Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4623
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tenker å reise med tog innelands i sommer, og lurer i den sammenhegn på hvor risikabelt det er å ta med seg f.eks. litt MDMA på turen? Er dette noe narkotikahunder vil lukte etter, eller er det primært andre stoffer de ser etter?
Hunder lukter stoff, og de lukter ikke etter en spesiell type men alle stoffene de har blitt trent opp til å finne. Hvilke stoffer dette er er jo et lite mysterium, men kan vel egnetlig si at det er temmelig sikkert at MDMA er ett av disse.

Hvor risikabelt dette er må du nesten vurdere selv, men jeg har aldri hatt noen videre tanker om å la være å ta med stoff på tur. Ikke opphold deg altfor mye på selve stasjonen da det er der dem som regel går rundt med hunder, ser du noen med hund hold deg langt unna, bruk litt common sense så går det fort bra skal du se.
Narkohunder er typisk trent til å kunne lukte heroin, kokain, hasj og amfetamin.
MDMA er i noen tilfeller blandet ut med amf så da vil det isåfall kunne luktes.
Hunden vil også lukte MDMA'en uansett, men ettersom de vanligvis ikke er trent opp til akkurat det så er det liten sjangse for at den markerer om du har helt ren MDMA.
Har hatt med rusmidler på toget flere ganger enn jeg kan telle (spes heroin, amf, piller eller en sjelden gang hasj) da jeg var narkoman. Aldri blitt stoppa. Prøvde å ha det godt pakka inn, men hunden ville nok merka det uansett. Tror også det er størst sjanse på stasjonen. Følg common sende og rådene til andre over, så går det nok bra... i hvert fall hvis dosen er liten nok til at du kan skylde på eget bruk
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Narkohunder er typisk trent til å kunne lukte heroin, kokain, hasj og amfetamin.
MDMA er i noen tilfeller blandet ut med amf så da vil det isåfall kunne luktes.
Hunden vil også lukte MDMA'en uansett, men ettersom de vanligvis ikke er trent opp til akkurat det så er det liten sjangse for at den markerer om du har helt ren MDMA.
Vis hele sitatet...
*Kremt, MDMA er et amfetamin.
Sitat av dronepungen Vis innlegg
*Kremt, MDMA er et amfetamin.
Vis hele sitatet...
*Dobbelkremt*
Stoffet likner kjemisk på meskalin og amfetamin, det er et fenetylamin som øker serotonin- og oksytocinnivået i hjernen.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
*Dobbelkremt*
Stoffet likner kjemisk på meskalin og amfetamin, det er et fenetylamin som øker serotonin- og oksytocinnivået i hjernen.
Vis hele sitatet...
*Trippelkremt*

Fenetylamin er en overordnet stoffklasse som omfatter både amfetamin (alfa-metylfenetylamin) og MDMA. Fellesnevneren for disse stoffene, er at de inneholder en amingruppe som er forbundet med en benzen-ring via en etyl-gruppe. Substituerte amfetaminer er en undergruppe av fenetylaminene som også inkluderer MDMA. De substituerte amfetaminene kjennetegnes av at de har kjernestrukturen til amfetamin, men at en eller flere av hydrogenatomene er byttet ut.

Ja, for det er nå vi kremter og slenger ut irrelevante fakta om farmakologisk taksonomi, sant?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg tenker å reise med tog innelands i sommer, og lurer i den sammenhegn på hvor risikabelt det er å ta med seg f.eks. litt MDMA på turen? Er dette noe narkotikahunder vil lukte etter, eller er det primært andre stoffer de ser etter?
Vis hele sitatet...
Tror det skal en del til for at politiet gjør vilkårlige søk
blant vanlige innenlandsreisende togpassasjerer.
Jeg vil anta risikoen øker litt hvis du er på stasjoner
med utenlandstog. Andre risikofaktorer kan være om
en gitt togstasjon eller nærområdet i utgangspunktet
frekventeres av dealere eller brukere (som f.eks. Oslo S),
eller at politiet mener de har grunn til å mistenke tilreisende
for å besitte ulovlige stoffer (som Nordlandsbanen ble i
fjor i forbindelse med Midnight Sun-festivalen på Værøy).

Jeg har selv reist en del innenlands med tog de siste 25
årene, og har med ett unntak på Oslo S i 2001 aldri sett
at det er gjort søk med hund.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nordpå er det annen business. NSB-kontroller er en del av opplæringen til bikkjene, og det er f.eks på Helgeland ofte hundebesøk fra Bjerka inn til Mo i Rana spesielt. Bare det å ha vært i samme rom som noen som røyker og ha lukt i klærne kan gi deg en ubehagelig opplevelse med tvangsstripp på dassen på toget, bend over og host. De går gjennom toget fra lok til slutt med bikkje og samler sammen folk som markeres. Prøver få folk til å innrømme shit og sier de er ute etter folk med kvanta, men er egentlig gira på forelegg og å lure folk til å snakke seg inn i elendighet.
Har selv fått den svarte labradoren i fanget mellom bjerka og Mo ja. Den er vel kanskje pensjonert den bikkja nå.