Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1262
Hvordan fjerne en adresse (min) fra gps? (slik at adressen ikke dukker opp når man søker etter deni feks google maps)
Det er vel tilnærmet umulig å gjøre. Hvis eiendommen slås sammen eller splittes opp og slås sammen med tilgrensende adresser er det mulig kommunen kan slette adressen fra matrikkelen, men ellers er eiendommens eksistens, grenser og adresse offentlig informasjon.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av JosvaKimvik Vis innlegg
Hvordan fjerne en adresse (min) fra gps? (slik at adressen ikke dukker opp når man søker etter deni feks google maps)
Vis hele sitatet...
Hva er det du ønsker å oppnå, fjerne adressen/tomten eller at navnet ditt knyttes til den?
Sist endret av vindaloo; 20. juni 2023 kl. 13:53.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Sitat av JosvaKimvik Vis innlegg
Hvordan fjerne en adresse (min) fra gps? (slik at adressen ikke dukker opp når man søker etter deni feks google maps)
Vis hele sitatet...

Hva mener du fjerne adresse fra gps? GPS er et navigasjonssystem, og har ingenting med adresser å gjøre.
Sitat av Barte-Sam Vis innlegg
Hva mener du fjerne adresse fra gps? GPS er et navigasjonssystem, og har ingenting med adresser å gjøre.
Vis hele sitatet...

Men de fleste kommersielle dingser som bruker gps, ofte kalt gpser, som vi normale dødelige bruker, baserer seg på en interface hvor vi finner lokasjoner utifra adresser. Så ett svar som ikke gir oss noe annet enn irrirasjon.

Er det en gate adresse og navnet ditt ikke skal så lett knyttes til, så kan du melde flytting til en annen adresse.

Er det selve adressen som Freakvegen 42, så må du vel ta det opp med plan og bygg i kommunen din, evt Kartverket.

Hvis det er lagret adresse på en gps enhet så kan.man slette den, evt resette til fabrikkinnstillinger, anbefaler da og finne manualen
YuCum
JosvaKimvik's Avatar
Trådstarter
15 0
kjennte en som har fått fjernet adressen hans fra feks Google maps, så når man plotter inn adressen i google maps så kommer det ikke opp noe
Start med det enkleste spør han som har fått det ordnet.

Men vet det finnes en rapporter feil knapp inn på Google maps, da jeg selv har brukt denne for å få fjernet en bedriftsoppføring som var lagt til der jeg bor, den lå en kilometer unna.
Sist endret av tearz83; 21. juni 2023 kl. 16:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har vel laget 13 tickets til Google og postnummeret er like feil etter 14 år (når det nye postnummeret ble opprettet).. Alltid jævlig gøy når Foodora og alle andre bruker nettopp Google Maps og dermed fraskriver seg alt ansvar for å ha korrekt adresse og de peker på hverandre som kontaktpunkt..
Det sagt, de fleste som har fått adressene sine sensurert fra Street View har opplevd det motsatte av de det ønskte; Sensurerte boliger fra Street View bildene blir turistattraksjoner som bare tiltrekker seg mer folk, ikke mindre folk..
Jeg skjønner ikke helt hvorfor?

Gateveien 3 vil jo naturligvis ligge mellom Gateveien 1 og 5 og ovenfor 2 og 4 så det burde jo være en temmelig smal sak å finne frem for en hver heldiggris med
+/- 2 hjerneceller?
Loven er også ganske klar på at oddetall skal være på høyre side av vegen og partall på venstre. Mao der vegen begynner så skal det være 1 på høyre side, så 3, 5 etc. Når det er sagt, enormt mange kommuner, selv de som kun siste årene har fått vegadresser, bryter ofte med denne loven, tilsynelatende uten konsekvenser for lovbruddene.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Loven er også ganske klar på at oddetall skal være på høyre side av vegen og partall på venstre. Mao der vegen begynner så skal det være 1 på høyre side, så 3, 5 etc. Når det er sagt, enormt mange kommuner, selv de som kun siste årene har fått vegadresser, bryter ofte med denne loven, tilsynelatende uten konsekvenser for lovbruddene.
Vis hele sitatet...
Det er ikke helt soleklart. Det finnes 3 nummersystemer ibruk i dag. Den gamle har oddetall på venstre side, og flere gater iallefall her i Oslo har fortsatt gammel nummerering. Så har du den nye nummereringen med oddetall på høyre side. Så har vi den tredje nummereringen, eller blindvei-nummerering. Da starter numrene på 1-2-3--- og fortsetter inn gata og rundt enden og ut gata på motsatt side slik at høyeste nummer er ovenfor nr 1. Denne er blitt vanlig på nye blindveier.
Forskrift om eiendomsregistrering (matrikkelforskriften) er ganske såre enkel og tydelig jo, og ble sist oppdatert 2009. Likevel vet jeg om flere kommuner som etter dette (og før kommunesammenslåing 01.01.2020) har valgt å tilordne helt nye gateadresser (på veier som aldri hadde noe annet enn riksvegvetegnelse tidligere, og som ikke er blindveien, men selv da skal første til høyre ved start være nummer 1) med første adresse (1, oddetall) på venstre side og ikke høyre side som pålagt i § 52 punkt1...