Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 862
Etter å ha flyttet min PC internt på rommet mitt, opplever jeg nå en utrolig irriterende skurring i høyttalere mine. Den går opp i volum, når jeg stiller på volum"hjulet" på kontrollerenheten. Den går ikke opp når jeg setter opp lyden på PC'n min.

Har hatt høyttalerne i lang tid, og ingenting er endret. Sjekket kabler, og kan ikke se noe galt. Noen forslag?
Er det koblet på baksiden av lydkortet eller i front-panelet på kabinettet? Støy kan oppstå hvis du kobler det i front-panelet.
Crabman's Avatar
Trådstarter
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Er det koblet på baksiden av lydkortet eller i front-panelet på kabinettet? Støy kan oppstå hvis du kobler det i front-panelet.
Vis hele sitatet...
Koblet på baksiden av lydkortet.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Koblet på baksiden av lydkortet.
Vis hele sitatet...
Prøv å unngå at det ligger kabler tett i tett med lydkablene, kan være det som er feilen.
Det at støyen ikke endrer seg om du justerer volumet på PC-en betyr vel bare at støyen kommer til etter forsterkningen i lydkortet ... Altså i hvilken som helst kobling, kabel eller enhet som er koblet på etter DA-konverteren i lydkortet. Kort sagt: det kan være mye forskjellig.

Først ville jeg dobbeltsjekket at alle kabler er koblet riktig, sjekket dem for brudd/skader, evt. om mulig byttet dem ut og sett om det hjelper. Er støyen lik fra alle kanaler? I så fall er det iaf. ikke høyttalerledningene det er noe galt med.

Sitat av SemiColon Vis innlegg
Prøv å unngå at det ligger kabler tett i tett med lydkablene, kan være det som er feilen.
Vis hele sitatet...
Ja, evt. kan man finne seg noen runde ferrittkjerner og sette på ledningene, disse minimerer elektromagnetisk støy utenfra.
Crabman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kråketær Vis innlegg
Det at støyen ikke endrer seg om du justerer volumet på PC-en betyr vel bare at støyen kommer til etter forsterkningen i lydkortet ... Altså i hvilken som helst kobling, kabel eller enhet som er koblet på etter DA-konverteren i lydkortet. Kort sagt: det kan være mye forskjellig.

Først ville jeg dobbeltsjekket at alle kabler er koblet riktig, sjekket dem for brudd/skader, evt. om mulig byttet dem ut og sett om det hjelper. Er støyen lik fra alle kanaler? I så fall er det iaf. ikke høyttalerledningene det er noe galt med.


Ja, evt. kan man finne seg noen runde ferrittkjerner og sette på ledningene, disse minimerer elektromagnetisk støy utenfra.
Vis hele sitatet...

Støyet er lik i alle høytalere ja! Ligger maaange meter høytalerkabler sammen bak pcn, kan det være en grunn? Støyet er høyt!
Hva bruker du til å koble til annlegget fra pcen ? minijack , optisk ? coax ?

Strømledninger avgir magnetiske og støy , så derfor prøv å fjern alt av kablene som er i veien

Hvis problemet gjenntar seg, så snakk med logitech kundeservice. De sender deg nytt sett gratis og du trenger ikke engang å levere tilbake det gamle
Sist endret av Itsnotover; 10. juli 2010 kl. 16:55.
Crabman's Avatar
Trådstarter
Input: Direct står det.
Reset hele driten? Har hatt lignende problem selv, kobla alt ut, kobla opp igjen å slo på; problem solved. (?)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kan godt være lydkortet ditt som lager støyen, interne lydkort er helt på trynet dårlig når det kommer til støymottak.

Eventuelt er det mer støy i strømkursen du er koblet på nå, som f.eks halogenpærer o.l.