Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2539
Crazy Son Of A Bitch
Vet ikke helt om dette er rett plass får dette men prøver meg fordi om

Bestefar min jobbet som anleggsmaskinfører og hadde av og til med seg litt "Leketøy" hjem fra jobb. ettersom han døde får en stund siden så holder vi på å rydde kjelleren i huset han budde. Der fann vi dette:
http://img94.imageshack.us/img94/4462/img1165gj.jpg

http://img11.imageshack.us/img11/158/img1163zm.jpg

http://img547.imageshack.us/img547/2883/img1162xi.jpg

http://img17.imageshack.us/img17/9171/img1164gw.jpg

Er det noen som vet hva dette er?
Hva står det på glassrøret? (det ser hvertfall ut som et glassrør)
Jeg ser 2x salamipølser ihvertfall.
Crazy Son Of A Bitch
Trådstarter
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hva står det på glassrøret? (det ser hvertfall ut som et glassrør)
Vis hele sitatet...
litt vanskli å sjå, men trur det står: WURTH W-VD/N 7 10
Crazy Son Of A Bitch
Trådstarter
Sitat av Seaturtle5 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
JEPP! men kva er det egentlig? skjønte ikkje mye av det som stod på den siden :P

men hva er den "salami pølsa" da?
Sitat av xSAY Vis innlegg
JEPP! men kva er det egentlig? skjønte ikkje mye av det som stod på den siden :P

men hva er den "salami pølsa" da?
Vis hele sitatet...
som det ser ut på nettsida tror jeg det er en type (dingseboms) som får bolter eller slikt til å sitte bedre i veggen...??

det andre kan være hva som helst, jeg tror det er en type "pasta" som de bruker til å smøre ting med som anleggsmaskiner eller no..
Sitat av xSAY Vis innlegg
JEPP! men kva er det egentlig? skjønte ikkje mye av det som stod på den siden :P

men hva er den "salami pølsa" da?
Vis hele sitatet...
Festemateriell, jeg prøvde søke opp det selv. Hilti har også sånt. Du forborer, putter sylinderen inni huller og dundrer bolten inn så herder den. Tåler kuler og krutt, i f.eks betongtak kommer gjerne taket ned før bolten.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Festemateriell, jeg prøvde søke opp det selv. Hilti har også sånt. Du forborer, putter sylinderen inni huller og dundrer bolten inn så herder den. Tåler kuler og krutt, i f.eks betongtak kommer gjerne taket ned før bolten.
Vis hele sitatet...
jeg fikk nesten rett da :P
Crazy Son Of A Bitch
Trådstarter
Takk får svar!
må innrømme eg vart litt skuffet, hadde håpt det var ANFO elns... hahah :P
Er en kjemisk festebolt som kan brukes på litt mere " porøse " eller svake murer eller vegger, kan også brukes helt på kanten av en vegg der veggen er svakest. Den fungerer som harpiks, blir steinhard og derreter kan man bore i den for og sette i en bolt.
Sist endret av levi9; 22. januar 2013 kl. 23:00.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Glassrøret er som tidligere sakt "kjemianker".
Sitter som faen, typen med glass er lite brukt nå, men jeg brukte vanlig kjemianker senest idag..

Den andre pølsa er jeg usikker på, men jeg har en lik selv..
Sitat av Seaturtle5 Vis innlegg
jeg fikk nesten rett da :P
Vis hele sitatet...
Var ikke dårlig det, du får nesten få kvalitetspoeng for å ha funnet det jeg leita etter på wurth.no

Sitat av xSAY Vis innlegg
Takk får svar!
må innrømme eg vart litt skuffet, hadde håpt det var ANFO elns... hahah :P
Vis hele sitatet...
Men er de to like, hva er det hvite inni den ene det ikke står noe på?

Sitat av levi9 Vis innlegg
Er en kjemisk festebolt som kan brukes på litt mere " porøse " eller svake murer eller vegger, kan også brukes helt på kanten av en vegg der veggen er svakest. Den fungerer som harpiks, blir steinhard og derreter kan man bore i den for og sette i en bolt.
Vis hele sitatet...
Kan like gjerne brukes i harde materialer som betong for å få godt feste, mye bedre hold enn ekspansjonsløsninger men dyrt.

Sitat av Ignifer Vis innlegg
Glassrøret er som tidligere sakt "kjemianker".
Sitter som faen, typen med glass er lite brukt nå, men jeg brukte vanlig kjemianker senest idag..
Vis hele sitatet...
Dingsen har ett navn, kjemianker faktisk. Takk da vet jeg det har bare brukt det ett fåtall ganger for oppheng.
Sist endret av Yalla; 22. januar 2013 kl. 23:07.