Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4819
Hei, jeg og noen venner planlegger og dra til Tyrkia (Alanya) om en liten måned eller noe rundt der. (ingenting bestilt enda).

Så det jeg lurer på, er om det er noen her som har noen forslag til hva vi bør gjøre der nede, altså anbefalinger til ting vi bør oppsøke!
Vi er jo ute etter party, damer og god mat uten og kunne dra derfra uten aids og matforgiftning!

Gode tattoo shops?
Billig øl, røyk ol?

Kom med dine forslag, og vi drar ikke dit for å røyke rev, så du skal få slippe å komme med det
Sitat av FoFoFo Vis innlegg
Vi er jo ute etter party, damer og god mat uten og kunne dra derfra uten aids og matforgiftning!
Vis hele sitatet...
Sunny Beach er stedet for dere. Har ikke vært der, men mange bekjente har, og sier de var ganske så fornøyde.
Hvis ikke, er Alanya et festested, med mye å se på!
Jeg har ikke altfor mye positivt å si om Alanya. Var der ifjor, og synes i all hovedsak at det var dyrt og dårlig. Maten er midt på treet, spiste på ny restaurant hver dag osv. Intet ekstraordinært. Hadde heller reist et annet sted.
Sitat av FoFoFo Vis innlegg
Vi er jo ute etter party, damer og god mat uten og kunne dra derfra uten aids og matforgiftning!
Vis hele sitatet...
Aids er ikke knyttet opp mot et sted, men en person. Du kan like godt på HIV av å ha ubeskyttet sex med noen her hjemme i Norge som i utlandet.
Er deilig å være i Alanya. Men når du er drita full og leter etter damer og en tyrker tilbyr deg skyss til en annen club som er på andre siden av byen. Si nei. :-(
Ta parachute, Fallskjærm hengende til båten. kan være opptill 300m over vannet.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Synes Alanya var et bra feststed, kanskje ikke så for jævlig billig på de største utestedene, men hey, en halvliter godt øl til 7kr skal man ikke klage på!
Sitat av wavezor Vis innlegg
Synes Alanya var et bra feststed, kanskje ikke så for jævlig billig på de største utestedene, men hey, en halvliter godt øl til 7kr skal man ikke klage på!
Vis hele sitatet...
INDEED! Husker på et 3 etasjers diskotek. Der prøvde bartenderen og ta betalt for samme drink opptil flere ganger. Må spesielt passe på slikt.
Sitat av Foretningssans Vis innlegg
Er deilig å være i Alanya. Men når du er drita full og leter etter damer og en tyrker tilbyr deg skyss til en annen club som er på andre siden av byen. Si nei. :-(
Vis hele sitatet...
Fortell mer?
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Jeg har ikke altfor mye positivt å si om Alanya. Var der ifjor, og synes i all hovedsak at det var dyrt og dårlig. Maten er midt på treet, spiste på ny restaurant hver dag osv. Intet ekstraordinært. Hadde heller reist et annet sted.
Vis hele sitatet...
Akkurat det samme som meg. Føler selv at det egentlig ikke var så billig, selv om de selv ville gi inntrykk av at det var det. Vi dro i starten av august i fjor 1-7. aug og det var milt sagt ett helvete som følge av varmen. Det er på denne tiden det var varmest der nede, type hetebølge når vi var der, og da var det bare direkte ubehagelig å være på stranda. Kan også nevne at jeg kunne vri opp t-skjorta etter å ha vært ute på byen en kveld der, og man var konstant gjennomsvett. Festingen på den andre siden var ganske vill, men mye ungdommer i alderen 17-21 år.
http://www.partyferie.com/ Sjekk ut den siden der, kan nok gi deg en god oversikt over de forskjellige stedene.

Jeg personelig ville ikke valgt alanya som ett reisemål for en guttetur(partyferie). Jeg syntes Magaluf var ett bedre sted, med bedre party atmosfære. Du har mange utesteder i Alanya også, som f.eks RobinHood (3 etasjer) som er ganske bra. Men alt i alt, Alanya er ikke ett sted jeg ville dratt igjen om jeg skulle på "partyferie".
Sitat av Layzi Vis innlegg
Sunny Beach er stedet for dere. [COLOR="Gray"]Har ikke vært der, men mange bekjente har, og sier de var ganske så fornøyde.
Hvis ikke, er Alanya et festested, med mye å se på[/COLOR]!
Vis hele sitatet...
Trådstarter etterlyser info om Tyrkia, og du svarer om Bulgaria??
Sist endret av schlanbusch; 4. juli 2011 kl. 14:04.
Paraseiling var ganske moro egentlig. Henge bak en båt flere hundre meter over sjøen! Gir ett kick det!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
noe flere som har ting å anbefale oss å gjøre eller få med oss?
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Tyrkia er svinebillig. 10 spenn for en halvliter 5% Efes øl på supermarked. ~20 spenn for en kebab. Trenger man mere? Ha ha.. stort sett 4-5 lire for en halvliter på restaurant/pub. 5 lire = ~18 norske kroner.

Nesj, bad i havet, drikk øl og nyt damene.

Alanya er en dritplass forøvrig. Innpåslitne tyrkere, varmt&klamt og same shit uber alles. Fint for drekkatur eller generell plastikktur for småbarnsfamilier.
Har ikke noe konkret tips, dessverre, men jeg var i Alanya i mai, og jeg hadde det DRITFETT! Ble på forhånd advart mot at klubbene kom til å være fylt opp av tyrkiske gutter, men ble positivt overrasket. Vi SVØMTE i blondiner og brunetter. I mai måned. Drar GJERNE tilbake!
partyboaten hel dag på sjøen med mat og drikke inkludert. høy musikk, damer i bikini og muligheter for avkjøling i sjøen med jevne mellomrom
Sitat av aricz Vis innlegg
Tyrkia er svinebillig. 10 spenn for en halvliter 5% Efes øl på supermarked. ~20 spenn for en kebab. Trenger man mere? Ha ha.. stort sett 4-5 lire for en halvliter på restaurant/pub. 5 lire = ~18 norske kroner.

Nesj, bad i havet, drikk øl og nyt damene.

Alanya er en dritplass forøvrig. Innpåslitne tyrkere, varmt&klamt og same shit uber alles. Fint for drekkatur eller generell plastikktur for småbarnsfamilier.
Vis hele sitatet...
10 kroner for en øl på supermarked er jo nesten norske priser. På byen må man fort ut med 20-30 kroner for en halvliter. Takke meg til Bulgaria, der er Ølprisene en tredjedel og de lokale jentene går ikke i burka
Kjenner noen som har vært med på en partybåt der og det er ikke og anbefale ..
Det var vist drit kjedelig
Sitat av kullon Vis innlegg
Kjenner noen som har vært med på en partybåt der og det er ikke og anbefale ..
Det var vist drit kjedelig
Vis hele sitatet...
Jeg var med i en slik båt, tok den største vi så. Turen varte vel i rundt 4 timer.
Om det er kjedelig kommer vel ann på hvilken underholdning de har ombord, og hvilken forventinger man har.
Det var OK underholdning og servering av drikke og mat, musikk og dans.
Men for det meste så kan man vel se på det som en slags alternativ til å ligge på stranda å sole seg.
Vi kom og til noen grotter hvor de som ville kunne svømme inn i disse, for å så klatre ganske høyt opp og stupe ned i sjøen igjen.
-De fleste ombord var turister fra alle deler av europa, så muligheten for å bli kjent med folk om man ønsker det er jo ganske stor ombord.
Jeg syntes det var helt konge i Alanya.
Bra vær, billig mat, billig drikke ( når det var happyhour, som det var hele uka ).
Jeg var på partybåt der, var god stemning på den, men måtte gå av halvveis ettersom jeg var utrolig fyllesyk.
Vi var også på ATV tur, det var veldig skuffende, kjørte i en søppelhaug opp på et fjell var der i 2 minutter så dro vi til et sted vi kunne kjøpe mat og drikke.
Jeg var der i starten av mai, var ikke veldig party sesong da, men vi var på klassetur og hadde det drit fett.
Eneste negative jeg kan si om Alanya var at de var veldig masete, dro deg inn i butikkene for å kjøpe ting og prøvde og lure oss litt med priser. De var VELDIG desperate etter og selge ting.

Kos deg
Sitat av Layzi Vis innlegg
Sunny Beach er stedet for dere. Har ikke vært der, men mange bekjente har, og sier de var ganske så fornøyde.
Hvis ikke, er Alanya et festested, med mye å se på!
Vis hele sitatet...
Sunny Beach er også kjent for Mafia..

Rhodos - barstreet

Essi.
Jeg har vært i tyrkia 3 ganger nå, sist gang nå i mai. Og tyrkia blir bare bedre og bedre.
Den første gangen jeg var der ble vi ofte plaget av dem alle innkasterene som var der. Uansett hvor vi gikk så var det en eller annen som skulle ha oss til å komme inn i butikken deres.

Men det er tydelig at det er ett eller annet som har skjedd der det siste året. For denne gangen vi var der fikk vi gå i fred i gatene, gå inn i butikken uten noe mas fra innhaveren. Og alt var bare fryd og gammen.

Hadde du spurt meg for 3 år siden om å dra til tyrkia så hadde jeg sagt at du skal holde deg langt unna den plassen.
Men etter å ha vær der i år så go for it
Sist endret av kmx2000; 23. juli 2011 kl. 03:55. Grunn: skrive leif:P
Litt offtopic; Hvordan er det med aldersgrenser osv på nattklubber rundt om i syden? Er 17 og vurderer og stikke en tur til syden med noen kompiser til høsten, men problemet er at jeg er den eneste som er under 18, så jeg lurer på om di er strenge på aldersgrense?
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Litt offtopic; Hvordan er det med aldersgrenser osv på nattklubber rundt om i syden? Er 17 og vurderer og stikke en tur til syden med noen kompiser til høsten, men problemet er at jeg er den eneste som er under 18, så jeg lurer på om di er strenge på aldersgrense?
Vis hele sitatet...
Garantert ikke!
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av kmx2000 Vis innlegg
Jeg har vært i tyrkia 3 ganger nå, sist gang nå i mai. Og tyrkia blir bare bedre og bedre.
Den første gangen jeg var der ble vi ofte plaget av dem alle innkasterene som var der. Uansett hvor vi gikk så var det en eller annen som skulle ha oss til å komme inn i butikken deres.

Men det er tydelig at det er ett eller annet som har skjedd der det siste året. For denne gangen vi var der fikk vi gå i fred i gatene, gå inn i butikken uten noe mas fra innhaveren. Og alt var bare fryd og gammen.

Hadde du spurt meg for 3 år siden om å dra til tyrkia så hadde jeg sagt at du skal holde deg langt unna den plassen.
Men etter å ha vær der i år så go for it
Vis hele sitatet...
Det har blitt regelendringer noe som betyr at de ikke er like pågående som de tidligere har vært.
Generelt:
Personlig så likte jeg ikke Alanya spesielt godt. Vi var 10 gutter på tur. Det var generelt dyrt, og stranda var en taxitur unna.
Personlige erfaringer:
-Svindelforsøk av taxisjåfør
-forsøkt svindlet av baransatte på "Robin Hood (?)" - en treetasjes nattklubb. Han la på en null på regningen.
-den beste nattmaten byen har å tilby er en liten kebabsjappe like ved der taxiene slipper deg av etter at de har kjørt deg til sentrum. Den ligger på høyre side, og selger kebab til 3 lire.
-En kamerat tok fullsleeve tattoo der nede. Han hadde gjort mye research. Jeg husker ikke hva sjappa heter atm. Det var reint, god a/c osv. De tattoverer deg ikke hvis du er beruset eller veldig fyllesjuk.
-Muslimsk land, med alt det innebærer.

Vi hadde alt i alt en ok tur.
God tur og lykke til - og ta med norske kondomer.