Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1684
hei
jeg trenger lift powder til shellene mine til nyttårsaften.
men jag har verken kulle mølle eller svovel men jeg har kno3
er det noe jeg kan bruke som ikke trenger svovel?
har kaffe kvern bare sånn vist det hjelper.
er det noen som har forslag til en enkel lift jag kan lage

takker for svar
http://www.youtube.com/watch?v=qfkrZ8pEbuo
Vet ikke om den hjelper iogmed at den brenner for sakte..
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av MostEpicChannel Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=qfkrZ8pEbuo
Vet ikke om den hjelper iogmed at den brenner for sakte..
Vis hele sitatet...
alt for sakte til lift for å si det sånn
Lag svartkrutt med kno3 og kull. Husker dessverre ikke oppskriften Funker som bare faen
Om du har kaliumklorat, kan H3 være et alternativ. Har aldri lagd det selv, men mener å huske at det kan brukes som lift.
Sist endret av Znerk; 19. november 2012 kl. 20:32.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
ja har tenkt å bestile klorat celle i morgen så det kan vel være ganske bra
Svovelfritt svartkrutt med 80/20 KNO3 og kull(selje eller gråor funker best for meg) har sendt mine 1" og 1,5" sylindershells langt! Hvis du velger dette, pleier en nidel av vekten (pluss litt ekstra for good luck) å være passe for meg. Du burde uansett skyte noen dummyshells før du fyrer av noen med skikkelig ladning for å tilpasse liften uten for stor risiko.
Du har jo evt golden powder som såvidt jeg vet består av Askorbinsyre og KNO3. Har hørt det skal funke greit til lift selv om det både er dyrere og en god del mer hygroskopisk enn bp. Eventuelt så kan du mekke en del raketter med relativt tregt krutt uten svovel. Krever dog en del prøving og feiling for å få de til å gå slik som de skal.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tuppnus Vis innlegg
Svovelfritt svartkrutt med 80/20 KNO3 og kull(selje eller gråor funker best for meg) har sendt mine 1" og 1,5" sylindershells langt! Hvis du velger dette, pleier en nidel av vekten (pluss litt ekstra for good luck) å være passe for meg. Du burde uansett skyte noen dummyshells før du fyrer av noen med skikkelig ladning for å tilpasse liften uten for stor risiko.
Vis hele sitatet...
ja det høres jo ganske kult ut men hvordan blander du det?

foresten legalize_it vet du hvor man får tak i askorbinsyre?
Jeg har ei skikkelig mølle nå, men før brukte jeg ei kaffekvern til å blande greiene. Jeg kvernet først hver av ingrediensene til støv, og så blandet jeg dem sammen i en lukket boks som jeg ristet godt på i ca 5 min. jeg siktet det gjennom en veldig fin sikt, for så å granulere det på vanlig måte.

Og til det andre spørsmålet ditt, askorbinsyre kan lett kjøpes på apotek eller i noen helsekostbutikker som E- stoff nummer 300 eller C- vitamin
Sist endret av Tuppnus; 19. november 2012 kl. 21:30.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
ja da går jeg vel for det sovel fri kruttet ditt siden jeg har en veldig god kaffe kvern hvilket kull bruker du?

foresten vist det er noen som vet om noen bedre oppskrifter så bare leg ut
Hvis du ser på det første innlegget mitt, ser du at jeg anbefaler gråor eller selje. Har brukt mest selje i det siste siden det er en stor seljeskog ca. 40 meter fra inngangsdøra