Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  325 57568
HøyRisiko Psykopat
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Som f.eks?
Vis hele sitatet...
ETN er og en ting, men det er høyeksplosiver ^^
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Ser man det ja. Jeg er i alle fall helt klar over hva jeg ville gjort hvis jeg fikk besøk eller en telefon. Jeg ville lagt meg flat, forklart hva det skulle brukes til og hvordan det skulle brukes. Noe annet lager bare mer krøll!

Syns dette er riktig av PST, da de ikke har noen ide om hvordan mennesker "vi" er osv. Det er viktig for dem å få dannet seg et bilde av dette, så ting kan falle tilbake til normalen igjen!



KNO3 er en sterk oksidant og brukes derfor i mange sammenhenger som lager pang.
Vis hele sitatet...
Men da trenger du jo al og svovel. Samme til olawaagen.
Det er jo en selvfølge at det ikke sprenger uten og blir blandet med noe?
eller?
http://www.dagbladet.no/2011/09/10/n...riks/18049471/ Ser ut som kunsgjødselet di bærer ut er kalium nitrat å ikke AN..
LIKURG HAR STENGT.
og alle som har bestilt fra likurg, får snart telefon fra PST..

Og de tar alle kjemikaliene dine.
Er ikke det litt mot sin hensikt å ringe først? Hadde du vært en bombelager hadde du vel flyttet på bombene dine etter en slik tlf. Hadde politiet ringt meg og varslet om besøk hadde det blitt ei rydderunde for å si det slik.
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Er ikke det litt mot sin hensikt å ringe først? Hadde du vært en bombelager hadde du vel flyttet på bombene dine etter en slik tlf. Hadde politiet ringt meg og varslet om besøk hadde det blitt ei rydderunde for å si det slik.
Vis hele sitatet...
Tror PST har noe lunde kontroll på hvem som driver med litt pyro ol og hvem som forsøker seg på en A-bombe i kjelleren.(satt på spissen)

Dem som PST har en mistanke om, driver med noe heftigere saker en fyrverkeri, tar de seg ikke bryet med å banke på døren en gang, før den er av hengslene.
Ei ringer de på forhånd.
Se bare på den saken med han 27 åringen som de raidet huset til uten at han viste om det en gang, siden han satt på jobb.
Tror PST har noe lunde kontroll på hvem som driver med litt pyro ol og hvem som forsøker seg på en A-bombe i kjelleren.(satt på spissen)

Dem som PST har en mistanke om, driver med noe heftigere saker en fyrverkeri, tar de seg ikke bryet med å banke på døren en gang, før den er av hengslene.
Ei ringer de på forhånd.
Se bare på den saken med han 27 åringen som de raidet huset til uten at han viste om det en gang, siden han satt på jobb.
Vis hele sitatet...
Du tar nok feil der. Jeg er ikke noe mer enn en 16 år gammel pyro entusiast og jeg var i dag innom PST for en samtale. PST tar ingen sjanser etter 22.7.
Sist endret av PyroMartin; 10. september 2011 kl. 19:11.
Jeg var i samtale med polisen her om dagen, og fikk besøk hjem av 2 betjenter og 1 jeg antar var fra PST idag.

Leverte 1kg ubrukt ammonium nitrat, ettersom interessen er borte etter 22. juli. Har fortalt sannheten, som er mitt eneste råd til deg. Legg deg flat, etter hva jeg forstår er de ikke riktig ute etter deg, men heller det å vite litt mer om deg og kanskje sette seg litt inn i miljøet. Vær ærlig du, så går det nok bra.
Noen fra midt-norge som har blitt kontaktet enda?
Sitat av freaksatan666 Vis innlegg
Du har ikke gjort noe ulovlig. Ikke la svina manipulere deg til å tro at du har. Ikke snakk med dem. Og be om advokat, hvis ikke du får kan du be dem "dra til helvete".

Det er livsfarlig å snakke med politiet uten å ha snakket med advokat. Alt du sier kommer til å bli vridd og vrengt på i en rettssak for å få deg dømt.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at det kan være smart å ta kontakt med en advokat.

Men det er ikke veldig smart å være stygg i kjeften når du snakker med politiet.

Politiet har forøvrig ingen interesse av å burde deg inne uten grunn. Spesielt ikke når det bare er en rutinegreie som åpenbart gjelder alle som har bestilt fra denne butikken.

Sitat av Visha Vis innlegg
Opptre normalt og si sannheten. Hvorfor blir du så redd for Pst når du ikke har gjort noe galt?
Vis hele sitatet...
Det er ganske naivt. At man ikke har gjort noe galt betyr ikke at politiet ikke har mistanke om det. Ikke at jeg tror det er tilfelle i denne saken, men man vet aldri. Mange uskyldige blir jo arrestert.

Edit: "Burde" skal være "bure" over her...
jeg møtte en fra pst i dag, bor i tromsø, siden jeg bor hjemme spurte jeg om vi kunne møtes en annen plass, så vi møttes på en kafe.
pratet litt om hva jeg hadde (1kg kaliumnitrat) nå hva jeg brukte det til, var erlig å fortalte av jeg hadde brukt det til å lage røykbomer som var brukt til paintball å softgun
Ser ut som den generelle anbefalingen bør være å være hyggelige og åpne mot PST og holde kjeft hvis man skal snakke med det vanlige politiet.


.. siden det er nok rapporter på at PST har vært hyggelige her nå, imens politiet har vært idioter mot typen i Larvik (dagbla). Det stemmer veldig godt med mine tidligere erfaringer også.
Sist endret av DumDiDum; 11. september 2011 kl. 10:49.
Hva stemmer godt med dine erfaringer?
PST er hyggeligere en lokal politi
Sist endret av ImsdalFlaske; 12. september 2011 kl. 06:28.
Sitat av TobNor Vis innlegg
PST er hyggeligere en lokal politi
Vis hele sitatet...
Ironisk nok så utføres PST oppgavene av lokalt politi uten for Oslo.
Det eneste jeg ville vært litt forsiktig med nå er at PST nok er ganske presest i forhold til å fremvise "resultater", og da kan det være fristende for dem å huke inn noen passende hobbypyroteknikkere
Faen. follo politi kammer, tirsdag kl ** **..

Da var det min tur
Føler at denne passer godt inn her. De ringer alle, det er ikke vits i å håpe.
Spørsmål:

Dere som har blitt avhørt av politi/PST, når bestilte dere kjemikalier? Før eller etter mai-juni i år?
Jeg ble oppringt av PST og jeg bestilte kjemikaliene for kanskje 1 år siden...

Sa at jeg skulle bruke det til pyroteknikk siden jeg har det som hobby.
Vell,vill tro han har gitt dem listen over alle han har solgt til. Blir du tatt, er det ikke verdens overgang.
for meg så virket det ut som om listen eller mitt navnt hadde kommet fra tollkontoret, pakkene er jo merket med kjemikalier så det vet navn på de som har fått pakker, men er spent på hva utfallet blir. Har vert ærlig og innrømmet at jeg har brukt mitt til raketter/fyrverkeri, uskyldige ting og ikke lagd eksplosiver og ikke noe som er til for og ødelegge, kun til show/underholdning til nyttår for privat bruk hjemme. altså ikke brukt i fellesskap med samlinger av mye folk.
Var det ikke Likurg som ga ut listene da?
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Spørsmål:

Dere som har blitt avhørt av politi/PST, når bestilte dere kjemikalier? Før eller etter mai-juni i år?
Vis hele sitatet...
slutten av mai.

offtopic
Sitat av Email med Thomasz

The police called my mom today.
sorry for the expression but.. im fucked, im going to the police station to talk to them and they will come pick up the chemicals soon.

W dniu 12 września 2011 14:58 użytkownik Tobias . <******@live.no> napisał:
Hello,
Don't worry - I have to close my firm so I also fucked...

Regards,

Tom
Vis hele sitatet...
Sist endret av ImsdalFlaske; 12. september 2011 kl. 16:56.
noen som har bestilt fra norske nettsider som har fått telefon? bestilte 5 kg kno3 for typ 3 år siden, til bruk i røykbomber.
Da tror jeg nok du er safe, med mindre vedkommende du kjøpte det av har oppgitt info om deg til politiet.
Kjøpte av en akvariumsdude som solgte noe greier på warispeace
Da er du nok ganske safe. Håper for hans del at han ikke synker så dypt at han sladdrer.
Hvordan havner et navn på denne listen? Kommer navnet fra den som betaler? Sender mail eller den som står som mottaker?
Sist endret av GreenRay; 12. september 2011 kl. 17:45.
jeg registrerte meg på mail, og mamma står som mottaker og betaler, så vet bare at det ikke er mail
I dag var jeg på besøk hos PST. Hvis noen har noen spørsmål angådende intervjuet så kan de bare sende PM
Er like greit at de som har spørsmål bare stiller de her. Tipper mange har de samme spørsmålene

Kan nevne at de henter kjemikaliene mine om ca. 20 min
Sist endret av PyroMartin; 12. september 2011 kl. 18:14.
Husk at PST har tre åpenbare fordeler med å besøke oss:

- De får se personlighetene til folk (derfor er det lurt å vise at du ikke har noe å skjule), hva kjemikaliene brukes til og hvor kompetent du er osv.

- De viser også at de vet hvem du er og hva du driver med. Dermed blir du tvunget til å holde pyroaktiviteten på ett relativt beskjedent nivå.

- Etter all kritikken PST har fått i det siste kan det være svært nyttig å ha godt politiarbeid å vise til, og tillegg kan de være heldige å avdekke en ny potensiell massemorder og terrorist.
Da har noen fra PST(politiet) kommet å hentet kjemikaliene. De var veldig hyggelige og jeg hadde på forhånd pakket ned alt jeg hadde i to pappesker. Noen andre som også har hatt noen på besøk? Hvordan gikk det?
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Da har noen fra PST(politiet) kommet å hentet kjemikaliene. De var veldig hyggelige og jeg hadde på forhånd pakket ned alt jeg hadde i to pappesker. Noen andre som også har hatt noen på besøk? Hvordan gikk det?
Vis hele sitatet...
Det gikk kjempe fint her kjemikalene mine derimot ville de ikke ha
h
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Da har noen fra PST(politiet) kommet å hentet kjemikaliene. De var veldig hyggelige og jeg hadde på forhånd pakket ned alt jeg hadde i to pappesker. Noen andre som også har hatt noen på besøk? Hvordan gikk det?
Vis hele sitatet...
Får det noe følger for deg videre?

Btw, hvor mye chems er det snakk om? Er du under 18 og når bestilte du?
Jeg fikk en telefon fra PST i dag som mange andre har allerede. Jeg bestilte diverse kjemikalier for rundt 2 år siden, men jeg var vist fortsatt på listen gitt

Pratet med en meget hyggelig person som ville vite hva jeg hadde kjøpt, mengde, hva jeg skulle bruke det til og om jeg fortsatt hadde noe av det. Jeg var dønn ærlig her og sa hva jeg faktisk brukte det til og da lurte han litt på hvor jeg fant oppskrifter osv.

Overall så tror jeg ikke dette er noe å være redd for og han sa de sannsynligvis ikke kom til å hente de kjemikaliene jeg hadde igjen.
Hvordan chems er det de tar?
siden noen personer tar de det fra, mens noen ikke?
Pyromaniac, hvordan chems hadde du?
jeg regner selv med, siden det er lokal politi, at de tar alt som ser ut som pulver eller chems, de har sikkert ikke peil på noe..
Det får ingen følger for meg, heldigvis, selv om jeg er 16 og over den kriminelle lavalder. Siden jeg fikk min første bestilling fra Likurg for ca. 1 år siden, har jeg vel mottatt noe rundt 25 kilo med chems. Siste bestilling fra Likurg ble sendt ca. 2 uker før 22.7 og kom seg aldri forbi tollen, og står nå i tollarrest.
bare for the records, jeg er 14..
hehe jeg har nesten alt du kan tenke deg. Sitter ca på 25-40kg kjemikaler atm. Glad dem ikke tok det
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
hehe jeg har nesten alt du kan tenke deg. Sitter ca på 25-40kg kjemikaler atm. Glad dem ikke tok det
Vis hele sitatet...
Hvem veit etter den posten der....
Har et spørsmål. Har dere måtte oppgi navnet på nFF brukeren?
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Har et spørsmål. Har dere måtte oppgi navnet på nFF brukeren?
Vis hele sitatet...
spør de om hva folk heter på internett forum og nå da?
Du vet aldri. Hvis det er et sted du ville postet dine sære politiske meninger, så hadde det vært et anonymt forum.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
spør de om hva folk heter på internett forum og nå da?
Vis hele sitatet...
hviss du har skrevet hva du har gjort tidligere i forumet så har det en stor betydning
Sist endret av StålSkuff; 12. september 2011 kl. 23:26.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Hvem veit etter den posten der....
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke til å produsere HE da bare fyrverkeri
Hvis de virkelig vil ha tak i deg kan de vel enkelt spore opp personens IP-adresse
Nei. Nso gir ikke ut IPer med mindre de kan kreve det, og det skal en god del til for å kunne gjøre det basert på noe noen har skrevet. Mener å huske Meitemark sa at de hadde gitt ut IP 4 ganger eller noe.

Pyromaniac: Å lage fyrverkeri er fortsatt ulovlig.