Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 7435
Vil bare dele denne Spotify-lignende siden med dere. Det er helt gratis. Du må registrere deg for å lagre spillelistene dine, men det er også gratis
Grooveshark
Nice Litt kjip reklame på høyre side, men eller ok!
Er denne ny eller har den eksister før?
Sist endret av Xzip; 21. februar 2010 kl. 00:15.
bruker den selv, funker helt perfekt, men jeg har problem med en spesiel sang, slipknot left behind, da jeg bare får hørt til refrenget, uansett hvem pc eller nett jeg sitter på
Noen fordeler over spotify?
Dette er ikke lovlig, iom at du kan laste opp musikk selv.
Men det funker.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Har jo et bedre utvalg av musikk, bla Led Zeppelin, metallica og acdc noe som ikke spotify har.
Sitat av Xzip Vis innlegg
Nice Litt kjip reklame på høyre side, men eller ok!
Er denne ny eller har den eksister før?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker Adblock plus i Firefox, jeg ser ingen reklame
Ifølge Wikipedia har den eksistert siden 2007. Jeg fant den idag, fordi Spotify var nede noen timer
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg kjøpte i dag ett års medlemskap hos grooveshark, for $30!
Nå kan jeg lytte til musikk på iPhone med grooveshark sitt eget program fra cydia og fra deres nettside!
Herlig å ha et alternativ til spotify.
Sitat av Shittles Vis innlegg
Vil bare dele denne Spotify-lignende siden med dere. Det er helt gratis. Du må registrere deg for å lagre spillelistene dine, men det er også gratis
Grooveshark
Vis hele sitatet...

Veldig bra. Takk skal du ha for denne.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Sitat av Grix Vis innlegg
Noen fordeler over spotify?
Vis hele sitatet...
Band som spotify ikke har, band som:

Led Zeppelin
Pink Floyd
Metallica
AC/DC

med fler

Og til dere som klager på reklame..
Står den virkelig i veien? Det er hvertfall ikke noen plagsomme lyd reklamer som kommer hver andre sang som på spotify.
Sist endret av Sgt. Pepper; 23. mai 2010 kl. 02:17.
Sitat av DannyFugl Vis innlegg
Band som spotify ikke har, band som:

Led Zeppelin
Pink Floyd
Metallica
AC/DC

med fler

Og til dere som klager på reklame..
Står den virkelig i veien? Det er hvertfall ikke noen plagsomme lyd reklamer som kommer hver andre sang som på spotify.
Vis hele sitatet...

Er så enig. Dette var ett fantastisk sted å ha. Uten å bli avbryt med lyd reklame.
Dette var jo kjempeflott! Utrolig deilig å ha hvis man f.eks er på fest og skal lage en kjapp spilleliste!

Lego, funker programmet bra? Noe minus i forhold til spotify på mobilen, for jeg syns nemlig spotify på iPhone er forferdelig dårlig!

Regner med et nei, men verdt å spørre: Er det noen mulighet for å overføre spillelista mi dit? Det er hovedgrunnen til at jeg elsker spotify nemlig; der har jeg en spilleliste på over 600 låter som jeg har brukt flere år på å lage.

Kan også legges til at siden mangler noen låter som spotify har å by på også da
Sist endret av bendiks; 23. mai 2010 kl. 02:23.
wimp er bedre
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Dette var jo kjempeflott! Utrolig deilig å ha hvis man f.eks er på fest og skal lage en kjapp spilleliste!

Lego, funker programmet bra? Noe minus i forhold til spotify på mobilen, for jeg syns nemlig spotify på iPhone er forferdelig dårlig!

Regner med et nei, men verdt å spørre: Er det noen mulighet for å overføre spillelista mi dit? Det er hovedgrunnen til at jeg elsker spotify nemlig; der har jeg en spilleliste på over 600 låter som jeg har brukt flere år på å lage.

Kan også legges til at siden mangler noen låter som spotify har å by på også da
Vis hele sitatet...
Funker fett, men programmet til iPhone er såpass BETA (siden de må lansere ulovelig på cydia, ikke på lovelige appstore) at man ikke kan høre på grooveshark samtidig som man gjør andre ting på iPhonen, et relativt stort minus.

Fordelen med grooveshark, er at den har en fet spilleliste-funksjon hvor man begynner med én sang og kan enten høre på flere sanger fra samme artist eller bruke en funksjon lik pandora eller iTunes genious for å automatisk spille av artister som ligner den sangen du velger å lytte til.
Sangene du trykker "smilefjes" eller "surt fjes" på definerer musikksmaken din og hjelper grooveshark å gjette hvilken sang den skal spille.
dersom du favorittiserer en sang, blir den lagt til en egen spilleliste som du kan lagre.

Dessuten kan man lagre sanger på grooveshark til iPhone, dvs. LASTE NED MUSIKK TIL iPHONE!

Dessuten.... ser ut som man kan høre på musikk både med pc´n og iPhonen samtidig... 3 sanger hørt til nå på samme konto...

[EDIT:] min spilleliste så langt.
Sist endret av Turbolego; 23. mai 2010 kl. 02:45.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Funker fett, men programmet til iPhone er såpass BETA (siden de må lansere ulovelig på cydia, ikke på lovelige appstore) at man ikke kan høre på grooveshark samtidig som man gjør andre ting på iPhonen, et relativt stort minus.
Vis hele sitatet...
Backgrounder, test ut det og legg til grooweshark som eit program som kan kjøre i bakgrunnen, bruker selv dette + spotify på min ipod
Sitat av Xzip Vis innlegg
Nice Litt kjip reklame på høyre side, men eller ok!
Er denne ny eller har den eksister før?
Vis hele sitatet...

Kode

javascript:function a(){document.getElementById('adBar').style.display = 'none'; document.getElementById('mainContentWrapper').style.marginRight = '0px';}; a();
Fra denne siden.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av FpsDog Vis innlegg
Backgrounder, test ut det og legg til grooweshark som eit program som kan kjøre i bakgrunnen, bruker selv dette + spotify på min ipod
Vis hele sitatet...
Min iPhone 3g ble bare treig og jævlig med Backgrounder. Anbefales ikke, med mindre du har 3gs.
Genialt. Jeg finner faktisk sangene mine her. Det er noen sanger som mangler, men mye berde enn spotify.
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Min iPhone 3g ble bare treig og jævlig med Backgrounder. Anbefales ikke, med mindre du har 3gs.
Vis hele sitatet...
Rart, siden min iPod Touch 2g funkerer utmerket med Backgrounder. Kan hende at det lønner seg å skru av div. funkjsoner som f.eks bluetooth mens du bruker Backgrounder?
Kan også nevnes at det finnes alternativer til Backgrounder på Cydia, men jeg husker ikke navnet i farta.
Dæven, takk for denne!

grooveshark har tilogmed King Crimson!
Sitat av FpsDog Vis innlegg
Backgrounder, test ut det og legg til grooweshark som eit program som kan kjøre i bakgrunnen, bruker selv dette + spotify på min ipod
Vis hele sitatet...
HOLY SH...

Det funker!
Fun fact: du kan laste opp musikk til grooveshark!

http://listen.grooveshark.com/upload/
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Fun fact: du kan laste opp musikk til grooveshark!

http://listen.grooveshark.com/upload/
Vis hele sitatet...
Det sa "drittunge" i fjerde post
Sitat av olli408 Vis innlegg
Det sa "drittunge" i fjerde post
Vis hele sitatet...
ouch... nuvel, det forklarer hvorfor man må jailbreake iPhonen sin for å kunne benytte seg av grooveshark til iPhone!
...Og hvorfor noen album finnes i flere versjoner... og utvalget..
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
ouch... nuvel, det forklarer hvorfor man må jailbreake iPhonen sin for å kunne benytte seg av grooveshark til iPhone!
...Og hvorfor noen album finnes i flere versjoner... og utvalget..
Vis hele sitatet...
Grooveshark fungerer slik at man laster opp musikken til dem også kan alle lytte til musikken. Selvsagt regner man da med at du sitter på rettighetene til musikken og at du gir dem til dem når du laster opp.

Med andre ord, Grooveshark er ikke forbryteren, du er. Og du betaler for det.
Les EULAen om du vil, du er selv ansvarlig for musikken du laster opp.
Sitat av Sio Vis innlegg
Grooveshark fungerer slik at man laster opp musikken til dem også kan alle lytte til musikken. Selvsagt regner man da med at du sitter på rettighetene til musikken og at du gir dem til dem når du laster opp.

Med andre ord, Grooveshark er ikke forbryteren, du er. Og du betaler for det.
Les EULAen om du vil, du er selv ansvarlig for musikken du laster opp.
Vis hele sitatet...
woha... kanskje ikke så lurt å laste opp da...
bra jeg bare lastet opp et par ukjente sanger for å teste...
Sitat av Sio Vis innlegg
Grooveshark fungerer slik at man laster opp musikken til dem også kan alle lytte til musikken. Selvsagt regner man da med at du sitter på rettighetene til musikken og at du gir dem til dem når du laster opp.

Med andre ord, Grooveshark er ikke forbryteren, du er. Og du betaler for det.
Les EULAen om du vil, du er selv ansvarlig for musikken du laster opp.
Vis hele sitatet...
Regner da med at du ikke kan straffes for å streame musikk fra grooveshark? Som f.eks metallica.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av simen929 Vis innlegg
Regner da med at du ikke kan straffes for å streame musikk fra grooveshark? Som f.eks metallica.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg har forstått er det den som lastet opp musikk som ifølge Grooveshark sin EULA som er ansvarlig. Men om en rettssal bryr seg så voldsomt mye om dette vet jeg ikke, jeg har selv aldri hørt om en Grooveshark relatert rettssak.

Grooveshark har mer musikk enn Spotify etter innleggene i denne tråden å dømme, men Spotify lar det ihvertfall dryppe litt på artistene, ikke mye, men litt. Det virker ikke som at Grooveshark gir noen ytelse tilbake.

Til Groovesharks forsvar kan jeg også si at de skal eller har nylig byttet EULA til en mildere, men den har jeg ikke sett på (var noen måneder siden jeg sjekket ut Grooveshark nå).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av FpsDog Vis innlegg
Backgrounder, test ut det og legg til grooweshark som eit program som kan kjøre i bakgrunnen, bruker selv dette + spotify på min ipod
Vis hele sitatet...
Backgrounder er noe dritt, ikke installer det med mindre du virkelig trenger det. Tapper batteriet skamfort og sluker minne
Trodde seriøst folk hadde hørt om Grooveshark jeg.

Har brukt det en god stund nå, og har likt det i tider hvor Jonathan omtrent voldtar det jeg har igjen av hørsel.
Har enda ikke prøvd ut iPhone versjonen da, men digger det til Pc.
▼ ... flere år senere ... ▼
Nye Grooveshark
Sist endret av Slusa; 24. mai 2017 kl. 19:54. Grunn: jeg kodet feil