Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3973
det som ville være det perfekte verktøyet:
-går på batteri
-passer i lommen
-lager ikke så mye lyd

har sett et slikt verktøy på tv, men husker ikke hva det het.
det fungerte som en drill, men du satt på div slipe utstyr, og en spesiell: ei skive til å kutte med!

jeg undrer: er det noen der ute som har peiling på slike lommeverktøy? erfaringer? priser? etc.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Minner meg om en slik Dremmel Multi, eller hva det nå enn hette.

Slik jeg husker Dremmel Multi er den ganske lik beskrivelsen du gav, men jeg kan selvsagt ta feil.
snø's Avatar
Trådstarter
kan hende du er inne på noe der! er en slik en med ledning?
ska se om black&decker har ei nettside
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Unikt komfortgrep og elegant design i lettvekt. Enkel å håndtere og anvendelig i en hvilken som helst posisjon.
Den der er neimen ikke dum, vurderer å anskaffe meg en sånn en jeg og =) Kjekt å ha
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Skal vel skaffe meg en slik en når pengene har rullet inn.
Planlegger å starte en hobbybedrift ang. modifisering av kabinetter, og en slik liten sak burde vel være smart og ha da.
Bosh har en fin liten drill som passer som perfekt til kabinetter osv. koser 399 veil pris ca, batteri + sterk.

Ellers er det flere som har multi bruk, bosh, black n decker osv.
dremmel er mest kjent
snø's Avatar
Trådstarter
koster en dremel multipro med batterier mye da?
Hvis jeg ikke husker helt feil, noe rundt 1000 for den beste (tror jeg) Men til dere som har tenkt å bruke den til kabinetter, den er veldig svak, så det tar minst 1 time å lage et hull til en 80x80mm vifte.
snø's Avatar
Trådstarter
ca 1000 sier broder kelkoo(for den med litium-ion batteri)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
gammel tråd, men det driter jeg i.
batteridrevne verktøyer greier er vel ikke å bore igjennom en lås, klarte jo ikke å bore hull i takbjelken min med en 18 volts slagdrill O_o
snø's Avatar
Trådstarter
Sitat av KjeXz
gammel tråd, men det driter jeg i.
batteridrevne verktøyer greier er vel ikke å bore igjennom en lås, klarte jo ikke å bore hull i takbjelken min med en 18 volts slagdrill O_o
Vis hele sitatet...
kanksje fordi slagbor er til for sement/betong. egner seg ikke til tre eller metal (lite tips til takbjelken din). jeg skal si deg at batteri drevne verktøy kan gjøre underverker.

edit: du har nok rett i at du ikke kan bore lås med drill
Sist endret av snø; 16. mars 2005 kl. 21:45.
Hvis du skal kutte låser ol. ville jeg gått for ei baufil!

og til dere som skal modifisere kabinett el. gjøre noe i heimen, vil jeg anbefalle verktøy med ledning. vi har et sånt multiverktøy på skolen (med ledning) og den er faktisk rimlig sterk, til tross for at den er himla liten... Har ikke prøvd de batteridrevne selv, men en jeg kjenner har (han er snekker). han syntes det var noe drit av et hobbyverktøy, men så er jo han litt kresen på sånt også da.

jeg tror nok desverre at bateridrevne låsekuttere du kan putte i lomma nok ennå er noen år unna.
snø, hvis man ikke skal bore den, hva skal man med et sånt batteriverktøy da? file den istykker? :P
Det går an å sette på kutteskiver.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ser jo ut til at den skal kunne kutte ting da http://www.dremeleurope.com/no/no/start/img/ion-banner.gif
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Du bør ikke ta all reklame for god fisk
Er jo en kjennsgjerning at batteriverktøy er MYE svakere enn nett-utgavene. I tillegg til at de går tom for strøm på 1-2-3. Spesielt om de har mye motstand.
det kommer helt ann på hvilket verktøy det er snakk om.

Tror 9/10 foretrekker skrupistol med batteri fremfor nettdrift f.eks..
Dremelen funker fint den. For de som trenger litt mer kraft kan man jo ha et 12v batteri og en omformer i en sekk, dvs 220v. Kan være litt tungt og sånt men er man flere går det bra.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har 18 volt Milwaukee batteridrill og den er sykt rå. Sinnsykt sterk så lenge det er støm på den da. I produktkatalogen til Milwaukee har de batteridrevet vinkelsliper. Den dremel multi greia er ikke no bra til å kutte ting med. skivene knekker og splintrer seg med en gang + tar lang tid å dra igjennom 1 cm gods. Autogen i lommevariant er tingen.....
Folk som lager bomber og mekker pc kabinetter men respekt for seg selv som ikke har dremel!