Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1700
hei


jeg har funnet en helt ny nokia telefon, men den er blitt sperret.
er det noen måte for meg og åpne den igjen ?
og i såfall, hvordan ?



takk
Sist endret av Deal; 5. august 2007 kl. 21:58.
Du kan jo se paa www.unlock.no , men jeg vil tro det enkleste er aa sende den inn til noen som driver med akkurat det der.
Hva med å si hvilken telefon det er? Så vidt jeg vet er det visse nyere nokiaer som ikke kan låses opp for øyeblikket.
IMET nummeret er sperret i de fire nettene som eksisterer i Norge. Mobilen vil med andre ord ikke klare å registrere seg opp mot noen basestasjoner. Den har vel også flushet noe software som ikke kan flashes inn igjen også.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Hvorvidt han har funnet en telefon som er mistet eller om han har stjålet den, har nok lite å si i forhold til sperring, jeg vil tro de fleste sperrer telefonen sin enten den er stjålet eller mistet.
Sist endret av datagutten; 5. august 2007 kl. 23:02.
Trådstarter
65 5
den er funnet, hadde jeg sjålet den så hadde jeg bare solgt den uten og tenke over det :P
men IMEI sperre kan med andre ord ikke åpnes ?
Trådstarter
65 5
har nok ingen planer om det nei.. hvorfor skulle jeg det ?
sånt kalles flaks
Og det er uflask for den personen som har mistet den, eller blitt frastjelt den, og utrolig kjedelig for denne personen. Men det hjelper nok ikke stort å fortelle deg dette.
Vi får håpe karma virkelig finnes.
Tja, hvis eieren har meldt den stjålet og du har puttet ditt simkort i den så har du et relativt stort problem. Når en telefon er meldt stjålet blir det automatisk rapportert til tyveriavdelingen når et simkort blir registrert med angitt IMEI.
Trådstarter
65 5
putter seff ikke mitt sim kort i den.. men detta blir bare latterlig..
jeg spurte om det gikk an og åpne den eller ikke..
jeg spurte ikke om hva jeg skulle gjøre for og sove bedre om natta


(K)
Som noen ovenfor har sagt, fortell hvilken MODELL det er. Uten dette er det ikke mulig for oss å si noe.
Sitat av Deal
putter seff ikke mitt sim kort i den.. men detta blir bare latterlig..
jeg spurte om det gikk an og åpne den eller ikke..
jeg spurte ikke om hva jeg skulle gjøre for og sove bedre om natta


(K)
Vis hele sitatet...
Prøver på ingen måte å moralisere noe, men jeg forteller bare om hva som skjer. Sekundet et SIM-kort blir registrert opp mot IMEI-nummeret så blir automagisk Politiet varslet. Informasjonen om hvem som eier kortet innhentes, en formell anmeldelse sendes ut til eieren av SIM-kortet og SIM-kortet blir sperret.
Det er mulig, men svært svært vanskelig å låse opp samt endre IMEI på en telefon. Dette klarer du ikke fra gutterommet, så gi heller tilbake telefonen og håp på finder's fee.
Hva spiller det for noen rolle om han skal levere den eller ikke? Ingen som har hørt om: "finner'n er vinner'n"? Og klarer man ikke passe på telefonen sin kan man like gjerne ha de så godt Om jeg hadde finni en telefon hadde jeg da ikke hatt dårlig samvittighet med å ta den på noen måte.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Selg den utafor en pub til en eller annen random. Den der får du ikke brukt hvis den er sperra.
Trådstarter
65 5
takk sebba ;P hils dama

det er en nokia N73 eller noe
N73 fårdu ikke låst opp samma hvormye du spør og graver...
Trådstarter
65 5
ok, er det noe spesielt med den da ?
Sitat av LordPalo
N73 fårdu ikke låst opp samma hvormye du spør og graver...
Vis hele sitatet...
Bare tull.
http://www.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=423472
http://www.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=423720
Sist endret av wkL; 6. august 2007 kl. 00:26.
wow. Da var jeg på bærtur gitt. Var bombesikker på at bb5 mobilene ikke kunne låses opp....
Må etter min bekjentskap ha utstyr til mange ganger prisen av en ny mobil uten lås eller binding for å kunne brenne inn nytt IMEI. IMEI-nummeret du legger inn må vel også være et som samsvarer med de listene Telenor, Netcom, Tele2 og Network Norway har.
Sitat av Deezire
Må etter min bekjentskap ha utstyr til mange ganger prisen av en ny mobil uten lås eller binding for å kunne brenne inn nytt IMEI. IMEI-nummeret du legger inn må vel også være et som samsvarer med de listene Telenor, Netcom, Tele2 og Network Norway har.
Vis hele sitatet...
Da kan man evt kjøpe at kontantkort eller noe sånt og bruke det imei nr kanskje da, bare lufter et forslag.
Sitat av LordPalo
wow. Da var jeg på bærtur gitt. Var bombesikker på at bb5 mobilene ikke kunne låses opp....
Vis hele sitatet...
bb5 går fint å åpne, til og med iPhone kommer det en løsning på snart, muligens allerede på defcon.
Trådstarter
65 5
takk for mange gode svar og tips
Sitat av torsken
Da kan man evt kjøpe at kontantkort eller noe sånt og bruke det imei nr kanskje da, bare lufter et forslag.
Vis hele sitatet...
Nå stokker du på ordene. SIM-nummer og IMEI-nummer er to ganske forskjellige ting. Blir IMEI blokkert fra nettet så vil mobilen være ubrukelig uansett hvilket SIM-kort du putter i den. Eneste måten man kan omgå en IMEI-sperre er ved å flashe inn et nytt IMEI-nummer på selve telefonen. Dette må selvsagt samsvare med hvilken modell telefonen oppgir seg for å være etc.