Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 873
Hei har søkt litt gjennom og vært på google men spør likevel her.
Er det mulig å bytte IP på PC-en ved hjelp av noen slags programmer eller lignende?

De mulighetene jeg har sett er /release og /renew i CMD, eller plugge fra modemet og la det stå over natta. Men lurte på om det var noen enklere metode hvis det finnes noen, og som kanskje gikk litt fortere enn 8 timer? Oh btw, jeg bruker linksys wlan router

Takker, bukker og neier osv
Du vil skifte IP'en på din egen PC??
Du kan bytte MAC-adresse så vil ISPen din sin DHCP-server automatisk assigne deg en ny IP-adresse.
Gjerne litt info om hvilken ISP du bruker og for guds skyld søkemekanismen er her for en grunn og jeg tror fort google.com var ment for å finne ut av slikt..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm. Du må gjøre rede for om du skal skifte ip på datamaskinen din, eller om det er routeren din du vil ha ny ip på. Hvis førstnevnte så kan du bare gå inn på nettverksinstillingene og sette fast ip.
Hvis du har trådløst kobling til internet (mulig det funker med tråd også) kan du høyreklikka på datamaskin-ikonet nederst ved hurtigstart-linja, velg reparer så får du ny IP, funker hos meg
Sitat av DJ Småkake
Hvis du har trådløst kobling til internet (mulig det funker med tråd også) kan du høyreklikka på datamaskin-ikonet nederst ved hurtigstart-linja, velg reparer så får du ny IP, funker hos meg
Vis hele sitatet...
Skifter man ikke bare lokal IP da?
Sitat av ztaale
Gjerne litt info om hvilken ISP du bruker og for guds skyld søkemekanismen er her for en grunn og jeg tror fort google.com var ment for å finne ut av slikt..
Vis hele sitatet...
Og for guds skyld les hele posten min da mann.

Og for å svare, har telenor /m trådløst. Skal prøve noen av metodene, takk for oppklaringen =) Og ja, prøver å få ny ip til pc-en

Edit: Prøvde nå å sette fast IP, da får jeg riktignok ny IP men da sitter jeg fast uten internett
Sist endret av Archj; 21. oktober 2006 kl. 14:37.
Sitat av ZoSo
Skifter man ikke bare lokal IP da?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det, har ikke så god greie på dette her, men uansett