Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3119
Hei!

Lurer på om noen som vet om ei nettside/butikk eller noe lignende som selger klassiske "heavy metal"-ish ola jakker? Har nemlig tenkt å lage ei "patch" jakke ut av jakke. Med andre ord, rive av ermene og sy på masse patcher med band logoer osv.


noe tilsvarende som som dette:

http://2.bp.blogspot.com/_uCROJt8rp6...patch+bros.JPG

Har lett gjennom nettet og butikker, men finner bare "dame" kolleksjoner på Ola jakker osv..utrolig kjipt

Noen som evt har erfaring med dette/vet hvor jeg kan kjøpe en skikkelig Ola jakke? takker for svar på forhånd
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Hei!

Lurer på om noen som vet om ei nettside/butikk eller noe lignende som selger klassiske "heavy metal"-ish ola jakker? Har nemlig tenkt å lage ei "patch" jakke ut av jakke. Med andre ord, rive av ermene og sy på masse patcher med band logoer osv.


noe tilsvarende som som dette:

http://2.bp.blogspot.com/_uCROJt8rp6...patch+bros.JPG

Har lett gjennom nettet og butikker, men finner bare "dame" kolleksjoner på Ola jakker osv..utrolig kjipt

Noen som evt har erfaring med dette/vet hvor jeg kan kjøpe en skikkelig Ola jakke? takker for svar på forhånd
Vis hele sitatet...
jeg kjøpte en olajokke på pentagon i oslo en gang.. du finner sikkert noe på www.angryyoungandpoor.com og//eller www.interpunk.com tror jeg
Ser du har Wacken som "sted" på profilen din, så hvis du skal dit har de masse der. kjøpe min demin vest der, men er jo en stund til det. Har sett at det er massse slikt på ebay. eller så er det bare og gå innon UFF og fretex, de har mye sånt der.
eller bare kjøp en helt vanlig dongeri, for så å sy på slike patcher selv?

evt. annet stash
Steeler's Avatar
Trådstarter
Sitat av s4ndm4n Vis innlegg
Ser du har Wacken som "sted" på profilen din, så hvis du skal dit har de masse der. kjøpe min demin vest der, men er jo en stund til det. Har sett at det er massse slikt på ebay. eller så er det bare og gå innon UFF og fretex, de har mye sånt der.
Vis hele sitatet...
Yeah, skal dit til neste år, hadde tenkt å ruste meg litt opp for det og inferno festivalen
er ikke meninga med slike ting at man skal lage det selv? blir vel litt teit å kjøpe en jakke, så rive av ermene, for så å sy på patcher? Er det ikke slike nagler på de fleste metaljakker også, da må du itilleg sitte å flike av de naglene før du tar på evt patches!
Steeler's Avatar
Trådstarter
Sitat av enerlighter Vis innlegg
er ikke meninga med slike ting at man skal lage det selv? blir vel litt teit å kjøpe en jakke, så rive av ermene, for så å sy på patcher? Er det ikke slike nagler på de fleste metaljakker også, da må du itilleg sitte å flike av de naglene før du tar på evt patches!
Vis hele sitatet...
Vel, den klassiske metoden er værtfal å rive av ermene på ei gammal ola jakke og deretter sy på patcher, også er jeg personlig ikke keen på å nagler på denne, har mer lyst til at denne jakka blir så "Heavy metal" klassisk som mulig, if you catch my drift . Og nagler, det skal jeg heller ha på en skinnjakke jeg kjøper etterhvert

Btw: ser at du er fra A-town du også
Sitat av enerlighter Vis innlegg
er ikke meninga med slike ting at man skal lage det selv? blir vel litt teit å kjøpe en jakke, så rive av ermene, for så å sy på patcher? Er det ikke slike nagler på de fleste metaljakker også, da må du itilleg sitte å flike av de naglene før du tar på evt patches!
Vis hele sitatet...
Mener du at man skal sitte og sy sin egen jakke? Hørtes da utrolig unødvendig ut.
Sitat av enerlighter Vis innlegg
er ikke meninga med slike ting at man skal lage det selv? blir vel litt teit å kjøpe en jakke, så rive av ermene, for så å sy på patcher? Er det ikke slike nagler på de fleste metaljakker også, da må du itilleg sitte å flike av de naglene før du tar på evt patches!
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Blir det for "pysete" å sy selv mener du?
Nagler er jo i ikke et must, men noen liker det selvsagt og det er jo selvsagt mer arbeid om du må begynne med sånt selv. Igjen så får du en mer "personlig jakke" om du setter på ting selv, f.eks om du kjøper en ferdig jakke så kan du jo ende opp med å gå rundt med patcher av band du ikke engang liker, og det blir en smule feil i mine øyne.

BTW, de største metal bandene i dag, brukte også fantasien til å lage seg en "metal uniform". De lagde "patronbelter" av batterier, naglebelter av spiker, osv osv. Se "Metal: A headbangers journey
og Global Metal
Steeler's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lycan Vis innlegg
Hvorfor ikke? Blir det for "pysete" å sy selv mener du?
Nagler er jo i ikke et must, men noen liker det selvsagt og det er jo selvsagt mer arbeid om du må begynne med sånt selv. Igjen så får du en mer "personlig jakke" om du setter på ting selv, f.eks om du kjøper en ferdig jakke så kan du jo ende opp med å gå rundt med patcher av band du ikke engang liker, og det blir en smule feil i mine øyne.

BTW, de største metal bandene i dag, brukte også fantasien til å lage seg en "metal uniform". De lagde "patronbelter" av batterier, naglebelter av spiker, osv osv. Se "Metal: A headbangers journey
og Global Metal
Vis hele sitatet...
Hehe, har sett "Metal-a heabangers journey"-filmene også, Sepultura brukte bla batteri patron beltet! men ja, blir patch jakke for meg i denne omgangen
Hvem er Ola Jakker?
Sitat av Husemann Vis innlegg
Hvem er Ola Jakker?
Vis hele sitatet...
Han er i familie med Inge Borg og Odd Bjørg.
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Hehe, har sett "Metal-a heabangers journey"-filmene også, Sepultura brukte bla batteri patron beltet! men ja, blir patch jakke for meg i denne omgangen
Vis hele sitatet...
Sepultura var det ja! Kom ikke på hvem det var i farta. Har også hørt om andre band som mekka sammen klær selv, andre steder, men kommer ikke på hvilke. Er ganske sikker på at Mötley Crüe gjorde noe sånt.
Steeler's Avatar
Trådstarter
Sitat av Husemann Vis innlegg
Hvem er Ola Jakker?
Vis hele sitatet...
Det er vel en person som kommer fra ola land i presume

Btw: Megadeth sparker ræv
Sleng på dere jakkene med et par feite Megadeth-patches og dra dere ned på Norway rock i sommer!

Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk at jeg så slike jakker i en stand når jeg var der forrige sommer.

Det er mulig du kan finne ut mer om dette hvis du snoker rundt litt på hjemmesiden for festivalen: http://norwayrock.no/
Galleriet for fjoråret feks.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Sleng på dere jakkene med et par feite Megadeth-patches og dra dere ned på Norway rock i sommer!

Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk at jeg så slike jakker i en stand når jeg var der forrige sommer.

Det er mulig du kan finne ut mer om dette hvis du snoker rundt litt på hjemmesiden for festivalen: http://norwayrock.no/
Galleriet for fjoråret feks.
Vis hele sitatet...
Jeg skulle møtt opp om det ikke var for den 18-årsgrensa!

Jeg får nøye meg med Wacken
Steeler's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Jeg skulle møtt opp om det ikke var for den 18-årsgrensa!

Jeg får nøye meg med Wacken
Vis hele sitatet...
Da er vi to når det gjelder Norway Rock

Hadde så sinnsykt lyst til å se Manowar ifjor, men jævla aldersgrense altså...
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Jeg skulle møtt opp om det ikke var for den 18-årsgrensa!

Jeg får nøye meg med Wacken
Vis hele sitatet...
Jeg og. Damn.