Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 969
Prøver i ubuntu å lage en bootable usb for windows 8 med unetbootin. testet først 64-bit isoen og det virket som om det gikk greit helt til jeg skulle boote fra den og får en veldig standard bootscreen der det står Unetbootin og det eneste valget jeg har er "Default". Samme skjer med 32-bit isoen. Sistnevnte klarer heller ikke å gjøre noe annet enn å gjøre usben bootable, men kopierer ikke over noen filer.

Nå har jeg lastet ned begge filene 3 ganger på skolenettet og sjekket sda-1 hashen er lik den MS oppgir på sidene sine, så har utelukket at isofilene er korrupte/ødelagt.

Så nå sitter jeg her og skjønner fint lite. Har prøvd å google litt, men får bare opp hvordan man lager bootable usb i windows og ikke omvendt. Fant denne teksten i en readmefil i 32-bit isoen

This disc contains a "UDF" file system and requires an operating system
that supports the ISO-13346 "UDF" file system specification.
Vis hele sitatet...
Har søkt en del på dette også, men finner bare løsninger som krever at maskinen allerede kjører windows.

Så derfor spør jeg her. Er det noen som har hatt det samme eller lignende problem? Og hvordan fikk du eventuelt løst det?
Har gjort nesten det samme selv, bare at det var til windows 7, så vil tro det skal funke til windows 8 og.
Det jeg gjorde var å starte gparted, finne USB'n og formatere den til NTFS (mener det skal være det og ikke fat32). Så tok jeg markerte/flagget den som boot. Så er det bare å finne .ISO fila og pakke den ut til USB'n din.
Reboot og boot fra USB
Sist endret av per-ulv; 10. april 2012 kl. 13:09.