Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1506
Hei, jeg har en bedrifts side på facebook, som jeg har laget for en stund tilbake ved bruk av min personlige facebook konto.

Nå ønsker jeg å fjerne forbindelsen slik at jeg ikke må logge inn på min facebook for deretter å administrere siden.

Spørsmål 1: Hvordan kan jeg fjerne denne forbindelsen?

Spørsmål 2: Stemmer det at det lenger ikke er mulig å lage ny bedriftside uten å først ha en facebook konto? Mener å huske dette var mulig før.
Limited edition
Moff's Avatar
1: Det kan du ikke.
2: Det stemmer, på begge punkter.

Årsaken er at Facebook har hatt problemer med at folk oppretter bedriftssider anonymt, og bruker det for å spre gauder. De krever nå at alle har personlige kontoer som de kan holde ansvarlige for innholdet som publiseres, men det er selvsagt ingenting som hindrer deg i å opprette en ny, separat og i stor grad anonym konto som kun brukes for å administrere siden din - hvis du absolutt ønsker å gjøre livet ditt vanskeligere enn det er nødt til å være, med å ha to ulike logins. (Dette er en subtil måte å spørre om hvorfor du tror det vil være enklere å administrere siden hvis du har to ulike kontoer - og FYI, det er det absolutt ikke.)
Gjest
Trådstarter
Sitat av Moff Vis innlegg
1: Det kan du ikke.
2: Det stemmer, på begge punkter.

Årsaken er at Facebook har hatt problemer med at folk oppretter bedriftssider anonymt, og bruker det for å spre gauder. De krever nå at alle har personlige kontoer som de kan holde ansvarlige for innholdet som publiseres, men det er selvsagt ingenting som hindrer deg i å opprette en ny, separat og i stor grad anonym konto som kun brukes for å administrere siden din - hvis du absolutt ønsker å gjøre livet ditt vanskeligere enn det er nødt til å være, med å ha to ulike logins. (Dette er en subtil måte å spørre om hvorfor du tror det vil være enklere å administrere siden hvis du har to ulike kontoer - og FYI, det er det absolutt ikke.)
Vis hele sitatet...
ok så du sier at jeg kan lage ny konto, noe som jeg absolutt kan gjøre, men da blir jo problemet med det å skaffe et ekstra mobil-nummer. Jeg har tidligere laget en tråd om å opprette en annen konto uten mobil nummer som du finner her: https://freak.no/forum/showthread.php?t=311100

Jeg fikk litt kritikk av noen da jeg laget den tråden, men kanskje den personen forstår nå hvorfor jeg ønsker å lage ny facebook konto?
Limited edition
Moff's Avatar
Som det også ble påpekt i den andre tråden så går det helt fint å opprette en ekstra konto uten mobilnummer, og du skrev dessuten at du hadde tenkt å bruke den ekstra kontoen til stalking, ikke for å administrere en bedriftsside. Poenget mitt er uansett at det er enklere å administrere en side med din personlige konto, fordi du da ikke trenger å logge av og på hver gang du skal endre noe. Jeg forstår ikke hvilket problem det er du prøver å løse. Den eneste rasjonelle forklaringen her er at du prøver å gjemme deg fra Facebook, og de lar seg selvsagt ikke lure av en ekstra konto. Mannen i gata klarer ikke å se hvilken brukerkonto som er administrator på en bedriftsside (med mindre du har satt opp siden feil).