Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1576
Heisan!

Lurte på om noen her viste om en platespiller til rundt, 1300 (maks) med god lyd. Min platespiller var en billig en og har hørt at billige platespillere ødelegger vinylen(?) Trenger ikke noe skikkelig dyrt med beste lyden man kan få fordi jeg har bare en vinyl jeg liker.
Dette kommer til å endre dine musikkopplevelser om du går over til vinyl! Som jeg personlig mener, kommer du nærmere musikken og den blir mer ekte.

Hvis en platespiller skulle ødelagt platene, burde du nesten ha lagd den selv tror jeg. MEN! Det som skjer er at hvis du spiller en fast plate på en vinylspiller over lenger tid, kommer denne til å forme seg etter nettopp din platespiller.

Tar du da denne plata med til noen andre og prøver å spille der vil du fortsatt høre musikken, men ikke like bra som på din egen. Så du kan vel egentlig si at du ødelegger platen, eller du spiller den til din egen plate som fyngerer toppers på din. Det blir litt sånn hvem som ser på det.

Jeg ville invistert mer en tusen kroner i en ny platespiller, men da er det ytterst viktig at du har en bra forsterker som kan kanalisere lyden din skikkeli, og bra høytalerer med en fin klang og bra balanse mellom diskant og bass. Skal du måtte spille ifra digitale produkter bør du invistere i en DAC (Også kjent som D/A, D2A or D-to-A. Digital to Analog) dette er vel-og-merke lite vits, om du spiller mp3 filer. Skal du bruke DAC, bør du spille musikkfiler med .FLAC format.

Nå sporer det helt av her. Jeg ønsker deg lykke til med platespillerkjøpet og ha en flott opplevelse!
Gå ut og kjøp mer vinyl!
Sist endret av agsel; 27. desember 2014 kl. 03:50.
Anbefaler en Rega platespiller, de er kjempegode! De kan være dyre, men sjekk finn.no eller lignende etter en brukt en. Fortsatt god romjul :-)