Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 3758
Heisann!

Det hele startet med at en i klassen min låste sykkelen min fast i sin egen. Så når jeg skulle dra hjem etter skolen, fikk ikke jeg dratt noe sted siden han hadde låst sykkelen min. Da bestemte jeg meg for å tulle litt med han ved å vri sette hans halveisrundt. Setefestet er festet med en skrue, sånn at det er ganske tungt å vri på sete. Når han kom ut fra klasserommet stod jeg utenfor og ventet. Sånn at han fikk låst opp sykkelen min. Men etter en stund oppdaget han at det var noe feil med setet. Så han stopper meg og spør om jeg kan vri sete tilbake. Nei, sier jeg. Først vil jeg vite hvorfor du låste fast sykkelen min, sånn at jeg ikke fikk kommet meg hjem, men han svarer ikke.

Så kommer det 3 stykker som går et trinn høyere enn meg. De lurer på hva som er problemet, da forteller jeg om hva han hadde gjort, og hva jeg hadde gjort. Han sier at jeg skal sette setet på plass med en gang. Nei, ikke før han sier hvorfor han låste sykkelen min. Da han i trinnet høyere enn meg og sier at jeg skal gjøre som han sier eller så er jeg ferdig. Så prøver jeg å være litt morsom og svarer tilbake ”Ferdig meg matteleksene mener du?”. Da klikker det for han og kommer mot meg og holder meg i et fast grep. Så da tar jeg tak i genseren hans tilbake. Da klikker han fullstendig og sier slå meg hvis du har lyst.. Nei, sier jeg. Så da tar han av seg beltet sitt og slår 3 ganger mot meg. 2 av gangene treffer han meg.. 1 gang opp på skulderen og 1 gang rundt magen. Det resulterer til at jeg drar hjem. Jeg endte opp med 2 røde merker, med sår på. Kan jeg politi anmelde han? Jeg har ikke på noen måte slått eller dyttet til han. Bare holdt han i genseren. Hva bør jeg egentlig gjøre i dette tilfellet?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Siden dette er gjort på skole veien, er vel det riktige å stikke til rektoren på skolen, evt til læreren din og høre hva du skal gjøre. Vold mot andre i skoletiden sees på som noe man ikke skal gjøre :P og straffes med utviselse i 3 dager

*edit* Eller så kan du kjøpe en kjempe sterk lås, og låse sykkelen til han drittungen. Da kan det ta sin tid før han får løs sykkelen :P
Sist endret av Stickyshift; 25. september 2006 kl. 15:13.
Gå og anmeld idioten! Fan jeg har så mad kort lunte med sånne bøller.

Det du skal vite er at du ikke kommer til å bli særlig populær etter noe slikt.. Det letteste er å la det fare, men det modige er å anmelde han og gi jævelen en støkk han ikke glemmer.

Kjenner han som slo deg, han som eier sykkelen?
Drit i drittfyren. Ser du han igjen, bare gå forbi med "Belteslag? høh, jeg tåler mer enn det"-holdning. Politianmeldelse er ingen vits i her, vil jeg anta.

Og for all del, ikke gjør som enkete gjør: Samler en hel gjeng til å gå i motangrep. Det blir bare rølp. :P
Ministry of Love
sptz's Avatar
Siden du ikke er 16 enda så kan du ikke politianmelde det, men det kan dine foreldre. Du kan sikkert snakke med politiet så de anmelder det selv muligens. Du føler ikke at politiet er litt overkill? Du får heller prøve med dialog under rolige forhold. Konfliktråd for eksempel. Eller rett og slett på skolen din.

Forøvrig føler jeg denne tråden er litt på siden av hva som hører hjemme på nff, men det er muligens bare meg.
Sitat av rakkern
Gå og anmeld idioten! Fan jeg har så mad kort lunte med sånne bøller.

Det du skal vite er at du ikke kommer til å bli særlig populær etter noe slikt.. Det letteste er å la det fare, men det modige er å anmelde han og gi jævelen en støkk han ikke glemmer.

Kjenner han som slo deg, han som eier sykkelen?
Vis hele sitatet...
Han som slo meg kjenner ikke meg.. Han har sikkert sett meg på skolen før.. Men han som låste sykkelen min kjenner jeg.
Men jeg har lyst til å gjøre noe tilbake, men jeg vet ikke hva.. Jeg vil ikke at han skal tro at det er greit å slå andre folk.
Så lenge skadene er så små som de er vet jeg ikke om en politianmeldelse vil være så lurt med tanke på fremtiden, siden dette høres ut som ett engangstilfelle. Men skjer det flere ganger er det rett å få det stoppet, selv om det blir hardt for deg og.

Bøller forblir nok bøller til den dagen de vokser opp, noe de fleste av dem gjør heldigvis.
Fyyy, jeg skulle ha vært der! Da hadde jeg klikke på han fyren som kom og blanda seg inn!
Herregud da.. Politianmeldelse for et par belteslag?

Med mindre det ikke gjentar seg så er det jo ingenting å bry seg om da.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Enig med spetznaz her, denne tråden hadde sikkert passet bedre hos klara klok, eller hos rådgiveren din på skolen. Dette er virkelig ingenting å bry seg om, og er bare tull fra småbarn som vil tøffe seg. Gi faen eller ta hevn, i det store og hele så har det ingen betydning og du fortsetter nok å leve uansett hva du gjør
Hmm....en ting,hvor gammel er dere ?
Er 14 selv.. Han er nok 16. Jeg hadde lyst til slå tilbake, men tanken på å havne hos rektor var litt skremmende^^. Men neste gang knocker jeg han!
Det du skal tenke på, er hvordan du selv vil betjene din selvrespekt
Gjør det.

...også kjøper du en billig motorsykkellås på biltema og låser sykkelen til han mongoen skikkelig. Evt. bare forhjulet, slik at han må løsne sykkelen, bære den hjem, og kjøpe nytt forhjul for å kunne sykle igjen. Bakhjulet er forresten enda dyrere nytt.
Snakk med rektor angående det hvis du har en nogelunde fornuftig rektor vil du kunne få dem utvist. Jeg ble utsatt for noe lignende når jeg gikk på ungdomskolen og alle 3 ble utvist selv om de gikk på forskjellige skoler. Det morsomste var jo at mødrene deres tvang dem til å komme hjem til meg og be meg om unskyldning XD Da var de ikke særlig tøff i trynet
Snakk med rektor, det er den beste hevn...
Nei nei nei ... det dummeste du kan gjøre er å snakke med rektor,her er muligheten din for å gjøre det jævelig for han.


Har du merkene på deg ? dra til legen, Legen tar bilde av det.Du anmelder han og han får seg en jævelig god bot elns. For du er jo kun 14år og han er jo 16år,han er under straffeloven.

Det er ikke du !

Det er mitt råd.

Folk lærer aldri av at rektor prater med dem,men det gjør de når politiet prater med dem.

Mitt Råd bare (best og følge den) =)




PS: Jeg har vært i samme situasjon før hvor jeg banket en 14åring og er selv 17år,jeg vet det er lame men faen å diger han var.

Retten så jævelig godt på Alderen hans og det var det som gjorde dommen streng,vel,nå var jeg heldig med dommen og fikk bare en bot på 8000,- .

Men fortsatt gjør det.
Sist endret av Swordfish; 25. september 2006 kl. 22:47.
skyt han i kneet eller noe, det gjorde jeg
slike punks finner du overalt.. det gjelder selvsagt å være bedre enn dem.

oppfør deg slik du skal, og han vil automatisk tenke "jeg vil alltid være skummet av samfunnet" - selv om han ikke viser det.
Bare gi faen i han, og gjentar det seg så går du evt til rektor og sier fra. Bare ikke samle en stor gjeng mot han, det blir bare klur og helvete
Feigt å hente vennene dine å la de ordne opp for deg.
Om han første karen noen gang låser sykkelen din på samme måte igjen, hent vinkelsliper.. å skjær sykkelen hans til låsen er løs. (merk: ikke skjær låsen...skjær heller sykkelen)
Hehe, skal ha den tanken i bakhodet.
Det du skulle gjort var å tette igjen åpningen på låsen slik at han ikke fikk inn nøkkelen i det hele tatt.
Da måtte han ha slitt for å få sin løs også, og da kunne du spurt hvorfor i all verden han gjorde det.

Om han tar med seg begge syklene, så ringer du politiet
skulle vært i backup for deg mann. Hadde kasta sykkelens hans f.. i vold oppi skuen. tror det meste er sagt her. Hadde du gått til anmeldelse ( har ikke helt fulgt med på det enda her, men) det ville vel kanskje blitt noen annmerkninger evt. utvisning, og så opp til deg anmeldelse, hva det enn du hadde oppnådd med er vanskelig å si men, oppreisning erstatning ? .. hehe lite å hente.

Stopp mobbing på skolene, Slutt å mobb.. Gjør noe fornuftig ut av det så skal man se senere at det faktisk kom noe godt ut av det. De som mobber har ofte blitt eller blir mobbet, mobbing er tull .
skolen er hard nok fra før av, og det snakkes av erfaring.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av SpideQ
Er 14 selv.. Han er nok 16. Jeg hadde lyst til slå tilbake, men tanken på å havne hos rektor var litt skremmende^^. Men neste gang knocker jeg han!
Vis hele sitatet...
Hehe. Hadde en fyr kommi å slappa meg for noe sånt så hadde han nok fått seg ett par blåveiser på øyet . Nå er det kanskje litt for sent å gå til han og få "Hevn", det ville bare vært teit. Gå til rektor eller rådgiver på skolen og forklar hva som har skjedd, de er der jo for å hjelpe deg!
Neste gang, bare går du ikke fra en fyr som slapper deg! Da slår du tilbake, ikke tenk på rektor og lærere.

Men jeg er enig men den som sa at de som er bøller idag alltid forblir bøller, og med han som sa at han skulle vært der når det skjedde. Arrrrrrrrrrrrrrrrr får hodepine av sånne idioter.

Uansett syns jeg kanskje det var litt drøyt med politi anmeldelse. Selv har jeg vært oppe i verre situasjoner og det har ikke ledet noe annet sted enn rektors kontor.

Lykke til (:

BTW: FØRSTE POST!
Sist endret av albz; 4. oktober 2006 kl. 13:10.
Hva med å gå til foreldrene hans?

Det beste er nok å heve deg over det hele, og å vise at du gjør nettopp det.
Le av han.. Ett belte? hallo??
Sitat av Tullevipp
Le av han.. Ett belte? hallo??
Vis hele sitatet...
Vel, du har nok ikke sett hva et belte kan gjøre av skade du. Jeg har selv vært vitne til slosskamper med belter. Det er vilt. Men han ble sikkert ikke slått med beltespenna though..
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av dildoronk
skyt han i kneet eller noe, det gjorde jeg
Vis hele sitatet...
Litt drastisk kanskje?
lyst til å si hvor du bor? kansje noen snille nff'ere kan komme og hjelpe deg med å "snakke" litt med disse bøllene

be aware of the nff geek attack!!
drit han, han vill tissnok oppdage hvilken stor idiot han er!

virkligheten kommer fort ramlende ned i hodet på slike idioter! men det er helt rett at du skal ikke finne deg i hva som helst, men med all respekt så vill jeg ikke si at det var mye vold inne i bildet, ikke mer enn at du bare kan riste det av deg! Men det er vell som med deg som med alle andre at egoet og selvrespekten har fått seg en knekk. Ta det med ro, du kommer til å oppleve værre ting i livet
Du vil bare få mer pes hvis du anmelder det. Desverre.
Det med belte virker så forbanna helt vilt bak jordet.
Sitat av SpideQ
Heisann!
”Ferdig meg matteleksene mener du?”
Vis hele sitatet...
Hehe. Jævlig moro!
Sånt pleier jeg og si òg... Men han hadde et veldig høyt temperament, han idioten.

Hvis du ikke klarer å fike han ned, så kan du jo prøve litt diverse hevn-metoder, uten at han finner ut at det er deg.
Anmeld 16-åringen, eventuelt få foreldrene dine til å gjøre det.

Mot "sykkel-låseren" vil jeg anbefale deg å lese The Avengers Handbook, utrolig mange fine tips du finner der.. http://www.student.uit.no/~paalde/revenge/TAH.html
Du bør nok ikke gå til rektor eller lærer. Da blir det bare være. Samme gjelder vis du samler en hel gjeng, og tar igjen. Det enkleste er nok å bare overse det, og bare si klart ifra at du gir mer motstand vis det skjer igjen!
På vår skole er det en mobbekomite, og hvis du blir plaget, mobbet eller andre ting, så kan du gå til de og fortelle hva som har hendt.

Da vil du og den som gjorde noe mot deg tatt opp på et kontor sammen med noen fra mobbekomiteen. Der blir du helt til dere har sagt unskyld og godtatt den andre sin unskyldning.
Hvis du blir plaget, mobbet igjen så kommer du opp igjen og går igjennon samme prossesen.
Den prossessen kan bli gjenntatt 3 ganger.

Hvis ikke det hjelper etter de tre gangene vil foreldrene og lærere bli innvolvert, og de må snakke med de elevene det gjelder.
Og hvis ikke det hjelper så vil politiet bli innvolvert og den personen som plager, mobber vil bli anmeldt.

Lurer på om det er noen som har noenlunde det samme opplegget på sin skole.

Ville skrive dette sånn at dere vet hva som kan skje!
Høres nesten ut som en barneskole første leddet du viser til fulloggal :P
hehe... Merket det nå!!
Ok.
Politiet syns jeg blir litt tåpelig. politiet har bedre ting å ta seg til.

"Men neste gang knocker jeg han!" - Dette er ikke en god ide; han er 16, du er 14. han gir deg juling.
Å samle gjeng for å ta han er dumt. Han samler større gjeng senere og banker deg.

Du kan sikkert prøve deg på det som har blitt nevnt tidligere med å låse sykklen hans, eller andre skittene triks hvis du er spess interessert.

Eller så kan du tenke hver gang du går forbi han at "Fy faen for en taper du er, og alltid kommer til å være."
▼ ... noen uker senere ... ▼
Spørs om han har masse agressive kompiser, eller om du har det.. Ville ikke yppet til bråk, selv om du vil ha "havn".. Det funka for meg da jeg hadde problemer med en kar, men det kommer faktisk helt an på din sosiale situasjon på skolen du går på...
Kill dat son of a bitch.