Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1398
Som overskriften, så lurer jeg på om Diazepam (Valium) gir likegyldighet?
Fant dessverre ikke noe om det via verken google eller ved å søke.

Og hva er forskjellen mellom Valium og Vival?

Takker for hjelpfulle svar
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Som overskriften, så lurer jeg på om Diazepam (Valium) gir likegyldighet?
Fant dessverre ikke noe om det via verken google eller ved å søke.

Og hva er forskjellen mellom Valium og Vival?

Takker for hjelpfulle svar
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri opplevd å bli likegyldig på Valium.
Benzodiazepiner virker dempende på sentralnervesystemet. Man blir sløv og slapp og mindre engstelig. Diazepam virker også som muskelavslappende. Alle benzodiazepiner er sterkt vanedannende. Det er derfor veldig viktig å unngå langvarig bruk. Men man blir ikke direkte likegyldig. Spørs vel også hvor mye du tar.

Både Vival, Valium og Stesolid inneholder Diazepam.
Disse er ganske like, men Stesolid er den som skiller seg mest ut. Blir ofte brukt til epileptikere.
Stesolid er også den som fungerer best på meg.
Etter min erfaring så spørs det litt på etter hvilken måte du bruker dem på. Hvis du spiser diazepam for å bli rusa å sitter i sofaen å ser TV f.eks vil du jo bli likegyldig. Hvis du tar det for å dempe angst og gjør daglige gjøremål og får dagen til å gå blir det noe annet.
Siste nevnte er nok den som gjelder for meg

Man får altså ikke likegyldighet når man bruker diazepam for å klare å gjøre daglige gjøremål?
Jeg snakker altså ikke om å ruse seg på Diazepam.

Når jeg ser for meg likegyldighet, så tenker jeg på ting som:

- Når en god venn gråter eller er lei seg for noe, så bryr man seg mindre enn man ellers ville gjort.

- Når en venn eller en annen person er forbannet og skriker, så bryr man seg mindre og blir ikke så stresset som man ellers ville blitt.

- Man er i butikken, men har ikke penger til en brus man virkelig vil ha, men man tenker ikke noe særlig på konsekvensene og prøver derfor å stjele brusen. Noe en ellers ikke ville gjort.

Og slike ting

Man får altså ikke likegyldighet av Valium på denne måten?
Sist endret av KevinNice; 27. august 2011 kl. 16:22.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Effekten på alle legemidler/rusmidler oppleves forskjellig fra person til person. Likegyldighet er også ett ganske abstrakt begrep som kan brukes om så mangt, noe som du selv forklarer ved hjelp av eksemplene dine. Noen vil oppleve å føle at det blir lettere å nedprioritere daglige gjøremål og at de empatiske egenskapene blir svekket. Derfor er det høyst mulig å oppleve såkalt "likegyldighet" i de eksemplene du henviser til.