Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1162
Hei, Sitter nu i skrivende stund hjemme i alta med ingen aning om va jeg ska gjøre med arbeidslivet eller utdanninga frammover.

Gikk først bygg og annleggsteknikk grunnkurs, for å så begynne på byggteknikk vg2, og der sluttet jeg i desember.
1.mars begynte jeg i ett rørlegger firma i alta, men pga arbeidsmiljø å trivsel valgte jeg å slutte 1.juni, altså, 3 mnd erfaring innen rørlegger faget.

Har også jobbet av og på i ett tømrerfirma som stefaren min eier, og begynner der den 25.juni sånn smått bare for å gjøre nokka, men tilbake til poenget!

Har søkt på KEM ( Klima, energi og miljøteknikk) til høsten som er for rørleggere og blikkenslagere.

Har nå vært innom både rørlegger og tømrer, og sitter og vipper mellom dem 2, hvilket fag ville dere gått for å hvorfor?
Vet at jeg må gå etter min egen mening, men dem begge ligger like likt.

Har også vurdert feier, blikkenslager, glassarbeider, og isolatør faget, Men kunne bare tenkt meg blikkenslager av dem egentlig.

Kunne vært fint og hørt deres meninger Vil inn i arbeidslivet igjen FORT, bodd hjemme i overkant av 2uker og holder på å bli gaal allerede.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Blikkenslager kan jeg anbefale deg.

Har selv jobbet med det i over 7år, og vært prosjektleder i 2 av dem. dog jeg gikk aldri mer enn 1 år byggfag, og da hadde jeg allerede jobba 2 år med faget.

Er ihvertfall ikke en jobb du går fort lei, og du får mange varierte problemstillinger på hvert eneste prosjekt

Kan nevne at jeg slutta å jobbe med det pga at jeg ble selvstendig næringsdrivende og flytta fra byen der firmaet var. savner jobben utrolig mye
Trådstarter
23 2
Det noteres!

Har også tenkt på blikkenslager lenge siden mange prater godt om det, og ca alle som jobber som rørlegger og tømrere hær sir dem hater yrket sitt x)
Rørlegger er jo bra betalt+ mye varierende arbeid. Ikke så mye i kontakt med besj som folk flest tror
Trådstarter
23 2
Ja det er sant, grunn til slutt va jo pga trivsel i firmaet, kunne godt tenkt meg og jobbet som rørlegger i en annen bedrift.

hehenei, nermeste jeg var "bæsj" var å stikke fingern inn i ett toalett for å se om det var kobla feil og var varmtvann i toalettet. ;>
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av tendenz Vis innlegg
Ja det er sant, grunn til slutt va jo pga trivsel i firmaet, kunne godt tenkt meg og jobbet som rørlegger i en annen bedrift.

hehenei, nermeste jeg var "bæsj" var å stikke fingern inn i ett toalett for å se om det var kobla feil og var varmtvann i toalettet. ;>
Vis hele sitatet...
Vil anta at dette var på et nybygg da røret umulig kunne vært i bruk tidligere uten at noen merka det? spyle ned med 80 grader som spruter på skinka må svi
Trådstarter
23 2
Haha såklart, trur nok æ hadde sluppet og stikke fingern for å sjekke om nån hadde ringt oss å sagt dem hadde fått brent ræva etter en tur på dass ;>
Sitat av Gig Vis innlegg
Vil anta at dette var på et nybygg da røret umulig kunne vært i bruk tidligere uten at noen merka det? spyle ned med 80 grader som spruter på skinka må svi
Vis hele sitatet...
Hvem faen spyler ned mens de enda sitter på ramma? :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan anbefale deg feier, men må være i kommunen og ikke i privat bedrift, dem driver rovdrift Bra arbeidstider, grei lønn og muligheten til å gå videre som brannmann eller branningeniør etterhvert. Der hvor jeg jobbet hadde vi 1 time betalt i uken for å trene i jobbtiden, som regel ble det bare chilling^^ Andre fordeler er at man legger opp dagen sin selv og har frihet, ikke noe stress å sove i ett par timer i bilen om du har sovi lite en natt så lenge du gjør jobben i løpet av dagen. Men dette gjelder bare kommunalt. Pluss at du feier ikke piper om vinteren, da går du tilsyn hjemme i boligene til folk