Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2494
Hei!
Har opdaget at datatrafikken på iphone er ganske så dyr siden den er på kontinuerlig :-/

søkte litt rundt på google og fant ut at det kaskje er EDGE som er skylden >

såå hvordan er det man slår den av uten å ta fra meg mobil data; sms, ringe, sms osv.?

håper på svar så fort som mulig ellers er mamma blakk. Takk
Gå på markedet og prøv å finn noe som heter "APN Switch". Finnes ihvertfall til Android og burde vel også det til iOS.
hei! du går på internett instillingene og skrur av dataroaming
Sist endret av haardi; 1. november 2011 kl. 15:46. Grunn: Leifer
Settings -> General -> Network-> Enable 3G "Off" -> Cellular data "Off"

Dette stopper all data trafikk inkludert mms
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
takk!! OMG!
du kan fint ringe og sende meldinger uten mobildata uansett om mobildata står på eller ei. men hvordan klarer du å bruke så mye? jeg har hatt mobildata siden mai, og iphone bruker jo ikke noe så lenge du ikke bruker facebook eller internett selv? min erfaring hvert fall
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Jailbreak den og installer en firwall, så deakiverer du alt av apps på 3g nettet, så slipper du ogbetale for at appen skal vise deg reklame

Eller du kan deaktivere 3g under netverksibstillinger
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
men den APN trafikken står den for allt av surfing på internett?
Sitat av knivibaguet Vis innlegg
men den APN trafikken står den for allt av surfing på internett?
Vis hele sitatet...
Ja. *titegn*
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
så om jeg slår den av da vill alt av ting som bruker internett slutte å bruke internett?

og viss jeg slår av mobildata og 3g slår jeg av apn? sant?

sorry for mas :-/
Frankrikes Solkonge
Sitat av knivibaguet Vis innlegg
men den APN trafikken står den for allt av surfing på internett?
Vis hele sitatet...
Ser du alt har fått svar på spørsmålet ditt, så jeg tar meg heller bryet å spørre om du har skrevet feil med vilje på signaturen din. Mutphy?
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
nei, det er en stavefeil :-/ finner ikke redigerings knappen
Hva skal du egentlig med iphone hvis du skrur av alt av datatrafikk?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Finnes så mange åpne wifi nettverk nå uansett, om du ikke har et et hjemme, så har nok naboen ett
Sitat av atomet Vis innlegg
Hva skal du egentlig med iphone hvis du skrur av alt av datatrafikk?
Vis hele sitatet...
Hvis man skrur av mobildata kan man fortsatt bruke wifi.
Slår du av mobildata og 3G slipper du at apps bruker mobilnettet til å hente reklame. Men hvis du vil sende mms må du skru på mobildata mens du sender denne.
Å ha på mobildata har kostet eg en del i reklamepenger, eneste minuset er at hver gang du sender melding kommer det opp et varsel om at mobildata er av, dette vil bare hindre sending og mottak av mms.

Når vi kommer til punktet hvor mottak av mms er avslått, har jeg selv opplevd å fått melding fra netcom om at jeg hadde blitt tilsendt et bilde som jeg kunne se på nette ved å følge en viss nettadresse - problemfritt så lenge du ikke sender mye mms eller mobiloperatøren ikke sender slike meldinger
Gjør som isonipecaine sier.

Jeg vil også legge til at når du slår av mobildata vil heller ikke den nye iMessage fungere.
Vil det ikke heller være mer optimalt å avslutte unødvendige programmer? Gå gjerne gjennom notifications menyen og stedstjenester.
Jeg bruker selv lite mobildata men så har jeg kun Skype og Beejive som kjører ca kontinuerlig.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Siden du har fått svar på spørsmålene dine og du fremdeles virker veldig opphengt i å kunne bruke mobildata. Hvorfor ikke skaffe seg et abonnement med fri eller meget stor databruk. Alle mobilopperatører tilbyr slike abonnement.

Ser ut som ludo har noen ganske så billige. f. eks Ludo Gul data
Sitat av knivibaguet Vis innlegg
Hei!
Har opdaget at datatrafikken på iphone er ganske så dyr siden den er på kontinuerlig :-/

søkte litt rundt på google og fant ut at det kaskje er EDGE som er skylden >

såå hvordan er det man slår den av uten å ta fra meg mobil data; sms, ringe, sms osv.?

håper på svar så fort som mulig ellers er mamma blakk. Takk
Vis hele sitatet...
Bare om du har et søppel-abbonement