Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 4360
Dette er andre gang jeg kjøper inn 1 brett med Red Bull og blander det med ubegrenset mengder med Vodka... Forje brett (24 burker) blandet jeg ut med totalt 1L Vodka.

Alive and still kicking...

Har nå, som skrevet, kjøp meg et nytt brett - og har startet med enda 1L Vodka (med mer tilgjengelig).


Vi får se om jeg faller om og dør i kveld - eller om mitt andre forsøk motbeviser media

(Jeg har bestandig sagt at de som bruker koffein til å holde seg våken dør av næringsmangel og for lite søvn - derfor jeg gjør dette)


Skåll folkens =)
- Kommer med tilbakeblikk om et par bokser, om ikke et brett senere.
Hva er dealn?
Vodka og redbull er, ja vodka og redbull, en populær drink?
Fill me in.

Edit: Etter litt søking fant jeg ut at det dreide seg om viltospasmer og lav hjerterytme, men fortsatt, hva er dealn med tråden? "wæo, du drikker vodka og redbull og har du en hjertesykdom så dauer du" woo?
Sist endret av Magnus; 26. oktober 2006 kl. 18:56.
I følge media er Red Bull farlig. Du kan dø av det ^^,
Ja, og? Dvs at du bare må drikke et brett og en liter sprit for å se om det stemmer?
Ikke annet å vente av en mo-væring, men dog.

(Jeg har bestandig sagt at de som bruker koffein til å holde seg våken dør av næringsmangel og for lite søvn - derfor jeg gjør dette)
Vis hele sitatet...
Ringer Darwin en bjelle?
I følge media er Red Bull farlig. Du kan dø av det ^^,
Vis hele sitatet...
I følge media er vel det å holde seg våken ved hjelp av koffein, for så å feste som er farlig. Siden både koffein og alkohol er vanndrivende, så burde det ikke kombineres over lengre tid.
Kroppen blir sliten (pga. lite søvn og mye fest) og du blir dehydrert (pga. mye alkohol og koffein) noe som kan ende med dødsfall.
Slik har jeg skjønt det i hvertfall.
Eller er det slik at det er noen magiske stoffer i redbull som absolutt ikke bør blandes med alkohol?
wow du er modig da

De fleste har vel drukket sprit og red bull...jeg har gjort det mange ganger..Skjønner ikke hva som er så big deal med det.. Vet at et par folk har dødd av det, men det sier vel ikke at du setter deg selv i livsfare når du blander red bull og sprit...
Jeg setter dette bare på spissen... lager en lite "wow, se på han sak" :P
Syns bare alt er bullshit, gjør dette for fun... Drikke må man =)
Helt ærlig: Faen den dummeste tråden jeg har lest på leeeenge! Gå å lek på E6'en eller no. Spis en muskatnøtt, god jul!
Sitat av crangaz
Helt ærlig: Faen den dummeste tråden jeg har lest på leeeenge! Gå å lek på E6'en eller no. Spis en muskatnøtt, god jul!
Vis hele sitatet...
Mange dumme tråder på dette forumet, ja, faktisk jævelig mange. Har sett verre enn dette, ha det gøy med Redbull`en og spriten du, har ikke noen tru på at du blir noe stort annet enn full da, anyways
Ikke jeg heller - og ja, det er flust av usakelige tråder her på forumet...
Litt moro er det vel lov til å ha ? =)
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Du har planer om å motbevise media? De sier da ikke at man dør av å drikke Redbull og sprit? De sier at du KAN dø. Tror det er forholdsvis trygt egentlig. Det skjer jo ikke for ofte akkurat. Men om du dør skal du få litt credit for det
til dosky!
kan du ikke se hvor mange RedBulls du klarer å helle i deg før skjer noe alvorlig, uten tilsettninger av alkohol så klart:P
Dør jeg... så er det fordi jeg holder dette gående for lenge - UTEN mat og annet drikke...

Enkelte har missforstått hele saken :P


Det som er med at folk 'dør av redbull' er at de liker å skylde på noen...
De som dør har kanskje holdt seg våken og oppegående av Red Bull, men de har jo ikke vett til å få i seg næring... Eller sove litt innimellom...

Jeg bare syns det er litt morsomt å fleipe litt mot disse teite sakene...
Men tripper jeg, uten videre - DA må _dere_ tenke dere om neste gang dere tenker på å drikke... et brett med Red Bull... 24 burker...

Men den sjansen er egentlig minimal.
Sitat av dosky
Ikke jeg heller - og ja, det er flust av usakelige tråder her på forumet...
Litt moro er det vel lov til å ha ? =)
Vis hele sitatet...
Bare fortell oss om hvordan det gikk du, blir sikkert moro
Blir nok en standard fyllekveld - som jeg vanligvis er flink til...

1. Finne ut at det jeg har kjøpt inn er stygt.
2. Drikke alt opp med en gang for å kvitte seg med det.
3. Bli for full og må legge meg :X

Det var vaffal første kvelden av russetiden min :P
...og den siste :/ - Ble for mye for meg...

Men i kveld skal jeg bare kose meg - med NFF T-SKJORTA MI : D
*briefe litt*

www.dosky.info/nFF.jpg <3
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Om du faktisk går inn for å drikke bare alkohol og Redbull og uten noe mat i det hele tatt, vil det ikke ta lang tid før du faktisk går ned for telling.

Redbull inneholder jo koffein, noe som gir deg midlertidig energi og et lite kick kanskje(?). Men som i likhet med brus inneholder Redbull karbohyderater (matenergi) av den typen som gir deg energi over en veldig kort periode. Du kommer altså til å føle deg rimelig pigg akkurat når du drikker.

Alkohol derimot er gift, og kroppen bruker _MYE_ energi på å bekjempe alkoholen og å få den ut av systemet. Det som skjer er altså at du konstant tømmes for energi uten å merke det på kroppen. Det første som skjer er vel at du svimer av pga dehydrering. Tviler sterkt på at du faller om og dør igjennom denne prosessen. Ikke i første omgang iallfall.
Sist endret av thomasf; 26. oktober 2006 kl. 20:51.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Er jo rene alcohol "candyflipp" dette.

De trønderene som drikker "kasjk" er råfarlig. Kaffi med mere kaffi er vel like sterkt eller sterkere enn redbull? og hjemmebrygg, ohh for en kruttsterk kombinasjon.

Oral Caffeine Dosages

Threshold 10 - 20 mg
Common 50 - 150 mg
Strong 150 - 400 mg
Heavy 400 + mg.

Hva er det som er i en redbull 21mg elns?.

Tenk deg espresso og sprit shotter side om side :O
Sist endret av Alphanio; 26. oktober 2006 kl. 20:55.
må jo bli fucked up i magen av masse kaffe + alkohol ?
I motsetning til de fleste blir jeg ikke våken av RedBull - kan hende jeg er hyperaktiv, vet ikke. For jeg har hørt at speed fungerer som medusin til de som har diagnosen ADHD (eller er det noe jeg bare har missforstått?)

Uansett, jeg vet det å stoppe hvis jeg kjenner at jeg ikke er som jeg skal.
Selv om at det ikke kan virke slik når jeg er alkoholisert :P
Er ikke helt sikker, men tror det fungerer sånn at ADHD medisin fungerer som speed for de som ikke har diagnosen ADHD.

edit: Eller var det sånn at ADHD medisin virker beroligene for de som ikke har diagnosen ADHD. Jeg beveger meg kanskje litt offtopic nå.
Sist endret av ZoSo; 26. oktober 2006 kl. 21:32.
speed er vel medusin for de med ADHD, derfor jeg sier det...
og hasj fungerer som medusin for de som har det motsatte :P
Og du har drukket hvor mye til nå?? Burker? Sprit??
0.7 vodka er ca. borte, litt igjen...
5 og en halv burk redbull =)

gruer meg mer og mer til hver gang jeg reiser meg eller må å pisse :P
Haha, så bra.
Velkommen dosky, og velkommen skal du være ju-dazz.
Hyggelig av dere å møte opp på "min plass"

Dosky: Hva skjer? Har du begynt med .. alkohol ?:O
Trodde du var avholds jeg .. :P
Den thailandske red bull man får kjøpt i Sverige, hvordan er det å blande den ut da?
hmm, kos å drikke den - hvis det er den :P
Sitat av dokost
Den thailandske red bull man får kjøpt i Sverige, hvordan er det å blande den ut da?
Vis hele sitatet...
Ville holdt meg til vanlig redbull. Thaiversjonen har mye tammere smal og uten kullsyre. Egentlig ikke noe spes digg.

Forøvrig så har jeg sletta ekstremt mye tulleposter på denne tråden. Hold dere ontopic. Venneprat kan dere ta på msn\irc!
Sist endret av Sinister; 26. oktober 2006 kl. 23:13.
Etter å ha drekki Battery(som også er dødelig med alkohol ifølge media) hver helg i over ett år nå, å føler meg fortsatt ganske levende så vil jeg påstå at det er ikke blandinga med alkohol å energidrikk som dreper deg, det er mangelen på søvn.

Det media har glemt å fortelle om i alle sakene er at disse som har død av det ofte har drukki det for å holde seg våken i 4-5 døgn. Det sier seg selv at detta tåler ikke kroppen, men media nevner det ikke, da blir det jo ikke noen spennende nyhetssak...
Popp: og ikke spist noe mat (mangel på næring), i tillegg til 4-5 våkne dager/netter :P
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
dosky, kan ikke annet enn å ønske deg lykke til med forsøket. Og loggfør det gjerne så du kan la deg intervjue av en lokalavis e.l. etterpå. Skape litt blest om saken.

For de som snakket om karsk: Her er oppskriften:
Man trenger:
1 vanlig kaffekrus
1 femmer
Kaffe
Himkok av grommeste vare tilgjengelig

Fremgangsmåte: Man legger femmeren i bunnen av kaffekoppen og heller på kaffe til den forsvinner. Bland så ut med himkoken til femmeren vises igjen. Rør rundt og drikk.
Vel bekomme
Sitat av Antim0n
dosky, kan ikke annet enn å ønske deg lykke til med forsøket. Og loggfør det gjerne så du kan la deg intervjue av en lokalavis e.l. etterpå. Skape litt blest om saken.

For de som snakket om karsk: Her er oppskriften:
Man trenger:
1 vanlig kaffekrus
1 femmer
Kaffe
Himkok av grommeste vare tilgjengelig

Fremgangsmåte: Man legger femmeren i bunnen av kaffekoppen og heller på kaffe til den forsvinner. Bland så ut med himkoken til femmeren vises igjen. Rør rundt og drikk.
Vel bekomme
Vis hele sitatet...

feil...

fyll kruset med 96%
dash på litt med konditorfarge - svart :P
Sitat av ju-dazz
hadde blandt annet første svaret med : You must die, I alone am best, + to andre, "heeei stian" bla bla husker ikke resten, også ett til mener jeg
Vis hele sitatet...
->
Sitat av Sinister
Forøvrig så har jeg sletta ekstremt mye tulleposter på denne tråden. Hold dere ontopic. Venneprat kan dere ta på msn\irc!
Vis hele sitatet...
Der har du grunnen .....
Hold det on-topic da ju-dazz
Sist endret av wkL; 26. oktober 2006 kl. 23:32.
Er ikke l liter sprit temmelig mye? Jeg vet kroppsvekt og slikt har en del og si, men allikevell. Det som er det farligste med red bull + sprit, er at du ikke føler deg så full som du virkelig er, slik at du kan dø av ren alkoholforgiftning (søvn eller kollaps inntreffer ikke før det virkelitg er for sent). Har iverfall hørt noe lignende.
jeg var jo ontopic i hvertfal med noen poster, sån som jeg drikker med han, og at bacardi razz og redbull = burn / farlig, men ikke dødlig, etter min erfaring
Jeg vet om to som døde av Vodka/Redbull, men jeg tipper på at det ikke var det eneste de hadde..
alive, and still kicking : D
Blerh, ingen Darwin-award i kveld heller
Gratulerer, du vant over media!
btw, det var jeg som begynte å syte til dosky om at media ovrdev "redbull ban i norge" tingen med at jeg så en ting i avisa om at " red bull tok livet av sønne vår" eller noe i vg...
Da var han dau ja... neida Men det om at amf og liknende gjør adhd-personer beroliget er en myte. Det som skjer at at amfetamin og amf-derivater får adhd-folk (hyperaktive) til å lettere konsentrere seg om én ting, noe som igjen gjør at de kan virke mer rolige. Dette kan enhver som har snorted amf og vasket huset si seg enig i...
jeg lever, og drikker enda =)
Sitat av dosky
jeg lever, og drikker enda =)
Vis hele sitatet...
Og promillenivået? Enig med at du bør loggføre og maile det til lokalavisa elns. All sytinga om at Red Bull dreper kommer til å ødelegge energidrikkmarkedet i Norge en vakker dag.
Blah, 13-14 bokser... har vært avbrutt med et bar timer ute på byen da... men uansett, bare redbull drikking, med vodka i kveld... :P *hente mer*

alive, and still kicking :P
det ble dødt her nå, så jeg blunder litt jeg å


god natt nFF
err... god morgen : O

Over 1 liter vodka er konsumert, faen ass
Og halvparten av burkene mine .. :P

Drikke i dag ?

Hmm, må dra å kjøpe mer alkohol da =)
Sist endret av dosky; 27. oktober 2006 kl. 09:09.
Sitat av dosky
Vi får se om jeg faller om og dør i kveld - eller om mitt andre forsøk motbeviser media
Vis hele sitatet...

Motbevise media?
Det eneste media sier er at det kan vere fare for skade/død ved store inntak av redbull/sprit kombinasjoner, noe som er garantert da mesteparten av ting i livet kan føre til skade...har bare mer/mindre % sjangs
Men tror faktisk det er noe i det om at kjemikaliene kan kræsje litt når de drikkene mikses, skal se om jeg kan drive opp noe kilder.

Ps: litt hangover?



R.
Sist endret av Ralith; 27. oktober 2006 kl. 13:08.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Skjerpings folk, denne tråden er på grenseland til total søppel.

Jeg skjønner godt at du kunne tenke å motbevise mediene med påstandene sine, men nå
er vel de fleste temmelig klar over at denne blandingen ikke akkurat fører til rask død.

Det eneste konkrete jeg har hørt er at de (helsemyndighetene) advarer mot kombinasjonen:
Hjertesykdom, energidrikk, alkohol og mosjon (mye dansing e.l.), det advares mot å bruke energidrikk alene også ved hjertesykdommer på selve etikettene av disse drikkene også.
1. Ikke hangover - føler meg litt rusa enda.
2. Søppel eller ikke - etter å ha lest i vg/dagbladet at man dør av å drikke 'Red Bull', så blir jeg bare provosert. Les alt før du kommer med kommentarer som allerede er skrevet.

Ps; har kjøpt 1L vodka til nå - drikke noen ?
Hihi - tar det i morgen, har planer =)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Burde du ikke da flytte "prosjektet" ditt til vg/dagbladet? Så slipper du å provosere oss her ytterligere.
Istedet for å prøve det selv kan du istedet regne ut den dødelige mengden her:

http://www.energyfiend.com/death-by-caffeine/

Så kan du eventuelt prøve å se hva som skjer om du krysser grensa.
Sitat av dosky
1. Ikke hangover - føler meg litt rusa enda.
2. Søppel eller ikke - etter å ha lest i vg/dagbladet at man dør av å drikke 'Red Bull', så blir jeg bare provosert. Les alt før du kommer med kommentarer som allerede er skrevet.
Vis hele sitatet...
Har du ikke fått med deg at du skal ta det meste media skriver med en klype salt? De skriver at folk dør av hasj også.

Ettersom du har trukket en konklusjon er "prosjektet" ditt ferdig og vi har ikke noe mer nytte av denne tråden.