Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3265
Hei, en kamerat av meg sinn far driver og endrer passorde hele tiden på datan til admin brukeren. Han er begrenset, noen som vet om en måte og få sett dette passorde? Har lest noen poster her, var en hvor man kunne brenne ut en iso fil som heter "NTRecovery-DMZS.iso". Men har ikke testa den enda, men så på et annet forum der stod det at det bare funka for 2000 versonen.

Finnes det en samme iso som gjør det samma?
windows xp er basert på nt, skal nok gå med den. ellers kan du bruke csi commander eller winternals
#Conex's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av DownloadGenie
windows xp er basert på nt, skal nok gå med den. ellers kan du bruke csi commander eller winternals
Vis hele sitatet...
Thnx! "csi commander eller winternals" åssen virker dette? Framgangs måte?
Det fungerer krem med den cd'n. Om du gjør ting rett. Du bør lese før du trykker når du bruker den.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Ok=) Er det veldig vanskerlig eller er det bare og brenne ut cd'n boote den opp under oppstart oxo.. fikse på det jeg vil?

Får ikke brent ut en iso fil en gang fordi han har blocka nero, alcohol 120 alt liksom noen måte og komme forbi dette her?

Edit: kom forbi nå faktsik.. Så hva skal jeg gjøre nå har brent ut nå! Så hva skal jeg gjøre nå?
Sist endret av #Conex; 22. november 2004 kl. 17:00.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Okey nå har jeg satt den i og boota den men den bare stod stille da=S Så jeg bare skrudde av igjen..=P
først bør du stille inn slik at den booter fra cd. Dette gjør du i bios. Deretter er det viktig at du ikke bare slenger fila på cd'n. Du må bruke image burning wizzard. Deretter skulle cd'n boote opp og gi deg en meny. Les nøye hva som står. Hvis ikke risikerer du å resette instillinger på en konto. Dette er kjipt da du mister mange viktige register nøkler.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Det du kan gjøre er å dekryptere sam fila... kikk litt på google du :P
For og forandre admin passordet/legge til bruker o.l. så google "nt password changer" og last ned floppy isoen som du finner på første treffet. Om du forandrer admin passordet så vil selvsakt pappaen til kompisenen din finne det ut. Om du vil finne passordet så må du kopiere SAM filen (dette kan du gjøre med den floppy isoen google finner til deg) og broutforce den med John the ripper eller ett lignende program.
Er ikke sikkert at faren finner ut.
Hva om du bare går kommer deg inn som admin, forandrer begrensningene til selve kontoen som du bruker, ikke faren sin.

Går ut av systemet- og hvis noen spør så brånekt.

En annen ting du kan gjøre, er å installere en passord sniffer.
Eventuelt, hvis du har 2 maksiner hjemme, kan du sniffe over nettverket.
Eller for den saks skyld, en keylogger.
Sist endret av raz; 4. desember 2004 kl. 10:24.
Er det mulig å kopiere den originale SAM filen, så forandre den som er i system32 mappa til et annet passord men allikevel ha den originale fila ett annet sted. Så logger du deg inn med det nye passordet, gjør hva du vil (keylogger!), så går ut igjen og kopierer tilbake den originale gamle SAM fila som det var faren din sitt passord på? Da vil han ikke merke noe.
reznor: tror det er mulig.

Kan også laste ned et program som heter SamInside, få LM hash og NT hash'en; paste de inn her: http://sarcaprj.wayreth.eu.org/ sammen med mailen din. Dagen derpå, har du passordet i innbox...
▼ ... noen uker senere ... ▼
#Conex's Avatar
Trådstarter
LM og NT hash? De to kodene.. hvis man knekker de så får man tak passsorde til den brukeren? Hvis er det noe program som klarer og knekke det i stede for den net siden?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ja, det er flere program (feks saminside) som kan gjøre det, men det tar _tid_. Hvorfor ikke bruke nettstedet?
Sist endret av zer01; 19. januar 2005 kl. 15:01.
Noen som vet hvor SAM fila ligger på windows server 2003?

Edit: Nevermind, måtte bare lese guiden som frazzy linket :P
Kom til å tenke på.. hva med den gamle som alle kjenner til..?

Du booter opp i Sikkerhets modus (Ved hjelp av F8 under oppstart) Og da lages det en automatisk Administrator konto?

NB: Fungerer som regel bare om administratoren/eier av pc'en har "fast user switching"
Opprinnelig postet av #Conex
LM og NT hash? De to kodene.. hvis man knekker de så får man tak passsorde til den brukeren? Hvis er det noe program som klarer og knekke det i stede for den net siden?
Vis hele sitatet...
Du kunne jo bare brukt cain f.eks. Og bruke den cden til og finne nt og lm hash, skrive disse inni cain sin nt og lm hash decoder og finne passordet sånn
▼ ... noen uker senere ... ▼
l0phtcrack er jo også en fin ting.. Den funker alltid, over nettverk også... Kan jo så klart ta litt tid da, og så er det jo kanskje lurt å legge til en ordliste som du selv har laget. Har selv en fin ordliste, men føler at det er unødvendig å sende 400 gb... Brukte rainbow tables da jeg laget ordlisten.