Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1484
Does not forgive
Buddapower's Avatar
lurer på om noen kjenner til noen triks for å kunne bo flere på ett ettmannsrom? Vi er 3 stykker som er russ på treff i stavanger, og fikk bare tak i ett ettmannsrom. Ikke bare er hotellpersonalet ekstra ops på russ, men når jeg hadde sjekket inn og de 2 kopisene mine som stod bak skulle følge etter meg opp til rommet, så spurte resepsjonisten "unnskyld, har dere to sjekket inn?". Jeg sa at de bare skulle legge noe bagasje på rommet og det var greit. Men jeg tviler på at man kan si dette hver gang.

Noen tips? Hva kan eventuelt skje om man blir "busted"?
Da må du betale for to ekstra gjester.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trådstarter
Sitat av HossCarter Vis innlegg
Da må du betale for to ekstra gjester.
Vis hele sitatet...
Hvis personalet finner ut at flere sover på rommet, så blir det tatt betalt for 2 ekstra personer selv om det er ett ettmannsrom?
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Kan ikke du ta alle baggene når du sjekker inn, så kommer vennene etter?

Ingen resepsjonist som spør alle som går inn om de har sjekket inn,vel? Spesielt ikke hvis det er travelt når det skjer
Er bare å ta sjansen, det. Men ikke fest og lag bråk på rommet. Hold en rolig profil, og gå forbi skranka en og en, helst mens det er en god kø der.
Ah, dette får minnetoget til å gå!

Jeg og min familie hadde flere ferier med den goden at et medlem jobbet i reiselivsbransjen, og fikk derfor gratis hotell. Men dette var for to personer. Det ble alltid løst med at vi bestemte hvem som "ikke fikk være familiemedlem" denne ferien. Jeg var som regel den personen..

Eneste ulempen var det å måtte vente i taxien / bilen til de hadde fått sjekket inn, for så å gå inn på hotellet. Om de hadde kort for å bruke heisen, var det bare å finne på en historie.. Kreativiteten fikk et bra løft akkurat her
Finn noen jenter som har gjort det samme. Kompisen din overnatter hos hun og en vennine hos deg. Så sier du til resepsjonisten at dere skal bare fikse noen russeknuter . Aldri hørt om noen som må betale for å ha med seg en kjerring på hotellet. Dette sier dere naturligvis kun for å slippe å betale ekstra, med mindre dere finner tonen seff.
Hotellet kan da ikke ta betalt per person, du leier et rom med X antall senger, hvor mange som velger å sove der er da opptil personen som leier rommet.

I flere tilfeller der hotellet ikke har hatt flere rom ledige har vi fått utdelt feltsenger uten ekstra kostnad som så er lagt inn på rommet.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trådstarter
Det ble nok desverre meg som satt igjen alene på rommet og med hele hotellregningen. Det var tydelig at hotellet ikke var interesserte i flere russ på rommene, siden det stod vakter i dørene om natten som sjekket hvilket rom en bodde på, hvor mange som bodde der, og krysset av når man kom.
Sitat av Nubeland Vis innlegg
Hotellet kan da ikke ta betalt per person, du leier et rom med X antall senger, hvor mange som velger å sove der er da opptil personen som leier rommet.

I flere tilfeller der hotellet ikke har hatt flere rom ledige har vi fått utdelt feltsenger uten ekstra kostnad som så er lagt inn på rommet.
Vis hele sitatet...
Det handler litt om sikkerhet også - om et hotell leier ut enkeltrom, der det står at èn person bor på rommet, vil ikke hotellet ha full oversikt over hvor mange beboere de har til enhver tid om han som bor på dette enkeltrommet fyller det opp med fulle sovende kompiser.

I tilfelle for eksempel brann skal resepsjonisten ha en høvelig oversikt over alle beboere på hotellet.
din røver
Zeco's Avatar
Kan du ikke bare ha "besøk" på rommet over natten?
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zeco Vis innlegg
Kan du ikke bare ha "besøk" på rommet over natten?
Vis hele sitatet...
Resepsjonisten ringte opp å sa at kompisene mine måtte gå...
Selv om jeg sa at vi bare så på film og spiste pizza (hvilket vi faktisk gjorde), så måtte de fortsatt gå. Så nei, det er visst ikke lov å ha besøk over natten :P