Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1463
Jeg holder på å klikke her. For over en uke siden gikk ADSL-modemet mitt dukken. Hele oppsettet som var der gikk, av en eller annen grunn, til helv... da jeg prøvde å få til FTP(tar på meg all skyld for det). Jeg hadde selvfølgelig ikke tatt backup av det.

Jeg sende da en mail til Nextgentel kundeservice, men etter ca 5 dager hadde jeg fremdeles ikke fått noe svar og den vesle Netopia-boksen min var like vrang. Jeg har igår og idag gjentatte ganger forsøkt å ringe til kundeservice for å be om hjelp, men da får jeg først en telefonsvarer og så blir jeg sittende å høre på svensk møkkamusikk i 45 min før jeg hiver på røret i vilt sinne.

Men er det noen her som kan hjelpe meg med å få dette Netopia-rukkelet opp og gå igjen? Virker ikke som Nextgentel har veldig lyst til å hjelpe meg. Har vært uten internett i over 1 uke og det virker ikke som det kommer tilbake med det første heller... HJELP!!
Skal du få kontakt med NextGenTel, så burde du nok prøvd litt til... har aldri sluppet til før det har gått 60 minutter... og da kan det enda ta 2 uker før de får fixet det... er nok bare å grave frem passordet på gamle isdn internettkontoen din... Burde startet en støtte gruppe for NextGenTel-telefon-ventemusikk-skadde kunder...

Jeg har dessverre ikke løsningen på problemet ditt... men eneste jeg kan si er at du får vente liiiiiiiiitt lengre neste gang på telefonen... advarsel: etter ca en time etter mer, forsvinner musikken, og det begynner å ringe... men det kan fremdeles ta flere minutter før du får svar.... bare IKKE gi opp! Ikke la dem slippe unna bare fordi dem ikke gidder å svare på mail, og ikke gidder å ansette nok telefonfolk!
Nextgen-jævla-tel...
og likefullt klager folk på telenor

ring til telenor 05000, så spør du om de har noen direkte nummer til nextgentel (jeg hadde når jeg jobbet der), og si at du skal gi de kjeft, klage på de til tv2, og generelt lage faenskap for de, så får du nok nummeret.

mm
Dingle;

Join #nextgentel @ efnet. Jeg hadde problemer med min Pia, men en der sa seg frivillig til å hjelpe (Strepto het han). Join der, forklar problemene, og hør hva du får i svar. Ikke part kanalen hvis du ikke får svar de første 10 minuttene! De som er der er på ingen måte ansatt hos NextGenTel, men de er frivillige til å hjelpe sånne som deg.
Skjønner ikke helt hva dere babler om at det tar så lang tid når man ringer kundeservice hos ngt - ringte dem to ganger for litt sida (holder på å fixe en søt liten ftp), og begge gangene har jeg kommet gjennom på 4-5 minutter.

Mener jeg fant en forklaring på hva man må legge inn for å få et "tomt" modem til å funke igjen et eller annet sted... skal se om jeg finner det igjen når jeg kommer hjem.
En kamerat av meg fant en forklaring... Nå er alt som det skal igjen! Hipp hurra for Ezkild!!!
Det er jo en mulighet at du kan logge deg inn på modemet ditt da, hvis du har cisco. Men du må først på broadpark.no, og du må gjøre det fra en pc som også er tilknyttet modemet (må ha ip 10.0.0.2 tror jeg) det er noen howto'er der, men det er generelt ekstremt dårlige.
Sliter med det samme selv, ønsker foreløptig bare ssh og web, men det hjelper like lite - har sef. netopia modem, og da er det jo ikke så lett... for det står det ingenting om.

Og ja, jeg kjenner til ventemusikken! og så svensk da! Er det et forsøk på å minske pågangen? for det funker! Jeg var i kø bare 20 min sist gang så det var jo ikke så ille, men kjenner folk som har venta i 45min før tlf'en dems tima ut og linja ble brutt... DA blir du sinna da!
Fant ut dette på hw.no sine forum:

Etter du har resatt routeren må du confe den slik at den klarer å kommunisere med NGT igjen, det gjøres slik: (gjelder netopia router!!!!)

1. Telnet 192.168.1.1 (bruk f.eks hyperterminal, eller skriv telnet i dos vinduet.)

Man skal i utgangspunktet komme rett inn i modemet uten brukernavn og passord. Dersom ikke:
logg inn med brukernavn admin og passord noway.
Nå kan det være lurt å ta reset to factory greiene, det finnes et eller annet sted på submenyene. Etter du har gjort det, går du inn med telnet igjen.

2.
Velg "EASY SET UP"


- Sett Data Link Encapsulation til PPP

- Sett Data Circuit VPI til 1

- Sett Data Circuit VCI til 32



TRYKK NEXT SCREEN
- Sett IP Addressing til Unumbered

- Sett Remote IP Address til 127.0.0.2

- Sett Remote IP Mask til 255.0.0.0

- Sett PPP Authentication til CHAP

- Sett Send Host Name: standard-netopia.no

- Sett Send secret: standard

TRYKK NEXT SCREEN

- Sett Ethernet IP Address til 10.0.0.1

- Sett 1st Client Address til 10.0.0.2

TRYKK NEXT SCREEN

- Sett Access Name = admin

- Sett Access Password = noway


TRYKK RESTART DEVICE

3. Forny ip-adressene med IPCONFIG /renew og logg inn på http://aktivering.nextgentel.no.


...hvis noen andre skulle ha/få problemer med det samme
Sist endret av ezkild; 16. oktober 2002 kl. 09:48.
mandag til onsdag er deres værste dager, kjenner en som jobber på support der
Opprinnelig postet av duxo
Dingle;

Join #nextgentel @ efnet. Jeg hadde problemer med min Pia, men en der sa seg frivillig til å hjelpe (Strepto het han). Join der, forklar problemene, og hør hva du får i svar. Ikke part kanalen hvis du ikke får svar de første 10 minuttene! De som er der er på ingen måte ansatt hos NextGenTel, men de er frivillige til å hjelpe sånne som deg.
Vis hele sitatet...
Strepto er forøvrig ansatt hos nextgentel som support.
Jeg har dog aldri ventet i mer enn 10min, men det kommer nok av at jeg har ringt ganske tidlig på morgenen..
Dinglevims:
Jeg har enkonfig du kan få om du ønsker, den er nesten standard
Pm meg om du vil ha

følg guiden til ezkild
men, om du aktiverer får routern færre funkskjoner, så drfor, lag en ny bruker med alle rettigheter, så aktiverer du. Deretter, logg på med den hjemmelagede brukern, og så laster du inn konfigen min
han har klart å fikse det nå da...

men uten internett i en uke, hadde jeg ikke klart ...
Nei det var ikke lett, joistik... Men takket være internett på jobben så gikk det bra. Men nå er jeg tilbake på nettet, og ikke nok med det... Jeg har fått ftp-en til å virke også. Det gjorde den ikke før. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.