Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1120
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Heisann!

Jeg har en ødelagt Asus UL30-maskin. Ex-dama har klart å søle vin over skiten, så jeg antar at hovedkortet er ødelagt, mtp. at batteriet tok kvelden i samme slengen. Skjermen skal det ikke være noe i veien med.
Er det noen som har forslag til hva jeg kan bruke denne skjermen til?

EDIT: vil tilføye at jeg har nok erfaring og kompetanse til å mekke sammen maskiner, lodde osv.

På forhånd, takk!
Sist endret av M72; 30. september 2011 kl. 23:45.
Lag deg en xbox 360 portable =) Har sett ett par andre som har gjort det, egentlig veldig kult =)
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
Har ikke særlig lyst å besudle 360-en min Har den og PS3 koblet opp mot 42" skjerm!
Sist endret av M72; 1. oktober 2011 kl. 02:06.
Uffda, kortslutta forholdet mellom deg og dama i samme slengen som den edle vesken fløt utover pcen?
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
Sitat av uaexed Vis innlegg
Uffda, kortslutta forholdet mellom deg og dama i samme slengen som den edle vesken fløt utover pcen?
Vis hele sitatet...
Off Topic, men nei, det var nok ikke det. Hun er bare så jævla uforsiktig med elektroniske artikler at det er sprøtt. Har skiftet skjerm på iPhonen hennes 6 ganger, og én gang til etter at vi slo opp... Makan...
Sorry for offtopic, måtte bare :P

Kan du ikke bruke den til et evnt. prosjekt der du f.eks. bygger en pc inn i ett eller annet møbel slik at du får ett dritt fett opplegg med en skjerm som du kan se når du åpner en skapdør/skyver noe bort elns.

Offtopic:
90%(ikke bokstavelig/prosentvis talt) av telefonene jeg har sett med ødelagt skjerm er iPhone.... har sett 2 andre smartphones med ødelagt skjerm.. Min N95 etter en tur i gulvet når jeg var sint, og ei venninnes HTC HD etter en fyllatur ^^
Sist endret av uaexed; 1. oktober 2011 kl. 02:45.
Jeg trodde skjermkontrolleren i de aller fleste tilfellene var integrert på hovedkortet, og at LCD-panelet ikke vil funke uten kontroller?

Håper riktignok at jeg tar feil, det ville unektelig gjort det hele litt mer spennende...
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
Sitat av epifant Vis innlegg
Jeg trodde skjermkontrolleren i de aller fleste tilfellene var integrert på hovedkortet, og at LCD-panelet ikke vil funke uten kontroller?

Håper riktignok at jeg tar feil, det ville unektelig gjort det hele litt mer spennende...
Vis hele sitatet...
Har tenkt på det med kontrolleren allerede. trenger bare litt drahjelp mtp. idéer til hva dette kan brukes til. Kjedelig å bare kaste den på dynga når den skal være i god stand!
Sorry, men skjermdriveren sitter som sagt i hovedkortet, og dette får du på ingen måte til å bruke om igjen, med mindre du har en kliss lik pc hvor du bare bytter om skjermen. Med andre ord, du bruker skjermen din som reservedel og ender opp med det samme som du hadde før uhellet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg sitter også med noen skjermer til overs, vurderer å felle ned i bordet ved sofaen. Jeg har også hovedkort liggende