Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 783
Kunne tenkt meg å skifta ip'n til serveren... Åssn gjør jeg d?? *n00b i FTP-setup *
Skifte IP?

Du har vel bare en inkommende ip utenifra, eller hva mener du?
sgi
sgi's Avatar
Trådstarter
nei.. jeg fant d ut.. må skifte ip manuelt via den nettverksdritten win98... men d hefter ikke så mye.. var bare så irritabelt at standard ip for bulletp.. var 127.0.0.1 å sånn.. men d var bare fra pc'n min!..
Oki ser ut som du har misforstått litt av poenget her.

1. 127.0.0.* er localhost. Det er pcen din uten tilgang til noe nettverk.

2. sett opp nettverket ditt litt ksikkelig og du skal ha noe som ligner 192.168.0.1

3. du har en innkommende ip fra isp'en din (på internett)


Nå.. Hva var problemet ditt? Du kan selvfølgelig skrive inn en manuell ip i 98's nettverks konfigurasjon.. men de eneste addresse forandringene du kan foreta i BPFTP er porten ftpen din kjører på.

Siden du nå tilsynelatende har klart det, kansje du skal poste hva du gjorde så de stakkars sjelene med samme problem kan følge ditt lysende eksempel?
sgi
sgi's Avatar
Trådstarter
hehe.. du har så rett!
jeg gikk inn å så litt på hva de forskjellige funskjonene gikk ut på.. user accounts, ratio, port, velkomstmelding å sånt..
d er jo bare å prøve seg fram igrunn!

tror ikke ett kommersielt firma lager ett program som gjør at du føkker opp pc'n om du prøver deg fram litt.. MAO microsoft kan gjøre d meste med windows

uansett, denne funker nok til priv bruk, sånn at jeg kan bare stikke bort på kontoret til fattern å laste over saker og ting!
*shibby!!*
sgi
sgi's Avatar
Trådstarter
btw.. har fremdeles ett problem med å få folka til å se meg på ftp dritten, fordi ftp'n vil kun funke via lokal-ip.. 192.168..... *grrr *
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Har du åpna router'n and such?
sgi
sgi's Avatar
Trådstarter
yes...
her er d eneste jeg finner der som angår porter å sånn...
http://www.ohv-gfx.net/ftpshit.gif

noen ideer?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Config'en der har jeg ikke sett før, men du må iaffal åpne port 20 og 21, og event sette det opp i NAT.
sgi
sgi's Avatar
Trådstarter
får bare beskjed om at porten er privat, og kan ikke åpnes, akkurat som du ser på feilmeldingen!.. føkkings irritabelt.
btw, d er smc barricade jeg har..