindre å si enn jeg trodde. Jeg spiller riktig nok en veldig rett frem rock n' roll, noe likt Carburetors, men hadde aldri trodd en tele funket til noe slikt. I samspill går alt an!