Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1608
Er det en enkel måte å fake billappen på? (Bytte bildet på eieren?)
Har biltilsynet førerbildet i databasen, eller må en levere nytt hvis en melder sitt stjålet/mistet?
Hypotetisk: Er det mulig å hacke Biltilsynets database for å bytte bilde?

Tnx
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Førerkortet er bygd opp på en veldig finurlig måte, over bildet av føreren er det en stjernetekstur, noe du med stor sannsynlighet ikke får forfalsket. Her er det ikke noe klipp og lim opplegg sånn som på busskortene. Om biltilsynet beholder bildet de får inn er jeg ikke sikker på, men mye mulig.

Jeg tror nok du kan glemme å hacke biltilsynet.
Tror egentlig det er lettere å ta lappen en å fake den
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hater egentlig slike poster, men nå må jeg bare.
Folk uten lappen har ingenting på veien og gjøre, og de som eventuelt gjør det fortjener å få begge armene revet av.
Når jeg fornyet førerkortet mitt slapp jeg å levere inn nytt bilde. Jeg tipper de har bildene i en database.
nihao's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ond^Sofa
Hater egentlig slike poster, men nå må jeg bare.
Folk uten lappen har ingenting på veien og gjøre, og de som eventuelt gjør det fortjener å få begge armene revet av.
Vis hele sitatet...
Hvem sa att de ikke har lappen? Hvor står det noe om det ? Tenk før du poster !!!
Jeg sa ingenting om hvorfor jeg ønsket svar på dette, hvorfor er min egen business ! (Og ja, jeg har lappen)

Jeg vil simpelthen bare ha svar på det jeg spurte om, uten att noen lager egne konklusjoner på hvorfor...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg tenker alltid før jeg poster.
Antydet enkelt og greit at OM dette var formålet, så burde det revurderes. EOD :-)
Bildene ligger lagret hos Biltilsynet ja.
Han tolket deg nok som en mindreåring siden ingen 18-åringer med lappen spør om det er mulig å hacke biltilsynet.

Jeg må si meg enig med ham også, tenk litt lenger en din egen nese. Det er ikke bare ditt eget liv du setter i fare med å kjøre rundt uten å ha kjørt opp til lappen.
Sitat av nihao
Er det en enkel måte å fake billappen på? (Bytte bildet på eieren?)
Har biltilsynet førerbildet i databasen, eller må en levere nytt hvis en melder sitt stjålet/mistet?
Hypotetisk: Er det mulig å hacke Biltilsynets database for å bytte bilde?

Tnx
Vis hele sitatet...
Nei, det er ingen enkel måte å fake billappen på. Om det hadde vært det, hadde biltilsynet funnet en måte å hindre det på.

Bilder ligger i en database som ikke er tilgjengelig for andre en de som er innenfor et sikret nettverk.

hypotetisk: Ja, praktisk gjennomførtbart, nei.
Det vil være mulig, men som sagt. Lettere å ta lappen...
MINST 12år
tore-'s Avatar
Sitat av Ond^Sofa
Hater egentlig slike poster, men nå må jeg bare.
Folk uten lappen har ingenting på veien og gjøre, og de som eventuelt gjør det fortjener å få begge armene revet av.
Vis hele sitatet...
Du glemte begge beina, han kan fremdeles gasse!