Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 4024
hva syns freakene ( ) om Dream Theater?
jeg syns i hvert fall at de er det beste bandet som finnes! de er helt utrolige musikere og lager sinnsykt bra musikk! noen som er enige? og hvilket syns dere er det beste albumet deres?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Ganske enig der ja.. personlig liker jeg pain of salvation bedre, men dream theater har en klar 2. plass. Vanskelig å si med beste albumet.. det varierer litt. I det siste har jeg hørt mye på six degrees of inner turbulent. Awake, images and words og scenes from a memory er også veldig bra. Og resten av albumene også, men de fire er favorittene.
DT er helt utrolig bra!
Alt de tar i blir til gull...alle solo/sideprosjektene er også bra (som de beste kan jeg nevne Liquid Tension Experiment, Mullmuzzler, Jordan Rudess' solo-greier, Derek Sherinian's solo-greier...m.fl.)

Beste DT album? Umulig å si. Falling Into Infinity, Awake, Scenes From a Memory, og ikke minst Once in a Live Time er dritbra!
Og Scenes from New York dvd'n MÅ sees, for de som ikke har rukket det enda...

Til slutt: folka er guder på sine instrumenter!
Favoritt synth-spiller klarer jeg ikke bestemme meg for. Blir enten Jordan Rudess eller Kevin Moore...
Jeg syns at Dreamtheater er litt for soft, foretrekker heller Nightwish.
Ja, enig med arisnaub. Egentlig liker jeg enda mer heavy og mindre opera. Go Kovenant go. (Og Cob da såklart, Canon2k)
Opprinnelig postet av arisnaub
Jeg syns at Dreamtheater er litt for soft, foretrekker heller Nightwish.
Vis hele sitatet...
Er ikke Nightwish soft nå da
Heller mest most Symphony X, Blind Guardian, Tristania og Kamelot.
Men jeg er enig at DT har mye bra... Har faktisk en lærer som digger dem
Weee.. En lærer som digger DT. Morro. Hva slags lærer er dette a? Hva heter han/hun? (kanskje jeg veit hvem det er...) Men jeg også DIGGER Dt, bare så det er sagt. Favoritt cd en min av de er Images And Words. SÅ kommer Awake og Scenes From A Memory.
Scenes From a Memory
Mullah_Lindberg: jeg går ikke på Nesodden vgs, jeg går i Oslo.
De er alle mektige musikere, men det hele danser på grensen til å bli for teknisk, noe som igjen gjør mye av det ganske kjedelig. LaBrie synger teknisk veldig bra, men personlig opplever jeg stemmen hans som direkte livløs innimellom.

Man UTD er kanskje best, men jeg foretrekker Tottenham, for å si det sånn.
DT kan bli litt tekninske. Det er jeg helt enig i. Men det som irriterer meg grenseløst er James LaBrie, progs svar på Helmut Lotti. Smørsanger uten like. Noen ganger funker han bra, andre er det mer eller mindre patetisk å høre på.
DT er ikke akkurat det jeg hører mest på, men det jeg har hørt av dem er greit nok, liksom.
Musikken kan bli litt kjedeli i blandt,, men synes John Petrucci er ganske god på gitar... bortsett fra når han tar helt av da blir det bare gitar "runking"....
Samme som Arisnaub, men de er digge å høre på når du slapper av.
supabob's Avatar
Trådstarter
enig med ninja 5000, scenes from new york må bare ses! ellers så syns jeg at a change of seasons, images and words, falling into infinity og six degrees of inner turbulence er de beste albumene! awake var egentlig en skuffelse når jeg anskaffet meg den, har ikke helt sansen for det...

det hadde gjort seg hvis dt kom til norge!! gjerne trondheim!
Opprinnelig postet av arisnaub
Jeg syns at Dreamtheater er litt for soft, foretrekker heller Nightwish.
Vis hele sitatet...
Dreamtheater er nok ikke av de mest heavy'e bandene i verden,men Nightwish er ikke noe bedre.
Har ikke hørt så mye Dreamtheater,tøft men litt kjedelig.
Opprinnelig postet av DArkWork
Musikken kan bli litt kjedeli i blandt,, men synes John Petrucci er ganske god på gitar... bortsett fra når han tar helt av da blir det bare gitar "runking"....
Vis hele sitatet...
så få som faktisk klarer å spille så tekniske som Petrucci, buckethead,Cooley osv de skal ikkje bruke teknikken sin til det fulle for det er bare gitar "runking"
siden Petrucci bare e "ganske" god , kem meine du e best då?
arisnub: hva med Nile eller Myrkskog?

dt er bra, men det er også nightwish, symphony x, stratovarius, helloween, iced earth.. osv osv.. kunne nevnt _mange_ flere band, men gidder ikke.. ta heller en titt her!
Opprinnelig postet av HME

siden Petrucci bare e "ganske" god , kem meine du e best då?
Vis hele sitatet...
Bare så dere vet det så er det ingen som er "best" på gitar.

Tiquid Tension Experience har en sang swom er festlig å spille. Det jeg synes om alt annet som har med noen av DT folka å gjøre blir nettopp bare livløst. Synes jeg da.
Det svakeste medlemmet i Dream Theater mener jeg er vokalisten, Live høres han ikke særlig bra ut og mot slutten av konserter blir han jævli sliten. Nei skulle nok brukt Michael Kiske
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen
Bare så dere vet det så er det ingen som er "best" på gitar.

Tiquid Tension Experience har en sang swom er festlig å spille. Det jeg synes om alt annet som har med noen av DT folka å gjøre blir nettopp bare livløst. Synes jeg da.
Vis hele sitatet...
...kem HAN mente var best eller liker best...
Opprinnelig postet av HME
...kem HAN mente var best eller liker best...
Vis hele sitatet...
Han mener at Jesus er best
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen
Han mener at Jesus er best
Vis hele sitatet...
spiller han og gitar
gamlingen hans er ihvertfall en Gud, så han er nok ikke så værst han nei...
Opprinnelig postet av HME
spiller han og gitar
Vis hele sitatet...
han spillte hvertfal, var gudommelig
Opprinnelig postet av HME
så få som faktisk klarer å spille så tekniske som Petrucci, buckethead,Cooley osv de skal ikkje bruke teknikken sin til det fulle for det er bare gitar "runking"
siden Petrucci bare e "ganske" god , kem meine du e best då?
Vis hele sitatet...
Best og best finnes jævli mange gode gitarister.... personlig synes jeg Steve Vai og Steve Ray Vaughn er best...Mark Knopfler har også noen herlige riffs...
Syns noe Dream Theather blir litt slitsomt. Som noen andre nevnte: gitaronani. Menmen..

A Change of Seasons er en genial komposisjon...
oi,hørte Dream Theater her om dagen.
Noe av det største mølet jeg noen gang har hørt,strippet fra alt som er heavy og tøft var det en kjip opplevelse.

Anngående beste gitarist.
Umulig å si,f.eks er Yngwie Malmsteen utvilsomt en av de raskeste gitaristene,men jeg foretrekker Andy LaRoque for sounden hans.Dessuten har man jo David Gilmour som er langt ifra rask(kanskje,men har aldri hørt han slik) men spiller nydelig.
Sammenligne gitarister er som å sammenligne mat,(hvis dere ikke klarer å tenke på en fortsettelse for resten av setninger så er(samme gjelder her))
Man kan ikke forvente at DT er noe hvis man er ute etter "heavy og tøft".
DT er i en egen klasse. Progressivt "show-off". Har inntrykk av at de fleste som liker DT, som ikke bare syns "det er helt greit", er musikere e.l.

En annen ting er at vokalisten er kjip. De fleste syns det i begynnelsen, men etter hvert som man hører på det, så blir han bra han også.
Platene er også slik at man må "venne seg til det"...litt sånn som rødvin på ungdomsskolen...det blir bedre etter hvert.
Folka er rett og slett så dyktige at man må sette seg ned, skjerpe sansene og følge med, før det blir dødsbra.
(Har hørt at flere av DT-folka har doktorgrad i sitt instrument (Petrucci og Portnoy ihvertfall)...det sier litt)

Men klart, alle kan ikke like det...
Sist endret av n5k; 1. juni 2003 kl. 14:24.
supabob's Avatar
Trådstarter
enig med deg, mange som liker dt er musikere! spiller selv trommer og gitar... de er og blir forbilder! du skal lete lenge etter en gjeng som spiller bedre sammen enn de gjør!
Nightwish ruler. de som ikke mener det eier ikke smak
Nigtwish er greit nok det...men det er ikke akkurat sammenlignbart med DT.
En helt annen stil og musikk.
Blir som å si: "bilen min er bedre enn modemet ditt..."

Dessuten blir jeg litt lei av damer som synger i metalband...finnes alt for mye drit ute å går...
Opprinnelig postet av ninja5000
Nigtwish er greit nok det...men det er ikke akkurat sammenlignbart med DT.
En helt annen stil og musikk.
Blir som å si: "bilen min er bedre enn modemet ditt..."

Dessuten blir jeg litt lei av damer som synger i metalband...finnes alt for mye drit ute å går...
Vis hele sitatet...
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
<flame>
somebody: hvorfor i faen skriver du aldri egen tekst i postene dine? Har du bestandig samme meninga som andre heromkring eller har du store problemer med å uttrykke deg selv? Jeg kan ikke huske sist gang jeg så deg skrive en post selv! argh

Edit:
Naturen begår aldri feil - skaper den en tosk, så mener den det.
Vis hele sitatet...
ja det har du tydligvis meget rett i, eller hvem som enn sa dette før deg
</flame>
i am so sorry!
Opprinnelig postet av Ikkespisgul snø
Nightwish ruler. de som ikke mener det eier ikke smak
Vis hele sitatet...
Jeg liker dem ikke, men jeg mener at jeg fortsatt har "smak". Liker DT jeg..er en fin utfordring for gehøret =) Må bre legge inn at John Petrucci er mer enn en "grei gitarist". Bare sjekk ut slutten på Beyond This Life, for eksempel. Makan til presisjon må du lete lenge etter...(hvis du klarer å ignorere Vai, Malmsten, Satriani, Jason Brcker og de andre guruene).
Opprinnelig postet av ninja5000
Man kan ikke forvente at DT er noe hvis man er ute etter "heavy og tøft".
DT er i en egen klasse. Progressivt "show-off". Har inntrykk av at de fleste som liker DT, som ikke bare syns "det er helt greit", er musikere e.l.
Vis hele sitatet...
Er selv "musiker", og missliker DT. Det er bare brife runke spilling, og det er KJEDELIG å høre på i mine ører. Selv kan jeg spille mye av det John Petrucci spiller, men hvorfor trenger man absolutt å spille så jævlig fort?
Derfor har jeg mer sansen for musikere og grupper som er musikalske og ikke teknisk vidundere(og det er de).Men det kan ha noe med at jeg rett og slett ikke for noe ut av den musikken de spiller. DT er i mine ører kjedelig, tørt, og umusikalsk
Kjedelig...greit nok. En smakssak. Men umusikalsk? Det går jo ikka ann å si.
Og du har nok ikke hørt mye på DT hvis du mener Petrucci spiller så jævlig fort...til tider, ja...men på langt nær hele tiden...

Men men. Gidder ikke diskutere dette mer, egentlig. Det er en smakssak hva folk liker.
Opprinnelig postet av ninja5000
Kjedelig...greit nok. En smakssak. Men umusikalsk? Det går jo ikka ann å si.
Og du har nok ikke hørt mye på DT hvis du mener Petrucci spiller så jævlig fort...til tider, ja...men på langt nær hele tiden...

Men men. Gidder ikke diskutere dette mer, egentlig. Det er en smakssak hva folk liker.
Vis hele sitatet...
Enig, det er en smaksak, har hørt en hel masse DT sanger, og han spiller ikke fort hele tiden, men noe han sa når han var i norge på en gitar sjappe: "When i miss a note, i just speed pick like this, and I'm saved" det er teit...

Og det jeg mener med at de er umusikalske er at jeg føler de ikke legger noe sjel i musikken, bare skills...

End of *knartkRKL*
buckethead er og blir best
by the way..eg syns night wish suger, de som hører på det eier ikkje smak
Dream Theatre er #1
Please...
Nummer en hva?
For meg er de rett og slett kjeeeedeliiiiig.
Og vokalen passer bedre inn i et boyband.
DT er jo et boyband...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
alle utenom han mongo vokalisten... de andre rocker
Jeg synes at Dream Theater er ostete runkerock. Så bandet i spektrum, og det var de tre minst givende timene i mitt liv. (Var inntil da DT-Fan) Grunnen: Oppvarmingsbandet var så fantastisk mye bedre. (Pain of Salvation)

Konserten ble et eneste stort antiklimaks. Alle låtene satt feilfritt, men akk så klinisk og rutinemessig framført. Videre kan jeg si at en heldig jævel fikk "Six degrees of inner turbulence" for 40 kroner på qxl, to uker etter at den kom ut
Hmm.. skjønner ikke helt vitsen med å dra opp denne posten igjen, men får vel si meg enig i den første posten her. Dream Theater er et av de beste bandene jeg har hørt....
Dream Theater er favoritten min av absolutt all musikk! Det finnes ikke bedre, verken når det gjelder dyktighet eller kreativitet. Kjøp alle cd'ene deres, du vil garantert like dem etter som du hører på dem.

<3 Dream Theater <3
Petrucci er ikke så dyktig som alle vil ha det til. Han kan jo ikke inprovisere noe serlig. Og hvis han prøver, så blir det bare masse runking, speed picking og kjedlig synes jeg ofte. Og som Gilgamesj sa: de spiller så rutinemessig. Det blir nesten som å høre cd'ne deres på nytt...
Men Scenes from a memory dvd'n er noe av det beste de har gitt ut. Har aldri hørt Lerning to live og Changes of season bedre...

Så jeg mener at de er ett bra band, men ikke verdensmestere som enkelte vil ha de til å være.
Jeg synes petrucci blir for kjedelig til tider. Det positive med han er at han ikke tar seg selv høytidelig og bruker spennende skalaer og toner. Det negative er vibratoen og for lite "feeling".
Dream theatre er dødsbra. Jeg syns Home er den beste sangen. Digger gitar spillet sånn rundt 1.50 på sangen. Kanon bra.


tetra