Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2118
Heisann!
Jeg er på jakt etter en billig og robust telefon.
Den må kunne basics som å ringe, sende melding, (helst) ta bilde osv.

Noen forslag?
Happy Buddha
Trådstarter
Og den tåler mye? Jo mer den tåler, jo bedre!
Har samsung b2710. Den virker absolutt solid. Mye tettere bygget enn alle sony ericsson og nokia telefoner jeg har hatt(men de var ikke laga for å tåle no særlig). Den har ikkeno sprø knirkete plastikk og virker veldig tett. Har hatt den kanskje et halvt år og det har fortsatt ikke kommet noe støv og dritt inni skjermen, ei heller noen riper.
Har ikke testa ut den robustheten så veldig mye, men den har blitt kasta fem seks meter og landa på gulvet uten å hikke. Knappene er litt stive, men jeg tror de holder lenge.
Den har også god lommelykt, som var grunnen til at jeg kjøpte den.
Sist endret av Bothrops; 29. oktober 2011 kl. 01:32.
Happy Buddha
Trådstarter
Joda, jeg fikk meg jo nylig Samsung b2710.
Jeg trodde jo den skulle tåle en støyt da jeg fikk den. En kompis hadde forgjengeren til denne, da den tålte alt skulle jeg finne ut om denne tålte noe særlig. Prøvde vel som Bothrops gjorde, kaste den et lite stykke borover, vel og merke ikke hard eller brutalt. Da denne landet på bakken fallt hardplastikken på skjermen av, bakdekselet spratt av og batteriet ut, og en liten hardware-greie bak batteriet ble skeiv.

Og samtidig, på toppen av mobilen går det en sprekk, punktet der fordelen møter bakdelen. Der tøyt det ut noe som nesten lignet en gummistrikk..

Er det noen mulighet for å klage til selgeren? Si at jeg mistet den mens jeg syklet?

Noen som har navnet på forgjengeren? Den hadde litt "myk" plastikk på utsiden av mobilen og en slags skrue som holdt fast bakdekselet. Veldig vanskelig å ødelegge.

EDIT:Blandet visst Samsung b2710 med Samsung Xcover E2370
Sist endret av AmundK; 29. oktober 2011 kl. 15:26.
Men herre, skal du kjøpe en mobil for å sjekke hvor mye den tåler?
http://www.kelkoo.no/p-mobil-uten-ab...m-xp3-19586394

du får sikkert forgjengeren en del billigere
kasta den ut fra 4. etasje, kjørt over den med bil og lagt den i vann
Nokia 3720, samtlige av mine anleggsarbeider venner har denne, alle er fornøyde.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
bare en liten advarsel til dere som har Samsung b2710; det er oppgitt at den er vanntett til 1meters dyp i 30min, men dette stemmer ikke, så hvis dere vil unngå en lang reklamasjonstvist på dette så ikke ta den med i havet uansett hva det står i manualen
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sonim! Ingen som slår den!
http://jamesoff.net/site/wp-content/uploads/2008/02/dsc_4159.jpg

God, gammal Ericsson! Må være den mest robuste telefonen som har vært ute. Tåler det meste!

Denne er også veldig praktisk om du skulle være så uheldig å kjøre på et dyr langs veien, da telefonen kan brukes som klubbe for å avlive dyret.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Det er faktisk bevist att Sonim er mest robust! husker ikke hvor jeg leste testen, men mange arbeids-mobiler ble testet, og Sonim vant overlegent!
Så har dem jo en suveren garanti ordning!
Happy Buddha
Trådstarter
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Men herre, skal du kjøpe en mobil for å sjekke hvor mye den tåler?
Vis hele sitatet...
Neei, jeg kjøper den for å bruke den som en normal telefon, men jeg liker å danne meg et bilde av hvor mye mobilen min tåler, om den tåler å bli tatt på, tåler å bli mistet, tåler vann?
Selgeren kunne jo omtrent ikke komme på noe annet enn skarpe gjenstander som den ikke ville tåle.

Og om jeg faktisk kjøper mobiler for å teste hvor mye de tåler, hva gjør vel det?

Sitat av Ignifer Vis innlegg
Sonim! Ingen som slår den!
Vis hele sitatet...
Så nå ut som et beist ja, men jeg er ikke villig til å laange ut med alt fra 2 511 kr Til 5 224 kr eksl. frakt.
Da kjøper jeg heller 20 til av den jeg har nå..

Sitat av And0z Vis innlegg
Nokia 3720, samtlige av mine anleggsarbeider venner har denne, alle er fornøyde.
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke den så så veldig robust ut jeg? Kanskje det bare er synet som bedrar? Noen som har erfaringer?!

Sitat av Zeco Vis innlegg
(Bilde)

God, gammal Ericsson! Må være den mest robuste telefonen som har vært ute. Tåler det meste!

Denne er også veldig praktisk om du skulle være så uheldig å kjøre på et dyr langs veien, da telefonen kan brukes som klubbe for å avlive dyret.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg lo litt
Jeg har en Nokia fra Clas Ohlson. Den kostet 350 kr, og var den billigste de hadde.
Den har ingen fancy funksjoner utenom ringe, sms og radio.
Mener de har noen med kamera til noen hundringser ekstra. Men fortsatt under tusenlappen. Verdt å se på.
Anbefaler Samsung B2710.
Styr unna alt som heter Sonim - desse tåler så godt som alt, men er verdens største ræl softwaremessig, og har verdens verste garantihåndtering.
Sitat av BjQrhusdal Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Fattern har den der, og den er udødelig. Han jobber som bilmekaniker, går mye på fjellet, samt snekrer på hytta og sånt. Han har hatt flere slike "sportstelefoner" fra nokia, og har vært veldig fornøyd med kvaliteten.