Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1380
Noen som har dette kortet i 1GB utgave?
Vil prøve med på SLI med det

Ser slik ut:
http://cache.futurelooks.com/wordpre...deo-Card-2.jpg

Tnx
Jeg har 2Gb versjonen av MSI 560ti Twin Frozr II, vet ikke hvor mye det hjelper deg.
Trådstarter
11 0
Tror ikke det går å koble den i SLI, mener man må ha samme klokke-hastigheter på alle kortene. Men takk uansett
kan vel sli'e to kort med forskjellig hastighet, tror bare begge vil kjøre på samme fart som den laveste.
Så lenge begge GPU'ene er samme versjon så går det. F. eks. et 660 og et 660 ti går ikke, men et 660 og et 660 OC går fint. Som sagt så vil de dog bare gå på laveste hastigheten. Et kort med 2 gb og ett med 1 gb går også, men da vil bare 1gb av dem bli brukt.
Trådstarter
11 0
Da er det vel ingen vits i å bruke et kort som kan yte mer en det /de andre.
Syntes det er kjekt å ha like også. Hvis jeg ikke finner en snart må jeg vel kjøpe nye kort uansett "sukk"

Takk for svar
hvis du kommer over en 1GB utgave en gang så send et vink denne veien
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Huztle Vis innlegg
Jeg har 2Gb versjonen av MSI 560ti Twin Frozr II, vet ikke hvor mye det hjelper deg.
Vis hele sitatet...
Dette går helt utmerket, og jeg er ganske sikker på at SLI fungerer utmerket uansett klokkehastighet. Mener det kortet med høyest klokkefrekvens klokker seg ned til det andre sitt.
Orker ikke sjekke kilder atm.
Sist endret av CHillZoNE; 22. april 2013 kl. 22:10.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Dette går helt utmerket, og jeg er ganske sikker på at SLI fungerer utmerket uansett klokkehastighet. Mener det kortet med høyest klokkefrekvens klokker seg ned til det andre sitt.
Orker ikke sjekke kilder atm.
Vis hele sitatet...
Stemmer at kortene ikke trenger å være like, og det gjør heller ikke klokkefrekvensen i sli modus, et triks bår microstuttering var et seriøst problem var å klokke kort nr2 bittelitt høyere en kort nr1, hvorfor dette hjalp har jeg ikke den fjærneste ide om, men det gjør det.

Du får dog ikke dratt nytte av mer ram på et av kortene, dette er låst til mengden på det minste kortet.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Du får dog ikke dratt nytte av mer ram på et av kortene, dette er låst til mengden på det minste kortet.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det sånn egentlig? Det er jo så fattig
KSF
Androidist
KSF's Avatar
@Spørsmåltegn? : Gi faen i å gjenta innlegget ditt. Bare unødvendig. Hvis moderatorene vil slette tråden, gjør det selv.

@Fatman : Kanskje det er for å øke kompatibilitet? Bare vill gjetting...
Jeg har et GTX 560 1gb kort i maskinen nå! Gi en melding i inbox om du er interessert i å kjøpe?
Beklager, var eit uhell. Veit ikkje heil korleis eg klarte det. Ser ut som jalla tlfn min fucka det opp. Den bruker 1min på og laste inn sider og sikkert endå lenger på og dobbelpost! iom at jeg posta det og la frå meg tlfn en god stund. Igjenn beklager var på ingen måtar med vilje.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hvorfor er det sånn egentlig? Det er jo så fattig
Vis hele sitatet...
Kortene bruker sin egen framebuffer for rendring, og må ha samme data i minnet. Derfor er de begrenset til minnemengden på det kortet som har minst. Det kunne i teorien gått an at kortene delte minnet sitt slik at kapasiteten ble kombinert, problemet er at det ville blitt en stor flaskehals på grunn av latenstiden og båndbreddebegrensningen mellom kortene.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Kortene bruker sin egen framebuffer for rendring, og må ha samme data i minnet. Derfor er de begrenset til minnemengden på det kortet som har minst. Det kunne i teorien gått an at kortene delte minnet sitt slik at kapasiteten ble kombinert, problemet er at det ville blitt en stor flaskehals på grunn av latenstiden og båndbreddebegrensningen mellom kortene.
Vis hele sitatet...
Derfor burde de snart finne opp en ny bus for slike tilkoblinger, slik som QuickPath gjorde for Intel slik at man kan scale med alt fra 1->32 sockets og fortsatt ha ganske kort aksesstid på minnet som er local for hver CPU.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Kortene bruker sin egen framebuffer for rendring, og må ha samme data i minnet. Derfor er de begrenset til minnemengden på det kortet som har minst. Det kunne i teorien gått an at kortene delte minnet sitt slik at kapasiteten ble kombinert, problemet er at det ville blitt en stor flaskehals på grunn av latenstiden og båndbreddebegrensningen mellom kortene.
Vis hele sitatet...
Ahh I see, takker!