Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1345
Broren min fikk en pc til jul som var kjøpt fra komplett. Fra dag 1 har ikke hdmi'en i skjermkortet fungert. Monitoren finner rett og slett ikke pc'n. VGA og DVI har fungert fint, så han har brukt det. Til slutt byttet han skjermkortet og fikk et likt et tilbake. Samme problemet. Har skjekket at hdmi inngangen i TVen fungerer. Skjermkortet er et AMD Radeon 7870 GHz Edition.

Håper noen kan hjelpe meg/han
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvis du har testet med to forskjellige skjermkort er det jo opplagt ikke noe galt med skjermkortet.

Har du testet inngangen med en annen maskin er det jo opplagt ikke noe galt med TVen.

Mao du sitter igjen med kabelen.
Trådstarter
Prøvd flere forskjellige hdmi-kabler også gitt.. Men takk for svar
Da har du antageligvis igjen driverkrøll, eller innstillinger i OS.
har du satt hdmi som videokilde på pc skjermen da? noen ganger så er den ikke på automatic...
Trådstarter
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Da har du antageligvis igjen driverkrøll, eller innstillinger i OS.
Vis hele sitatet...
Tror det er noe med win8 og det skjermkortet sammen.

har du satt hdmi som videokilde på pc skjermen da? noen ganger så er den ikke på automatic...
Vis hele sitatet...
Ja, men skjermen finner ikke pc'n
Gå inn på kontrollpanel - display og sjekk om den dukker opp.
Kan være at du må velge hvilken type monitor skjermkortet skal vise bildet på.
Den PCen jeg har nå slukker automatisk PC skjermen hvis jeg kobler til hdmi fra som er koblet til TVen(DVI to HDMI konverterer though...)
Sitat av ZooFuZ Vis innlegg
Broren min fikk en pc til jul som var kjøpt fra komplett. Fra dag 1 har ikke hdmi'en i skjermkortet fungert. Monitoren finner rett og slett ikke pc'n. VGA og DVI har fungert fint, så han har brukt det. Til slutt byttet han skjermkortet og fikk et likt et tilbake. Samme problemet. Har skjekket at hdmi inngangen i TVen fungerer. Skjermkortet er et AMD Radeon 7870 GHz Edition.

Håper noen kan hjelpe meg/han
Vis hele sitatet...
har hatt samme problemet selv. jeg bruke en adapter (kosta 60 spenn på leftdal) slik at jeg fikk koblet hdmi-kabelen til DVI-utgangen i pcn. så må du stille inn på oppløsningen for å få HD. du burde også laste ned driver til GPU f eks om du har AMD så last ned AMD catalyst controll center