Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2226
hei
jeg skal få meg en Mini kannon som har en løp på 4.5mm.
som skal skyte kopper belagte stål kuller å har et lunte hull på 2mm
så jeg lurte bare på hvilket svart krutt jeg brude bruke eller bude jeg bruke flash eller eventuelt et annet lav ekplosiv?
Jeg ville kjørt på med vanlig svartkrutt, evt. med litt whistle om det brenner for sakte. Flash er vanligvis for kraftig til kanonføde
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
har lagd en mini kannon som skjøt 6mm softgun kuller av armerings jern å lada den med armstrongs mix av fyrstikker å den sprengte ikke seg selv i fille biter. skal dog sies at den smallt veldig høyt når den skjøt å kom seg gjenom kola kanner som ingen ting.
ok foresten hva mener du med valig svartkrutt å hvor får jeg kjøpt dette?
Vanlig 75-15-10- blanding? Du lager det selv, får ikke kjøpt det
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tuppnus Vis innlegg
Vanlig 75-15-10- blanding? Du lager det selv, får ikke kjøpt det
Vis hele sitatet...
hvor lange skal det mølles skal det være så raskt som mulig?
hvilket kull skal jeg bruke?
kjedelig streiting
Det ideelle er vel NC-krutt. Men svartkrutt funker nok greit deg og. Hold deg for guds skyld unna høyeksplosiver og flash ol. Med spesielt hjemmelagde eksplosiver er det ikke sikkert du får samme resultat, og det som en gang skyter ut kula kan fort få kanonen til å revne en annen gang og du er uheldig. Detonasjoner kan vel også svekke metallet innenifra, noe du risikerer å ikke merke før røret flyr rundt i 1000 biter.

Vet ikke ossen metall du har lagd kanonen i, men det kan jo være greit å være påpasselig med rens av løpet om du bruker sortkrutt, da dette har en tendens til å etterlate seg en god del rester som kan føre til korrosjon.
Sist endret av legalize_it; 11. januar 2013 kl. 23:34.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det ideelle er vel NC-krutt. Men svartkrutt funker nok greit deg og. Hold deg for guds skyld unna høyeksplosiver og flash ol. Med spesielt hjemmelagde eksplosiver er det ikke sikkert du får samme resultat, og det som en gang skyter ut kula kan fort få kanonen til å revne en annen gang og du er uheldig. Detonasjoner kan vel også svekke metallet innenifra, noe du risikerer å ikke merke før røret flyr rundt i 1000 biter.

Vet ikke ossen metall du har lagd kanonen i, men det kan jo være greit å være påpasselig med rens av løpet om du bruker sortkrutt, da dette har en tendens til å etterlate seg en god del rester som kan føre til korrosjon.
Vis hele sitatet...
det er en slik som denne http://store.pocketartillery.com/ind...&product_id=53 detonerer flash eller mente du AM?
Sist endret av CracklingPyro; 11. januar 2013 kl. 23:38.
NC- krutt krever inneslutting for å brenne fort nok. Svartkrutt er nok det beste valget. Hvordan man lager svartkrutt står så mange steder på nettet at det er umulig å ikke finne det hvis du leter.
Bruk vanlig 75-15-10 svartkrutt, møllet så lenge som mulig. Jeg vil si minst 4 timer. Du trenger ikke mye mer enn det. Ikke bruk flash eller whistle, vil tro begge blir mye kraftigere enn nødvendig. Finnes uansett flere sånne tråder på forumet.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Bruk vanlig 75-15-10 svartkrutt, møllet så lenge som mulig. Jeg vil si minst 4 timer. Du trenger ikke mye mer enn det. Ikke bruk flash eller whistle, vil tro begge blir mye kraftigere enn nødvendig. Finnes uansett flere sånne tråder på forumet.
Vis hele sitatet...
ok man hvor lenge kan det mølles til at det ikke blir raskere?
Sist endret av CracklingPyro; 12. januar 2013 kl. 00:52.
Lar du det stå 24 timer vill jeg si det er så nærme optimalt at det ikke er veldig vits i å la det stå lengre. Kommer ann på møllen din også.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Lar du det stå 24 timer vill jeg si det er så nærme optimalt at det ikke er veldig vits i å la det stå lengre. Kommer ann på møllen din også.
Vis hele sitatet...
kan jeg bruke en slik mølle som dette https://www.pyrocreations.com/inc/sdetail/11955/11959 med dette https://www.pyrocreations.com/inc/sdetail/11955/53000 mediaet til å mølle svart krutt med? hvilket kull er best til svartkrutt med tanke på hastiget?
Willow er best til BP.

Ja, har den samme selv. Husk å kjøp med adapter, samt at du må ha to pakker med medie.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Willow er best til BP.

Ja, har den samme selv. Husk å kjøp med adapter, samt at du må ha to pakker med medie.
Vis hele sitatet...
hvilket adapter bude jeg kjøpe? med link please
Tror denne skal funke. Jeg kjøpte min på Clas ohlson. Da må du knekke av en pin på kulemøllen, men den kan settes på igjen, og det er egentlig null problem.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Tror denne skal funke. Jeg kjøpte min på Clas ohlson. Da må du knekke av en pin på kulemøllen, men den kan settes på igjen, og det er egentlig null problem.
Vis hele sitatet...
hvilken volt trenger jeg den 100watt?
Nei, i Norge bruker vi 220-240. Dvs. 200V. Igjen, usikker, da det ikke står Norge på siden. Koster ca. 250kr på Clas Ohlson.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Nei, i Norge bruker vi 220-240. Dvs. 200V. Igjen, usikker, da det ikke står Norge på siden. Koster ca. 250kr på Clas Ohlson.
Vis hele sitatet...
her du link til en sånn på clas ohlson