Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3449
Hei, er det noen som vet om den infoen her er fortsatt aktuelt den dag idag?
Trur den er aktuell i dag og, men per dags dato er det vel ofte (ingen kilder) 2,4ghz som blir brukt til fjernstyring.
Lunch's Avatar
Trådstarter
61 2
Bryr meg egentlig ikke så mye om fjernstyring. Tenkte mest på FM-transmittere
Har også lest en del om amatørradiolisensen. Må jeg absolutt ha den hvis jeg ikke skal sende lenger enn 50-100 meter?

OBS: Sorry, så ikke at alt handlet om fjernstyring på den siden :P
Sist endret av Lunch; 3. januar 2013 kl. 23:03.
Har radio i lastebilen.. Sender på rundt 27 mhz mener jeg, rekkevidden er rundt 1-2 km avhengig av forhold.. ingen lisens..
Lunch's Avatar
Trådstarter
61 2
Kult! Men hvordan har du fått til så langt rekkevidde? Og hvordan er lydkvaliteten?
Riktig antenne, målt med swr meter, og en skikkelig radio.. Lydkvaliteten er bra den, men det er jo begrenset hvor god kvaliteten er når man preiker med noen 2-3 km unna. Har fått rekkevidden opp i over 5 km i åpent landskap..
Hva med 433MHz? veldig vanlig i fjernkontroller til garasjeport, trådløse apparatbrytere, fjenrkontroller til bil osv. Skal vel være ekvivalent til USAs 315MHz, og (Australias?) 866MHz eller noe.
Lunch's Avatar
Trådstarter
61 2
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Hva med 433MHz?
Vis hele sitatet...
Har tenk på det også. Skal bestille en sånn reciever som kan ta imot alt fra 48- til 860 MHz.
Vet dere noe andre linker hvor det står om lovlige frekvenser eller begrensninger?

P.S. TurboOlsen, takk for info