Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1069
Hei, jeg leter etter medhjelpere til å starte opp en bedrift i løpet av en 2 års tid.
Jeg vet det er tidlig å starte allerede nå, men jeg tenker det er bra og starte tidlig med planlegging før vi setter i gang med selve oppstarts prosessen og investor spørsmål og lignende.
Jeg vet du ser på meg som en 17 år gammel "drittunge", men det er ikke måten jeg ønsker du ser på meg i dette tilfellet. Jeg har erfaring innen ledelse gjennom oppstart og styremedlem i flere lokallag.
La oss nå se bort ifra dette og gå til poenget.
Jeg trenger en eller flere medhjelpere til å starte opp en bedrift som fokuserer på INTERNASJONALT arbeid gjennom IT og annen TEKNOLOGI. Jeg skal ta opp Ingeniør på universitet om 1 og 1/2 års tid, samt at jeg allerede nå, har tatt opp programmering og det som ses på som "basic coding".

Grunnen til at jeg ønsker å ha medhjelpere til oppstart er logisk, ettersom det trengs inndeling i forskjellige roller samt ansettelser osv.

Markedet for IT og TEKNOLOGI har høyt konkurransepress og derfor ønsker jeg å ha med meg folk som er HØYT motiverte for suksess og som ofrer TID og ikke minst tar dette SERIØST.

Jeg planlegger og trademarke det planlagte navnet innen kort tid og ønsker å sette opp planen for å jobbe deltid (om ikke fulltid) ved siden av min ingeniør utdannelse.

Som sagt, jeg vet jeg er tidlig ute ettersom jeg er i alderen av 17, men jeg har i over 2-3 år drømt lenge om å drive en storbedrift, og jeg vet at IT og TEKNOLOGI er noe av det viktigste vi har i vår og neste generasjons levetid.

Ta kontakt på PM for mer informasjon!
(KUN SERIØSE FOLK)
Så du har planer om å starte en bedrift innen IT og teknologi, men du vet ikke hva?
Har du noe startkapital? Flinke folk jobber ikke gratis, selv ikke i startfasen.
er selv i samme situasjon som deg, bare i ett helt annen bransje, det jeg heller ville anbefalt deg, er å jobbe så mye som mulig med en forretningsplan, lese masse på bedin(eller altinn heter det vel nå) og ta etablererkurs på etablerer.no(greit det gir ikke så alt for mye, men endel å tenke over) før du eventuelt bygger deg opp ett kontaktnett, med folk med kjennskap til bransjen, produktene og økonomi, en forretningsplan er gull verdt om du vil få med noen på prosjektet ditt. men husk at du ikke kan styre en storbedrift uten å gjøre den stor først, eller masse utdannelse og gode referanser. sorry for litt rotete innlegg.
Må nok si meg enig med Goophy her. Du må nok absolutt ha et startkapital.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Så du har planer om å starte en bedrift innen IT og teknologi, men du vet ikke hva?
Har du noe startkapital? Flinke folk jobber ikke gratis, selv ikke i startfasen.
Vis hele sitatet...
Jeg ønsker å starte opp som komponent produsenter/oppfinnere innen networking products for så og gå over til det mer avanserte customized maskinene som brukes innen forskning osv.
Alt avhenger av hva ledelsen ønsker å rette seg mot og hvordan markedet ligger ann.
Startkapital skal bli skaffet av investorer og meg selv. Det er derfor jeg ønsker å starte opp om en 2-3 års tid og prøve å få lagt frem en plan som jeg senere kan legge frem for investorer. Jeg er ytterst motivert og svært så seriøs når det kommer til å opprette et firma og jeg vet også hvordan jeg skal nå frem til folk gjennom min erfaring innen "film, foto og design" samt at jeg allerede kan starte smått på preprogramming til bedriften.

Jeg vet folk ikke jobber gratis, men det er derfor jeg trenger medhjelpere i begynnelsen som har samme moral, samme motivasjon og ikke minst samme holdning som meg selv.

Jeg har planene klare og er klar for å iverksette dem!

Sitat av lookster Vis innlegg
er selv i samme situasjon som deg, bare i ett helt annen bransje, det jeg heller ville anbefalt deg, er å jobbe så mye som mulig med en forretningsplan, lese masse på bedin(eller altinn heter det vel nå) og ta etablererkurs på etablerer.no(greit det gir ikke så alt for mye, men endel å tenke over) før du eventuelt bygger deg opp ett kontaktnett, med folk med kjennskap til bransjen, produktene og økonomi, en forretningsplan er gull verdt om du vil få med noen på prosjektet ditt. men husk at du ikke kan styre en storbedrift uten å gjøre den stor først, eller masse utdannelse og gode referanser. sorry for litt rotete innlegg.
Vis hele sitatet...
Ser hva du vil frem til, men som sagt, alle bedrifter starter smått og gjerne under utdannelse. Det er også noe av det beste du kan ha gjennom utdanningen din ettersom du konkret kan mikse inn kunnskapen din innen bedriften og hva du utvikler og hjelper den med. Derfor ser jeg på det som en god ting å være i ungmans alderen når du utvikler bedrift. Du lærer utrolig mye, og du vet hva jevnaldrene ønsker og har behov for! (Gjelder spesielt innen IT og Teknologi). Jeg kjører planene nå, men det er bra og ha flere å diskutere planene med!
du har jo ikke ett produkt eller en spesifik tjeneste, sorry å virke nedlatende, men bli en oppfinner ? jaha, firmaet lever jo ikke lenge om du ikke har tenkt på 1 komponent å starte med først, du burde heller finne på noe, så selge produktet, går det greit kan du gå over til en bedrift.

Virker for meg veldig som om du har feilslått utdanningen litt, da det høres ut som du heller vil jobbe med ledelse og administrasjon enn programering. skjønner du er oppstilt på dette, men les litt igjennom det jeg tipset deg om i forrige post først for å få litt ekstra innsikt i hva som kreves for å starte en bedrift.

ingen investorer med hodet på plass hadde invistert i det der, sorry men du har mest sannsynelig en cv verdt 0 og ingen startkapital eller konkret idé.

og hvorfor stresser du så med å skaffe en partner ? du har 2-3 år på deg, holder ikke dette da ? om du virkelig vil er det ganske mye fritid på 1 år. Mange grunderkurs rundt om i landet å.
Sitat av lookster Vis innlegg
du har jo ikke ett produkt eller en spesifik tjeneste, sorry å virke nedlatende, men bli en oppfinner ? jaha, firmaet lever jo ikke lenge om du ikke har tenkt på 1 komponent å starte med først, du burde heller finne på noe, så selge produktet, går det greit kan du gå over til en bedrift.

Virker for meg veldig som om du har feilslått utdanningen litt, da det høres ut som du heller vil jobbe med ledelse og administrasjon enn programering. skjønner du er oppstilt på dette, men les litt igjennom det jeg tipset deg om i forrige post først for å få litt ekstra innsikt i hva som kreves for å starte en bedrift.

ingen investorer med hodet på plass hadde invistert i det der, sorry men du har mest sannsynelig en cv verdt 0 og ingen startkapital eller konkret idé.

og hvorfor stresser du så med å skaffe en partner ? du har 2-3 år på deg, holder ikke dette da ? om du virkelig vil er det ganske mye fritid på 1 år. Mange grunderkurs rundt om i landet å.
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede ideen om hva jeg skal utvikle. Som jeg har nevnt, så ønsker jeg å starte bedriften innen programmering for så og gå over til komponent produksjon etter at ingeniør graden min har blitt fullført. Ideene har jeg og jeg er allerede igang med å legge grunnmuren av programmene jeg vil lage. Disse skal fokusere på bedrifter som ønsker customized programvarer for så å gå over til customized komponent teknologi til servere og lignende.
Jeg har mye tid på meg, men jeg vil gjerne ha en solid grunnmur for hva jeg vil opprette... og som sagt, jeg vil utvikle før jeg starter opp bedriften, så vi har noe å komme med på markedet. Derfor trenger jeg hjelp!
Du er 17 år? Eller 18 år? Start en nettbutikk i stedet...
hva er det du spørr om hjelp til ? å tenke for deg uten betalt, og ingen her innen har noen personlige relasjoner til deg fra før ? bygge en grunnmur ? vil du vi skal skaffe deg penger ? :S du har 2 år på deg sier du, tenk selv.
samt at jeg allerede kan starte smått på preprogramming til bedriften.
Vis hele sitatet...
Åja? Kode helt uten en plan, helt uten modellering og helt uten nevneverdig erfaring? Tror nok bare du skal ligge helt unna den kodingen nå for det blir bortkastet.

P ville bli "oppfinner" er ikke særlig spesifikt. Du har ikke engang definert et område eller en bestemt teknologi du vil igang med og likevel så ønsker du å knytte kontakter idag? I ærlighetens navn har du idag ikke særlig mye å tilby andre, hverken erfaring særlig mye kunnskap, kontaktnett eller kapital. Derfor blir det svært vanskelig å få gode kontakter nå, for du har ingenting de ønsker seg.

Fint at du har en plan og et mål. Men for meg så virker det nærmest meningsløst å starte nå med å forsøke å få med folk. Det er ennå 1 1/2 år til du er ferdig med videregående. Så har du minimum 3 år på ingeniør, 5 om du tar master. Vi snakker langt frem i tid og du vil lære så mye mer i disse årene at de planene og ikke minst den koden du evt. utvikler idag ikke vil være særlig verdifull når skolen er over. Lag heller en skikkelig plan, mer detaljert og spesifikk også kan du starte i det små med å forsøke å jobbe mot det målet.

Forsøk heller å lag mer kortsiktige mål. Feks at du skal lage noe konkret som du skal forsøke å selge innen 6 måneder eller whatever. Tren deg opp til å forsøk å skrive kode oppmot en konkret problemstilling og en klart definert mål. Gjerne kode som kan selges slik at du også får erfaring fra forretningsdrift og verdifull kremmer-erfaring.
Sist endret av ompapa; 15. november 2012 kl. 11:25.
sorry mac, men det er alt for mange av dere idea guys... desverre..
Her var det jo masse positivt! Neida jeg er enig med de andre, du må tenke realistisk også vet du.. En bedrift kommer ikke løpende til deg, blod svette og tårer er vel mellomnavnet.. Veldig mye og holde styr på.. Investorer / regnskapsførere / oppstart av AS / skatt.

Min største drøm og mål er og nå toppen den og.. Og bygge et firma/bedrift med stor verdi og godt omdømme men det er mye uforventende ting når du aldri har drevet med slikt før!

Jeg venter nå på papirer for mitt enkeltmansforetak og går snart til innkjøp av utstyr (er dog ikke innen IT) og dette EMF'et kommer til og være min start.. På denne måten kan jeg få innsikt i det og være sjef, regnskap, skatt, plikter.

Hvis det blir en suksess kan jeg bruke den erfaringen og eventuelt kontaktene jeg har opparbeidet meg til og satse på noe mye større noe.

Men for all del ikke mist håpet bare stå på!:-)
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Om du ønsker å fremstå som seriøs i din søken etter partner bør du imo ha en bedre webside.

Akkurat nå fremstår den som ganske veslevoksen: Lite gjennomtenkt UI, elementære kodefeil, og snakk om presse- og businesskontakt uten at resten av siden motiverer til det.