Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1629
I am a MUFOS!
77 0
Hei Har endelig fått ny cpu, fra dustin.... etter 5 måneder.. ja..
Uansett, jeg har jo Noctua NH-D14 i push'n pull. Så lurte jeg på om det var mulig å få ut 4.6Ghz på min 3570k som en bra 24/7 overklokk?
Please svar fortest mulig... Takk på forhånd!
det vil variere fra cpu til cpu, så det må du nesten prøve selv. men uansett hvor høyt du klokker den vil den automatisk klokke seg ned samt justere volt når maskinen er idle, så 24/7 er ikke noe problem, med mindre du rendrer video eller noe annet tungt 24/7
Sitat av TheMUFOS Vis innlegg
Hei Har endelig fått ny cpu, fra dustin.... etter 5 måneder.. ja..
Uansett, jeg har jo Noctua NH-D14 i push'n pull. Så lurte jeg på om det var mulig å få ut 4.6Ghz på min 3570k som en bra 24/7 overklokk?
Please svar fortest mulig... Takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
Kommer an på hvor varm du er villig til å la prosessoren kjøre! Men vet att det er fint mulig ja!
Du må nesten søke litt rundt etter folk som har gjort det samme. Min 3570K er overclocket til 4Ghz på en stock kjøler(ja jeg vet det ikke er det smarteste), og det fungerer helt fin fint det
I am a MUFOS!
Trådstarter
77 0
Tusen takk for svar kjapt , Skal vel bruke cpu'en til Gaming 5/7 og rendering av videoer kanskje én time, annen hver dag eller noe :P, og surfing /chatting 2 timer til :P
Ikke for å være festbrems men du klarer deg fint me å clocke den til 4.2
Min 3570k kjører ivertfall 4.2 Ghz overclock lett med stock vifte, uten å gå over 55 C på det høyeste, med rundt 30 C på idle, men jeg tror jeg har vært ganske heldig med mitt eksemplar
I am a MUFOS!
Trådstarter
77 0
Sitat av BjQrhusdal Vis innlegg
Ikke for å være festbrems men du klarer deg fint me å clocke den til 4.2
Vis hele sitatet...
Jo men, vil få max ut av den
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hvorfor akkuratt 4.6 ? Du må nok endel opp i volt for å kjøre det, å da blir det fort varmt...
I am a MUFOS!
Trådstarter
77 0
Sitat av Lima Vis innlegg
Hvorfor akkuratt 4.6 ? Du må nok endel opp i volt for å kjøre det, å da blir det fort varmt...
Vis hele sitatet...
Hva er en god frekvens da?
Sitat av TheMUFOS Vis innlegg
Hva er en god frekvens da?
Vis hele sitatet...
så høyt du kommer (stabilt) uten å øke volt merkbart.
Sitat av Wigga Vis innlegg
Min 3570k kjører ivertfall 4.2 Ghz overclock lett med stock vifte, uten å gå over 55 C på det høyeste, med rundt 30 C på idle, men jeg tror jeg har vært ganske heldig med mitt eksemplar
Vis hele sitatet...
Har du gjort noe endringer i vcore eller andre steder for å få den på 4.2? Eller skrudde du den opp på 4.2 uten å røre noe annet? Tenker å prøve det samme selv med stock vifte, men er litt skeptisk når min idle temp @4Ghz nå er rundt 40C
I am a MUFOS!
Trådstarter
77 0
Fikk min til 4.4Ghz på 1.345 volt
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
De aller aller fleste 3570K klarer 4.5 Ghz på 1.250v.
Ville anbefalt deg å prøvd å komme deg under 1.3 hvertfall.

Ta en titt på disse guidene.
http://www.overclock.net/t/1247413/i...ide-at-the-end

http://rog.asus.com/184142012/maximu...imus-v-gene/2/

http://rog.asus.com/129672012/maximu...-tuning-guide/
Sitat av TheMUFOS Vis innlegg
Hei Har endelig fått ny cpu, fra dustin.... etter 5 måneder.. ja..
Uansett, jeg har jo Noctua NH-D14 i push'n pull. Så lurte jeg på om det var mulig å få ut 4.6Ghz på min 3570k som en bra 24/7 overklokk?
Please svar fortest mulig... Takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
Litt spent på hvordan det går her. Fikk min opp i 4.5Ghz med 1.3v. Litt usikker på hvordan andre tester stabiliteten, men dette er gjort med 18 timer i prime95 blend test. Nh d14 med 2x nf-f12 vifter ga en max temp på 93c. Skrudde av alt av strømsparinger. Dette er ingen 24/7 klokk, siden det ikke er behøvelig for mitt vedkommende. Lar den bare rusle å kose seg på 4Ghz for tiden.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Kjører min på 4.4 Ghz med alle strømsparinger og speepstep på. 1.250v nå, men skal justere ned når jeg gidder.
76 grader på mange timer med stresstest. Aner ikke hvor lenge, bare lenge nok.
Sist endret av CHillZoNE; 25. april 2013 kl. 15:35.
76 grader er nå en fin max temp det Selv er jeg litt misfornøyd med mitt eksemplar når det kommer til både volt og temp. Men det er slik det er og kan ikke klage over en strålende cpu som leverer det jeg trenger for øyeblikket

Sitat av TheMUFOS Vis innlegg
Fikk min til 4.4Ghz på 1.345 volt
Vis hele sitatet...
Hvor varmt blir det under load med såpass høy volt?

Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Kjører min på 4.4 Ghz med alle strømsparinger og speepstep på. 1.250v nå, men skal justere ned når jeg gidder.
76 grader på mange timer med stresstest. Aner ikke hvor lenge, bare lenge nok.
Vis hele sitatet...
Nå kommer det litt an på hvordan en stress tester også. Med f.eks Prime95 25.11 får jeg maks temp på 80c. Med den nyeste havner max temp på godt over 90c