Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  325 57578
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Nei, ikke deg jeg tenker på. Men politiet og media hopper ofte til den konklusjonen fordi muligheten er der
Sitat av Knask Vis innlegg
Har begynt å skrive på tråden for å få litt klarhet i omstendighetene rundt saken min.
Jeg kommer til å ta for meg hva som skjedde fra pågripelse til løslatelse og ukene i etterkant av løslatelsen.
Vis hele sitatet...
Ikke glem å skrive hvordan det gikk med vår kjære stein da. Steinmorderen.
Brukte de noe av det du hadde skrevet her i den forrige rettsaken?
Synes det er merkelig at ingen her tenker over at dere nå har en mappe hver hos PST.

Skal bli interessant å se hvordan det går med fremtidige sikkerhetsklareringer.
At man ikke blir anmeldt, dømt osv betyr IKKE at ikke PST lagrer all informasjon i en mappe under en eller annen kategori, denne mappa følger deg antakelig resten av livet og dere er antakelig i et eller annet register som kan sjekkes dersom det skulle smelle en annen gang.

Sånn funker det her i landet, selv om ingen av dere er potensielle terrorister.
Glad jeg har helt andre hobbyer (foto), så langt meg bekjent, er det stuerent
Sist endret av znapper; 7. november 2011 kl. 14:51.
Sitat av znapper Vis innlegg
Synes det er merkelig at ingen her tenker over at dere nå har en mappe hver hos PST.

Skal bli interessant å se hvordan det går med fremtidige sikkerhetsklareringer.
At man ikke blir anmeldt, dømt osv betyr IKKE at ikke PST lagrer all informasjon i en mappe under en eller annen kategori, denne mappa følger deg antakelig resten av livet og dere er antakelig i et eller annet register som kan sjekkes dersom det skulle smelle en annen gang.

Sånn funker det her i landet, selv om ingen av dere er potensielle terrorister.
Vis hele sitatet...
Og hva så, det er å bare å ikke fyre av noe i hagen din, men heller gå en annen plass.
Sitat av znapper Vis innlegg
Glad jeg har helt andre hobbyer (foto), så langt meg bekjent, er det stuerent
Vis hele sitatet...
Hva er så gale med pyro? Vi er ikke alle små kids som løper rundt og leker med flash...

Pyro og foto er vell egentlig en veldig fin kombinasjon.
Sist endret av EvveDevve; 7. november 2011 kl. 15:17.
Var ikke ment som kritikk mot pyro, personlig mener jeg det burde vært "legalisert" i en eller annen organisert form (godkjente pyroklubber, som lager ikke-farlige pyroeffekter f.eks).

Synes bare folk her inne var litt sånn "Jaja, det var jo greie karer å snakke med det, ferdig med det".

Det er en forholdsvis lang rapport som blir lagret etter dette "hyggelige møtet", en rapport som ikke bare beskriver hva du hadde hjemme og hva du sa du brukte det til, men garantert mye annet utover dette som sier mer om hva slags person dette er, utseende, venner, politisk ståsted, andre ting som persontype, tidligere dommer, rusmisbruk osv.

Ligger klappet og klart og er søkbart, dersom en godfjott til klikker her i landet og smeller av noe.

Men satser du på en helt normal jobb og karriere, er det antakelig ikke noe problem vil jeg tro....
Trur nok ikkje da du. Han jeg snakket med skrev ikke ned noe. Jeg tviler også sterkt på at de har mikrofoner gjemt rundt om kring. Han sa også til meg at ingenting av dette ville bli registrert/anmeldt osv, og at dette bare kom til å skje opp de oppdaget noe uvanlig/spesielt. Så nå lurer jeg veldig på beviset ditt om at han sitter å skriver en laaang rapport om dette.
Til meg sa han at at de ikke loggførte noe, de var bare interessert i å kartlegge hvilke type folk som har kjøpt kjemikalier og hvorfor (og hvem som hadde en terrorist i magen )
"Kartlegge" er vel ordet.

Nok av folk som ble registrert på 60 og 70-tallet fordi de stod til venstre i politikken.
Ikke lenge siden vi hadde en sak oppe der pst-folk tok oppdrag for den amerikanske ambassaden, der de overvåket nordmenn på vegne av amerikanerne.

Eller så kan man velge å svelge hva de sa og leve videre som normalt.
Sist endret av znapper; 8. november 2011 kl. 09:50.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Føler denne linken passer inn her og: http://www.bt.no/nyheter/innenriks/S...s-2616115.html
Dette var uventet, nesten litt skremmende. Synes det var rart det kun var 41 personer på den lista!? Hadde forventet noe rundt 100, om ikke fler.
Sist endret av PyroMartin; 26. november 2011 kl. 18:12.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
blæ
Vis hele sitatet...
Du har blitt kjendis gitt, om du vill eller ikke
Brukernavnet Pyromanic skriver den 12. september at han har hatt besøk av PST, og at "det gikk kjempefint her, kjemikaliene mine derimot ville de ikke ha". Han hevder at han fikk beholde sine sprengstoffingredienser, som han beskriver som 25–40 kilo kjemikalier. Ingen av aktørene på nettforumet bruker sine egentlige navn.
Vis hele sitatet...
Det er sikkert spurt om tidligere, men er det noen som vet om Breieviken har hatt bruker på nFF? Står i artikkelen at han var aktiv på pyroforum...
Sitat av stagg Vis innlegg
Det er sikkert spurt om tidligere, men er det noen som vet om Breieviken har hatt bruker på nFF? Står i artikkelen at han var aktiv på pyroforum...
Vis hele sitatet...
Breivik har ikke en bruker her, afaik. Han har kanskje vært innom og lest, men det er tvilsomt at han var her noe mye.
To polske firmaer, Keten og Likurg, har egne diskusjonstråder på Freakforum. Der svarer eierne på spørsmål om varebeholdning og forsendelsesmuligheter.
Vis hele sitatet...
Må nesten le litt av BT her. Keten har aldri deltat i noen diskusjoner her på forumet så vidt jeg har lest, og likurg har vell bare noen få innlegg.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Må nesten le litt av BT her. Keten har aldri deltat i noen diskusjoner her på forumet så vidt jeg har lest, og likurg har vell bare noen få innlegg.
Vis hele sitatet...
Ikke nok med det, men på det ene bildet virker det jo nesten som om de jager likurg. For hva? Fordi han solgte noen meter lunte?

Virker som om www.likurg.pl er sletta nå også.
Sist endret av legalize_it; 26. november 2011 kl. 22:24.
Fikk mail av likurg for 2-3 dager siden, at han skutter å selge kjemikalier.

I'm sorry but I not selling chemicals any longer. Plase try ***** - it's a good shop that I can recommend. But I suppose that they will not ship to Norway...

Regards,

Tom
Vis hele sitatet...
Sitat av desertfox Vis innlegg
Fikk mail av likurg for 2-3 dager siden, at han skutter å selge kjemikalier.
Vis hele sitatet...
Ja
Snakket med han for en stund siden, da startet han og stenge siden.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Up Vis innlegg
Han 27 åringen som har blitt gruppevoldtatt av media, hadde kaliumnitrat,
som er kurant for røykbomber og svartkrutt...
Det er ikke akkurat det jeg liker å klassifisere som heftigere enn fyrverkeri.

Hadde det vært 200 kg ammonium nitrat derimot, så hadde det vært en større grunn til å sjekke det ut.
Vis hele sitatet...
det var 125kg AN og 150kg KN + masse chems de tokk fra meg. å ja jeg blei gruppevoldtatt av media
Sitat av surplusdriller Vis innlegg
det var 125kg AN og 150kg KN + masse chems de tokk fra meg. å ja jeg blei gruppevoldtatt av media
Vis hele sitatet...
Har du lyst til å fortelle litt om hvordan det gikk med saken din?
Hvilke punkter ble du siktet for, og hva ble resultatet av rettsaken?
Sist endret av Znerk; 16. november 2012 kl. 23:37.
Sitat av surplusdriller Vis innlegg
å ja jeg blei gruppevoldtatt av media
Vis hele sitatet...
Det ble du så vitterlig, men jeg fikk ikke akkurat noe dårlig inntrykk av deg likevel.
Min tanke var at du mest sannsynlig var en vanlig fyr med litt spesielle interesser.
Dog skal det sies at jeg muligens er å anse som inhabil mtp. min egen fortid.

Hvordan gikk det med deg i lokalområdet i etterkant av denne saken?
er ikke tatt ut noen formell tiltale enda men det blir 2X brudd på våpenloven og ulovelig oppbevaring av litt smellstoff totalt under 100g.
regner med det ikke blir noe tid bak gitteret. De fant korrespondanse mellom meg å raufoss/northunt så kan hende de raida han av den grund.

jeg har for min del pensjonert meg fra denne hobbyen etter 14år.
det var morro så lenge det varte
Hvis du sier noe annet enn det du har sagt her på denne tråden er du veldig dum. Du kan vedde på at PST har lest alt som du har skrevet her.

Har en onkel som jobber i PST, og han har fortalt meg litt hvordan en trusselvurdering foregår.
Du er nå inne i systemet til en "vurderingsgruppe". Denne gruppen består av to eller tre tjenestemenn. Du er ikke den eneste de vurderer, det er flere. Gjerne opptil fem av gangen.
Vurderingsgruppen overvåker deg nå hele tiden. De ser på datatrafikken din, all telefoni, all bank virksomhet, og alle offentlige datasystemer du dukker opp i. Dette har de gjort i lengre tid før de ringte deg. Grunnen til at de vil snakke med deg er for å ta en endelig besluttning. Hvis du ikke har hatt noen kontakt med ektremistiske miljøer, er sjansen stor for at du slipper unna med en advarsel.

Og siden det per dags dato IKKE er ulovlig å PLANLEGGE terrorhandlinger, har du ingen ting å frykte.
jeg har aldri skrevet noe annet en dette her inne 3innlegg. jeg har uansett ingenting å skjule å har spilt med åpene kort ovefor politiet
Sitat av La'LatBlac Vis innlegg
Hvis du sier noe annet enn det du har sagt her på denne tråden er du veldig dum. Du kan vedde på at PST har lest alt som du har skrevet her.

Har en onkel som jobber i PST, og han har fortalt meg litt hvordan en trusselvurdering foregår.
Du er nå inne i systemet til en "vurderingsgruppe". Denne gruppen består av to eller tre tjenestemenn. Du er ikke den eneste de vurderer, det er flere. Gjerne opptil fem av gangen.
Vurderingsgruppen overvåker deg nå hele tiden. De ser på datatrafikken din, all telefoni, all bank virksomhet, og alle offentlige datasystemer du dukker opp i. Dette har de gjort i lengre tid før de ringte deg. Grunnen til at de vil snakke med deg er for å ta en endelig besluttning. Hvis du ikke har hatt noen kontakt med ektremistiske miljøer, er sjansen stor for at du slipper unna med en advarsel.

Og siden det per dags dato IKKE er ulovlig å PLANLEGGE terrorhandlinger, har du ingen ting å frykte.
Vis hele sitatet...
Uhm, han kan si hva faen han vil her inne, og PST vil få det vanskelig å bevise at det var han.
Noen som kan linke til en av artiklene om surplusdriller?