Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 725
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Hei,

Jeg har et ASUS 6970DCII som jeg har litt problemer med og lurer på om kanskje andre har opplevd det samme.

Skjermkortet sto i PC1 i et halvt år og har fungert fint hele tiden. Skulle flytte det over til en annen PC (PC2) for å sjekke om PCI Express slotten fungerte, men fikk ikke noe respons. Det interne skjermkortet i PC2 fungerer fint. Skulle flytte kortet tilbake til PC1 og nå fungerer det ikke i det hele tatt.

Vifter spinner sakte som vanlig på kortet. Ved power off state så lyser det en rød diode på kortet. Ved oppstart forsvinner dette. Alle utganger er døde og kortet virker dødt. Jeg finner heller ikke kortet i device manager når jeg bruker det interne skjermkortet i PCen.

Noen tips? Har googlet dette, men finner svært lite annet enn RMA.

Jeg har kjøpt kortet brukt og har heller ikke kvittering. Er det mulig å få byttet det på noen måte da?

Takk på forhånd!
Du vil ikke få noe på garantien hvis du ikke har kvittering.

Som du beskriver det, høres det ut som en klassisk kortsluttning.

Du har vel ikke satt inn kortet når PSU var på, eller sølt noe væske e.l på
kortet?
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Trådstarter
Byttet ble gjort etter boka. Strøm av, jordet meg osv.. I morgen blir jeg å gå over kortet og se til at alt er som det skal. Har fått tips om at det er 2 BIOS på kortet og at jeg kanskje burde prøve å bytte bios for å teste.

Begynner å gå tom for ting å prøve. Synd å ha en så fin bokstøtte også..