Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1444
Jeg har en venn i spania som har høsting på "potte-plantene" sine han vil sende meg noe, hvordan er post systemet? er det noen mulighet for at de funner ut hva han sender til meg? er det noen måte å unngå det (har søk på det, men finner ikke noe konkret om posten)
Minimal sjanse for at det blir oppdaget. Eventuele stikk prøver med hunder på post terminalen er det eneste.

Edit: Da er det brevpost jeg snakker om.
Sist endret av tomiz; 17. oktober 2006 kl. 11:24.
Er jævlig sikker på at det vil bli stoppa i tollen. Men i såfall er det etter hva jeg har forstått han som sender det som får problemer. Dvs. hvis han blir spora.

Du som mottaker ville antakelig ikke fått noe pes, bortsett fra muligens ett avhør eller bare en tlf. fra tollvesenet. Men dette kommer da litt ann på hva annet som måtte ligge oppi pakka. det er ikke noen idè å sende noe annet en ei helt plain pakke med kun din addr.

P.S.: kan ikke love deg at denne inf. stemmer, men utfra hva jeg har lest å hva logikken sier så bør det være sånn..
Min eks sendte seg selv et "brev" fra Amsterdam. Det kom fint frem.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Om du sender som brev i stedet fro pakke er det mye større sjanse for at det kommer frem. Har selv mottat diverse i umerkede kovolutter.
Tror ingen av dere får noe pes hvis han ikke skriver avsender.
Vet ikke noe om risk.
send det til naboen som er på ferie..
Blir pakka tatt i tollen så kan faktisk politiet finne ut hvem som har sendt pakka bare de ser på skriften. Men jeg vet ikke om de gidder og forske på det pga litt pot.
Og er det ikke sånn at hvis det er under 200 g så sjekker de den ikke?
Det burde holde meg 2 hekkere hvertfall hehe
Sitat av Mister_Kenneth
send det til naboen som er på ferie..
Vis hele sitatet...
kjipt om de har bestilt oppbevaring av posten sin da
Sitat av Marokk
Blir pakka tatt i tollen så kan faktisk politiet finne ut hvem som har sendt pakka bare de ser på skriften. Men jeg vet ikke om de gidder og forske på det pga litt pot.
Og er det ikke sånn at hvis det er under 200 g så sjekker de den ikke?
Det burde holde meg 2 hekkere hvertfall hehe
Vis hele sitatet...
Forklar hvordan dette foregår. Hvordan tollvesenet, ved bare å se på håndskriften til avsender, vet hvem som har sendt pakken? For det er nemlig ikke tilfellet. Og til trådstarter, dersom det blir sendt som brev er det veldig liten sjanse for at det blir sjekket, og dersom det blir det, skal du bare si at du ikke aner hvor det kommer fra, så er den saken ute av verden. Kjipt å miste god pot da
La avsenderen skrive på en fiktiv avsender, og send det til deg, men unnlat å skrive fornavnet ditt på konvolutten. Om det blir stopper spiller du bare dum og uvidende.
Om ikke - nekt på alt i evt avhør!

Kjenner ikke til noe og skjønner ingenting - INGENTING!

Ikke skriv avsender


Du risikerer kun å miste potten - om han ikke sender får du jo heller ingenting...

Send gjerne som pakke i vanlig VHS-cover.
Sitat av Slaktern
Forklar hvordan dette foregår. Hvordan tollvesenet, ved bare å se på håndskriften til avsender, vet hvem som har sendt pakken? For det er nemlig ikke tilfellet. Og til trådstarter, dersom det blir sendt som brev er det veldig liten sjanse for at det blir sjekket, og dersom det blir det, skal du bare si at du ikke aner hvor det kommer fra, så er den saken ute av verden. Kjipt å miste god pot da
Vis hele sitatet...
Skrev kanskje litt feil der.
Men politiet finner nå til dags ut omtrent alle skrifter på en eller anna mulig måte. en det er i sånne spesielle tilfeller de må forske mye. Som for eks nokas papirer og underskrifter og truebrev og ditten og datten.
Men blir pakka her sendt til politiet så forsker ike de på skriften så tenkte litt feil.
Tviler sterkt på at det blir stoppa om det blir sendt som brevpost og ikke som pakke. De sjekker pakker litt mere enn de sjekker brev så bare be han sende det som brev så går det bra vettu

Lykke til da og håper det smaker
Tviler sterkt på at de kommer til å starte en vanvittig håndskriftetterforskning hvis potten blir oppdaget.
tror heller ikke at tollvesenet ville startet en etterforsking med et par uskyldige gram pot.

Takk for svar
Marokk; de kan da virkelig ikke starte en håndskriftetterforskning når de ikke har en eneste idè om hvem det kan være fra. De kan jo ikke akkurat ta å matche håndskrifter fra en hel spansk by
En slik håndskriftetterforskning er veldig ressurskrevende, og blir kun brukt ved alvorlige forbrytelser, og da med liten nøyaktighet. Som tidligere nevnt må man også ha en mistenkt å matche skriften med, noe tollvesenet ikke har når de såvidt vet hvilken land brevet kommer fra. Foreslår at vi lar det temaet ligge nå.
Sist endret av Slaktern; 18. oktober 2006 kl. 14:27.