Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1035
Så på dagbladet men der fant jeg bare "topp 100" i hver kommune. Noen som vet om en plass der jeg kan finne resten, eller helst en plass der jeg kan søke etter navn?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Bergens Tidene, i følge en eller annen side... http://www.bt.no
Better than thou.
http://skatt.vg.no (og nei, jeg kikker ikke selv, en annen her som vil se.)
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
for det er jo så gale å kikke ?
Det verste er at Aftenposten skal ha PENGER for hvert søk. SYKT spør du meg, mye bedre på BT der det er gratis, evt. 10 kr for søk via SMS

Helt genialt når du skal i lønnsforhandlinger med sjefen din....du hvordan kan de ha seg at du tjener 100.000 mer enn meg enda du har MINDRE ansvar og jobber MYE mindre (tro meg det kan til tider virke)
Never mind

foo

Scha
En har lite fritidsproblem om en gidder å lese hva andre tjener og betaler i skatt.

Mind your own buissness
disse skattelistene stemmer jo ikke. om alle de jeg har skjekket opp, og veit hva tjener (meg selv, faren min kammerater osv), er all info feil.
Opprinnelig postet av cezar
disse skattelistene stemmer jo ikke. om alle de jeg har skjekket opp, og veit hva tjener (meg selv, faren min kammerater osv), er all info feil.
Vis hele sitatet...

Det burde du kanskje være litt forsiktig med å si.
Opprinnelig postet av Xector



Det burde du kanskje være litt forsiktig med å si.
Vis hele sitatet...
javel.. hvorfor det?
Tror xector mener at plutselig kommer ligningsmyndighetene og krever ekstraskatt.. Men tror nokk ikke det.. Summen som sto på meg er ikke den samme som sto på selvangivelsen min.. Så cezar har nokk rett.. det stemmer ikke..

Scha
Nettavisen tar også betalt. Men VG sin versjon er ph3t, den statsen om hva skattepengene dine kan brukes til er raw
Trådstarter
Skjønner ikke hvorfor det skal være så gale og kikke litt jeg..
Listene ligger jo åpenlyst på et titals norske websider så hvorfor ikke.. Skammer meg iallefall ikke over og se på hva faren min tjener og hva bestemora mi har i formue..

Anyway, noen som vet hvordan staten rekner ut formuen til folk?
For stefaren min ble helt sjokket når det sto at han hadde 300.000 kr i formue, noe han da altså ikke har !?
Jeg syntes det blir feil å legge ut skattelistene fordi det ikke er noe som andre har noe med. Det er ikke alle som er så stolte av det de tjener, og det kan være grunnlaget for mobbing etc fordi foreldrene dine tjener mindre enn andre foreldre gjør.

En annen ting, er det at tyver ser på folk som tjener godt med penger, finner ut adressen deres og stjeler fra dem. Det sto om dette i vg eller dagbladet for en uke siden.

Her kan du også lese hva direktør i Datatilsynet, Georg Apenes, har å si om saken: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=9269913
uhmm.. det som er litt kjedelig er at man bare får vite netto lønn.. Alså det man skatter av.. Får å finne den riktige lønnen må man legge til alt personen har hatt i fradrag.. Dette kan variere enormt.. Fra bare noen få, til mange hundre % av nettolønnen.

Scha