Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1924
Hei, jeg er en student på 18 som er over middels glad i å lage software. Jeg har begynt å få til mange avanserte programmer. Det jeg ikke har så masse av er ideer til hva jeg kan lage. Så jeg ønsker forslag og ønsker fra dere. Hvis du trenger et software, si ifra, så kan det hende at jeg kan lage det for deg GRATIS

Så her er det bare å benytte sjangsen

-Sondre
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
ett enkelt software til windows 7 som umiddelbart viser IP`n din hadde vært fint
Jeg har null erfaring på det med software, men det som hadde vært kult er om du kunne laget noe som gjør det super enkelt å overføre filer mellom dataer på nettverket. Windows 7 sitt homegroup funker svært dårlig...
Sitat av drittsekken Vis innlegg
ett enkelt software til windows 7 som umiddelbart viser IP`n din hadde vært fint
Vis hele sitatet...
Skal bli Kun IP adresse, eller flere adresser eller navn?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
en IP scanner hadde jo vært awsome om det er det du tenker på men bare ett program som viser KUN din ip lite og raskt liksom
webradioprogram? som kan samle mange webradiostreamer i et program så er det bare å velge fra en liste. gjerne med mulighet til å legge til egne kanaler.

et slikt program hadde vært digg å ha på jobben.
Sitat av F4celess Vis innlegg
webradioprogram? som kan samle mange webradiostreamer i et program så er det bare å velge fra en liste. gjerne med mulighet til å legge til egne kanaler.

et slikt program hadde vært digg å ha på jobben.
Vis hele sitatet...
Støtter denne! Et program der du kan lagre dine favoritt-nettradioer og styre alt på ett program.
Sitat av drittsekken Vis innlegg
ett enkelt software til windows 7 som umiddelbart viser IP`n din hadde vært fint
Vis hele sitatet...
om det hadde vert en slik "widget" du har på skriveboret hadde væt fint
Ja! En løsning som hadde gjort det enklere å endre avspillingsenhet. Om du hadde laget noe bra hadde jeg vært villig til å betale en liten slant for det også da jeg hadde brukt det mange ganger om dagen.
Apropos ekstern IP. Jeg testet å lage et slikt selv nå, med kode som brukes mot dyndns.org:


Programfil: http://dl.dropbox.com/u/10581843/Get%20IP/GetIP.exe
Kildekode: http://dl.dropbox.com/u/10581843/Get...-%20source.zip

Edit:
(IP-en kopieres automatisk til utklippstavlen)
Sist endret av bronsky; 9. november 2011 kl. 11:14.
Da kan jeg si meg "Ferdig" med IP softwaret ^^

http://bit.ly/vFQYdW

For at det skal være raskt er det IKKE selv oppdaterened
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Thrakon Vis innlegg
Da kan jeg si meg "Ferdig" med IP softwaret ^^

http://bit.ly/vFQYdW

For at det skal være raskt er det IKKE selv oppdaterened
Vis hele sitatet...
Kunne du gjøre det slik at det ikke trenger installasjon? At man bare kjører .exe filen så er det oppe og går.
Sitat av Thrakon Vis innlegg
Da kan jeg si meg "Ferdig" med IP softwaret ^^

http://bit.ly/vFQYdW

For at det skal være raskt er det IKKE selv oppdaterened
Vis hele sitatet...
Dette var noe du hadde fra før av?

Jeg syns det var litt mye filer og ræl i den zip-fila, så jeg hadde ikke noe lyst til å kjøre den.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Apropos ekstern IP. Jeg testet å lage et slikt selv nå, med kode som brukes mot dyndns.org:


Programfil: http://dl.dropbox.com/u/10581843/Get%20IP/GetIP.exe
Kildekode: http://dl.dropbox.com/u/10581843/Get...-%20source.zip

Edit:
(IP-en kopieres automatisk til utklippstavlen)
Vis hele sitatet...
Denne henter Public IPn til ruteren din, ikke IPv4 IPn

Sitat av bronsky Vis innlegg
Dette var noe du hadde fra før av?

Jeg syns det var litt mye filer og ræl i den zip-fila, så jeg hadde ikke noe lyst til å kjøre den.
Vis hele sitatet...
Du får gjøre som du vill, men dette er filene som ble generert av Microsoft Visual Studio 2010, og det blir installert som en applikasjons for Windows. Ingen fare.

Sitat av echuz Vis innlegg
Kunne du gjøre det slik at det ikke trenger installasjon? At man bare kjører .exe filen så er det oppe og går.
Vis hele sitatet...
Hvis det er et prorgam man skal kjøre i ny og ne, er det vell like greit å insallere det, så man kan lage en snarvei til skrivebordet Den kan fjernes igjen i den vanlige Fjern Programmer i Kontrollpanelet

Sitat av bronsky Vis innlegg
Dette var noe du hadde fra før av?

Jeg syns det var litt mye filer og ræl i den zip-fila, så jeg hadde ikke noe lyst til å kjøre den.
Vis hele sitatet...
Og nei, lagde det nettopp :P
Grunnen til at jeg reagerer er at filene er fra 24 og 27 oktober, samt at det ligger noe der som heter SDcard Fix.

Og så er det noe som heter Detour og så Detour Recovery.

Og kildekode, har du det?
Sitat av F4celess Vis innlegg
webradioprogram? som kan samle mange webradiostreamer i et program så er det bare å velge fra en liste. gjerne med mulighet til å legge til egne kanaler.

et slikt program hadde vært digg å ha på jobben.
Vis hele sitatet...
http://www.screamer-radio.com/
Sitat av bronsky Vis innlegg
Grunnen til at jeg reagerer er at filene er fra 24 og 27 oktober, samt at det ligger noe der som heter SDcard Fix.

Og så er det noe som heter Detour og så Detour Recovery.

Og kildekode, har du det?
Vis hele sitatet...
OIOI! BEKLAGER! Dette er feil link! Tror jeg må droppe Bit.ly for å være sikekr denne gangen...

http://njastad.com/programs/Project_IPDS.zip

Kan ikke skjønne hvordan det gikk seg til at det ble sånn men...
SORRY!

Kildekode:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Net;
using System.Net.NetworkInformation;

namespace What_is_my_IP
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
IPHostEntry host;
string localIP = "-";
host = Dns.GetHostEntry(Dns.GetHostName());
foreach (IPAddress ip in host.AddressList)
{
if (ip.AddressFamily.ToString() == "InterNetwork")
{
localIP = ip.ToString();
}
}
label2.Text = localIP;
}

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
IPHostEntry host;
string localIP = "-";
host = Dns.GetHostEntry(Dns.GetHostName());
foreach (IPAddress ip in host.AddressList)
{
if (ip.AddressFamily.ToString() == "InterNetwork")
{
localIP = ip.ToString();
}
}
label2.Text = localIP;
}

private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
{
Ping pingObj = new Ping();
string data = "pinging";
byte[] buffer = Encoding.ASCII.GetBytes(data);
PingReply pReply = pingObj.Send("www.google.com", 10000, buffer);

if (pReply.Status == IPStatus.Success)
{
MessageBox.Show("You are connected to the internet");
}
else
{
MessageBox.Show("Error: Can't connect to the internet...");
}
}

}
}
Sitat av Thrakon Vis innlegg
OIOI! BEKLAGER! Dette er feil link! Tror jeg må droppe Bit.ly for å være sikekr denne gangen...

http://njastad.com/programs/Project_IPDS.zip

Kan ikke skjønne hvordan det gikk seg til at det ble sånn men...
SORRY!

Kildekode:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Net;
using System.Net.NetworkInformation;

namespace What_is_my_IP
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
IPHostEntry host;
string localIP = "-";
host = Dns.GetHostEntry(Dns.GetHostName());
foreach (IPAddress ip in host.AddressList)
{
if (ip.AddressFamily.ToString() == "InterNetwork")
{
localIP = ip.ToString();
}
}
label2.Text = localIP;
}

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
IPHostEntry host;
string localIP = "-";
host = Dns.GetHostEntry(Dns.GetHostName());
foreach (IPAddress ip in host.AddressList)
{
if (ip.AddressFamily.ToString() == "InterNetwork")
{
localIP = ip.ToString();
}
}
label2.Text = localIP;
}

private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
{
Ping pingObj = new Ping();
string data = "pinging";
byte[] buffer = Encoding.ASCII.GetBytes(data);
PingReply pReply = pingObj.Send("www.google.com", 10000, buffer);

if (pReply.Status == IPStatus.Success)
{
MessageBox.Show("You are connected to the internet");
}
else
{
MessageBox.Show("Error: Can't connect to the internet...");
}
}

}
}
Vis hele sitatet...
Fint og greit, men kan du ikke bare legge ut hele kildemappa, og ikke publisert applikasjon?
Sitat av Thrakon Vis innlegg
Hei, jeg er en student på 18 som er over middels glad i å lage software. Jeg har begynt å få til mange avanserte programmer. Det jeg ikke har så masse av er ideer til hva jeg kan lage. Så jeg ønsker forslag og ønsker fra dere. Hvis du trenger et software, si ifra, så kan det hende at jeg kan lage det for deg GRATIS

Så her er det bare å benytte sjangsen

-Sondre
Vis hele sitatet...
Lag et program som lager en hotmail/gmail konto for deg uten du trenger og besøke hotmail.com eller gmail.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Fint og greit, men kan du ikke bare legge ut hele kildemappa, og ikke publisert applikasjon?
Vis hele sitatet...
http://www.njastad.com/programs/Project-IPDS.zip

Her er non-install versjonen (Kilde mappa)

Første program:
Sjekk hva din lokal IP er!:
http://www.njastad.com/programs/Project-IPDS.zip
Et program som viser div temp i pc. Cpu ol. Og viser din ip. Hvilket nett du er koblet til og hastighet. Samt prossessorbruk(hvor mange% belastning) alt i et enkelt lite vindu med overskrifter over hver info. Hadde vært digg og ha det i et program.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Ja! En løsning som hadde gjort det enklere å endre avspillingsenhet. Om du hadde laget noe bra hadde jeg vært villig til å betale en liten slant for det også da jeg hadde brukt det mange ganger om dagen.
Vis hele sitatet...
Dette skal være mulig, men det vil bli en smule problematisk... Fordi Windows har laget systemet slik at hvis du endrer evspillingsenhet på noe annet en den valige plassen. Må alle programmer som bruker lyd restertes (Dette fordi ved å endre avspillingsenhet, endrer du en registery key i Windows) Så tror nesten ikke det er verdt det?

Sitat av Nemoas Vis innlegg
Et program som viser div temp i pc. Cpu ol. Og viser din ip. Hvilket nett du er koblet til og hastighet. Samt prossessorbruk(hvor mange% belastning) alt i et enkelt lite vindu med overskrifter over hver info. Hadde vært digg og ha det i et program.
Vis hele sitatet...
Begynte faktisk på det her om dagen. Men husker ikke hvorfor jeg ikke fortsatte. Kan du ikke liste opp det du vil skal være synlig i hoved vinduet, så skal jeg se hva jeg kan gjøre

Sitat av Nemoas Vis innlegg
Et program som viser div temp i pc. Cpu ol. Og viser din ip. Hvilket nett du er koblet til og hastighet. Samt prossessorbruk(hvor mange% belastning) alt i et enkelt lite vindu med overskrifter over hver info. Hadde vært digg og ha det i et program.
Vis hele sitatet...
Begynte faktisk på det her om dagen. Men husker ikke hvorfor jeg ikke fortsatte. Kan du ikke liste opp det du vil skal være synlig i hoved vinduet, så skal jeg se hva jeg kan gjøre
Portable Rainmeter som funker på skolepc hadde vært noe

Sitat av Nemoas Vis innlegg
Et program som viser div temp i pc. Cpu ol. Og viser din ip. Hvilket nett du er koblet til og hastighet. Samt prossessorbruk(hvor mange% belastning) alt i et enkelt lite vindu med overskrifter over hver info. Hadde vært digg og ha det i et program.
Vis hele sitatet...
Dette finnes, kalles Rainmeter
Sitat av Thrakon Vis innlegg
Dette skal være mulig, men det vil bli en smule problematisk... Fordi Windows har laget systemet slik at hvis du endrer evspillingsenhet på noe annet en den valige plassen. Må alle programmer som bruker lyd restertes (Dette fordi ved å endre avspillingsenhet, endrer du en registery key i Windows) Så tror nesten ikke det er verdt det?
Vis hele sitatet...
Jeg har virkelig ingen anelse om hvor vanskelig det er å få til i praksis, men det virker det som du har. Hvorfor er det ikke verdt det? Mener du at det er mye jobb for en liten funksjon?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Jeg har virkelig ingen anelse om hvor vanskelig det er å få til i praksis, men det virker det som du har. Hvorfor er det ikke verdt det? Mener du at det er mye jobb for en liten funksjon?
Vis hele sitatet...
Neinei, jeg skal prøve å få det til Men kommer til ta litt mer tid, siden dette ikke kan gjøres på min bærbare PC (Skolen har hindret meg i å endre registery keys) Så må gjøre dette på PCn som står hjemme

Mener egentlig bare det at hvis du endrer avspillingsenhet i programmet istedet for Windows, må du starte alle prorgammer på nytt hver gang du endrer avspillingsenhet , men hvis ikke dette er et problem for deg, skal jeg se hva jeg kan gjøre
Sitat av Thrakon Vis innlegg
Neinei, jeg skal prøve å få det til Men kommer til ta litt mer tid, siden dette ikke kan gjøres på min bærbare PC (Skolen har hindret meg i å endre registery keys) Så må gjøre dette på PCn som står hjemme

Mener egentlig bare det at hvis du endrer avspillingsenhet i programmet istedet for Windows, må du starte alle prorgammer på nytt hver gang du endrer avspillingsenhet , men hvis ikke dette er et problem for deg, skal jeg se hva jeg kan gjøre
Vis hele sitatet...
Nå forstår jeg. Jo, det kan fort bli et problem. Er det ingen måte å gå rundt dette?
Sitat av Thrakon Vis innlegg
Begynte faktisk på det her om dagen. Men husker ikke hvorfor jeg ikke fortsatte. Kan du ikke liste opp det du vil skal være synlig i hoved vinduet, så skal jeg se hva jeg kan gjøre
Vis hele sitatet...
Temp Prossessor og Skjermkort. Navnet på nettverket som er koblet til, signalstyrke og hastighet. Hvor mye prossesorkraft og hvor mye minne som brukes i %. Samt ip adressen.
Lag g510 applet for bf3
Sitat av haardi Vis innlegg
Lag g510 applet for bf3
Vis hele sitatet...
Har ikke noe G510 å teste på, så det kan bli vanskelig...