Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1216
Physical Memory usage har vært over 50% uten at noen program kjører. Aldri vært et problem... Hvis jeg spiller, er den på 80-90%, veldig frustrerende..
Noen som kan tenke seg en løsning?
Gå i taskmangaer og se hvor mye ram du bruker i både:
performance og i prosesses og se om det er noen applikasjoner som brukere unormalt mye ram.
Hvor mye RAM har du? Mange bakgrunnsprosesser som starter opp når du skrur på PCen?
https://imma.gr/50148

Jeg skjønner ikke.. Dette er ikke mye? Skal kjøpe mer ram, men dett har aldri vært så ille. Har bare 4mb ram da den ene brikka slutta å funke etter støvrensing..
Sist endret av sweetgraphic; 26. januar 2013 kl. 00:03.
Får ikke bildet opp
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sikker på at ingen av programmene du kjører har minnelekasje eller noe?
Sitat av cos Vis innlegg
Sikker på at ingen av programmene du kjører har minnelekasje eller noe?
Vis hele sitatet...
Hvordan finner jeg ut om det er minnelekasje?
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sitat av sweetgraphic Vis innlegg
Hvordan finner jeg ut om det er minnelekasje?
Vis hele sitatet...
Se hvilke programmer som drar ram, og sjekk om dette er sannsynlig..
windows bruker gjerne litt mer ram enn nødvendig for å holde alt jevnt og glatt, dess mer du har, dess mer vil windows ha.

jeg har 16 gb ram, å kan lett bruke opp til 9 gb uten i det hele tatt å prøve
Sitat av cos Vis innlegg
Se hvilke programmer som drar ram, og sjekk om dette er sannsynlig..
Vis hele sitatet...
Kan ikke noe om hva som er vanlig... kunne du sett på bildet over og sjekka for meg? <3
Spørsmål: Er det at du bruker så mye av ramen noe som har skapt problemer for deg i praksis - eller driver du bare å ser hvor mye av ramen du bruker til en hver tid, og synes det er for mye?

Windows vil alltid prøve å bruke det den har tilgjengelig av ram, slik at den slipper å lese fra disk hele tiden om den skal gjøre noe. På denne måten få maskinen til å føles raskere og at ting flyter bedre.
Noen som kan tenke seg en løsning?
Vis hele sitatet...
Nei det finnes nok ingen løsning for det du ser av minne bruk er normalt.

Windows gjorde om minnehåndtering i nyere versjoner etter XP.
Det vil si at at win-7 minnehåndtering er mye bedere enn XP sin var,og det vil se ut som win-7 bruker mye mere minne uten at noe programmer kjører.
Dette er fordi win-7 pre-allokere(minnebuffer) elementer som er mye brukt av minne,selv om de var faktisk ikke er i bruk.
Dette gir igjen berede ytelse da det laset fra minnebuffer istedenfor og laste inn mere minne på nytt.

Litt mere om dette her.
10 PC performance myths
Hva er problemet egentlig? Windows vil alltid bruke så mye den trenger, og så bruke resten som cache.
Syntes bare at pcen min har vært treg i det siste, og har ikke merka at den har brukt så mye minne før, så trodde det var problemet...
Det er normalt at Windows bruker nær 100% av minnet. Hvis minnet ikke brukes av programmer brukes det til caching slik at programmene dine går kjappere. Hvis du lurer på hva som kjører kan du laste ned Process Explorer.

http://technet.microsoft.com/en-us/s.../bb896653.aspx
Ser du kjører Chrome, tar litt minne når du har oppe browser... Ellers så ser verdienen ok ut.. Kjøp deg mer Ram
Litt mystisk at catalyst controlcenter bruker 24% CPU.
Siden du bare har 4 gig, så er det ikke veldig rart at 50% blir brukt opp uten at du gjør noe spesielt. På både min skolepc og pcen hjemme bruker windows ca 2 gig bare av å stå i standby. Ingen programmer kjørende, utenom det nødvendige som antirvirus og liknende. Kjøp en ny minnebrikke hvis en av de gamle er ødelagt ;D
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Har 12 gig ram og Windows 8, og er det kun ~3 gig i bruk.