Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 10855
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får ekstra kroner inn i løpet av sommeren. Penger jeg skal spare studier. Rota ting til økonomisk og får ikke studiestøtte og SI er etter penger hele veien. Tør ikke ha disse pengene på konto for da tar SI de. Kan jeg få pengene på paypal? Har SI mulighet til å sjekke paypalkonto til folk? Hva med en eller annen konto i en europeisk bank? Vil SI finne disse pengene i løpet av 2017? Vet Norge har avtaler rundt kontorapportering med EU land. Har hørt at rapportering skjer ved starten på året. Gjør ikke noe om rapporten kommer inn i 2018 for da her jeg betalt for studieavgift for vårsemester likevel så da er nesten konto tom. Straks jeg får penger igjen på skatt eller pluss på konto som kommer SI eller skatt øst og tar pengene. Kontanter nytter ikke pga dårlig selvkontroll og fare for innbrudd og brann. Bitcoin er for mye risiko.
Hva med å betale det en skylder i stede for å bare utsette problemet ?
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Umulig da jeg skylder mer enn disse pengene. Jeg mangler 1 studieår på fullført grad. Og uten graden er det vanskelig å få fast jobb. Det er en investering i en bedre fremtid. Når jeg får graden og fast jobb med høyere lønn så blir det alt betalt.
Chash only !!
Sitat av rfa Vis innlegg
Hva med å betale det en skylder i stede for å bare utsette problemet ?
Vis hele sitatet...
Jeg er så lei, så inderlig lei! Hva med å hjelpe fyren med det han spør om?

OT; Tviler sterkt på at SI får sjekket paypal kontoen din. Har en ganske god venn som driver med litt kjøp og salg av diverse telefoner og pc`er.
Han har brukt paypal lenge, og skylder SI endel kroner. Han har ikke hatt noe trøbbel.

Om du har en kjæreste eller et familiemedlem du kan bruke en paypal konto på, så er de helt trygge iallefall
Sjekk mulighetene i Ferratum, en konto åpner du superenkelt.

https://www.ferratumbank.com/
Jeg ville vært mer bekymret for at de går dit pengene kommer fra hvis dette er lønn.

Beløp som står på konto i korte perioder får de nok ikke tak i så lett.
Ikke direkte et svar på spørsmålet, men hva med å kontakte de og forklare problemet? Har selv ordnet lignende avtaler tidligere, samt fått stoppet renter på gjeld. Kontoen din er det ingen som kan røre uten å slå deg personlig konkurs. Tvangstrekk på utbetalinger er derimot noe som kan dukke opp når du minst forventer det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
SI er etter penger hele veien. Tør ikke ha disse pengene på konto for da tar SI de.
Vis hele sitatet...
SI er nødt til å avholde utleggsforretning før de kan ta penger.
De er forpliktet til å varsle deg om dette på forhånd, og å melde
fra når den er avholdt. Du vil få beskjed om dette via Altinn.

Merk deg at de har egen namsmann til å avholde utleggsforretninger, så det er en relativt rask prosess.
Derfor viktig at du følger nøye med på innboksen din
i Altinn, så slipper du ubehagelige overraskelser.
Hvor mye penger er det snakk om å spare uten innsyn fra SI da..??
Du kunne f.eks opprettet en konto hos www.neteller.com
Deponert pengene dine der via visa-innskudd, bank transfer eller PaySafe-bonger
For så å tatt dem ut igjen med MasterCard fra Neteller senere
Sjekk bank i sverige. Enkelt å få konto og tilhørende kort.
Sist endret av frtoretang; 9. juni 2017 kl. 04:12.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av al_digit Vis innlegg
Ikke direkte et svar på spørsmålet, men hva med å kontakte de og forklare problemet? Har selv ordnet lignende avtaler tidligere, samt fått stoppet renter på gjeld. Kontoen din er det ingen som kan røre uten å slå deg personlig konkurs. Tvangstrekk på utbetalinger er derimot noe som kan dukke opp når du minst forventer det.
Vis hele sitatet...
Har hatt en arrest i konto nylig så stoler ikke på penger på konto.

Sitat av Yalla Vis innlegg
Jeg ville vært mer bekymret for at de går dit pengene kommer fra hvis dette er lønn.

Beløp som står på konto i korte perioder får de nok ikke tak i så lett.
Vis hele sitatet...
Disse pengene klarer ikke SI eller namsmann få fra kilden. Eneste måte er å ta pengene fra meg via konto e.l.

Sitat av albozz Vis innlegg

OT; Tviler sterkt på at SI får sjekket paypal kontoen din. Har en ganske god venn som driver med litt kjøp og salg av diverse telefoner og pc`er.
Han har brukt paypal lenge, og skylder SI endel kroner. Han har ikke hatt noe trøbbel.

Om du har en kjæreste eller et familiemedlem du kan bruke en paypal konto på, så er de helt trygge iallefall
Vis hele sitatet...
Har ingen nær familie, og dessverre ingen kjæreste for tiden. Skulle gjerne vist mer konkret rundt hvor sikre pengene er på paypal. Pengene trenger kun være sikret til nov/des dette år.

Sitat av PVestlandia Vis innlegg
SI er nødt til å avholde utleggsforretning før de kan ta penger.
De er forpliktet til å varsle deg om dette på forhånd, og å melde
fra når den er avholdt. Du vil få beskjed om dette via Altinn.

Merk deg at de har egen namsmann til å avholde utleggsforretninger, så det er en relativt rask prosess.
Derfor viktig at du følger nøye med på innboksen din
i Altinn, så slipper du ubehagelige overraskelser.
Vis hele sitatet...

Bor litt til og fra for tiden så vanskelig å ha tilgang til post hver dag. Posten samler opp all post så henter jeg ut ca 1 gang per måned.

Sitat av Eager Igor Vis innlegg
Hvor mye penger er det snakk om å spare uten innsyn fra SI da..??
Du kunne f.eks opprettet en konto hos www.neteller.com
Deponert pengene dine der via visa-innskudd, bank transfer eller PaySafe-bonger
For så å tatt dem ut igjen med MasterCard fra Neteller senere
Vis hele sitatet...
Skal sjekke neteller. Takk.

Sitat av Silvastone Vis innlegg
Chash only !!
Vis hele sitatet...
For høy risiko mtp brann/tyveri og dårlig impulskontroll.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Har du vurdert Western Union?

https://www.westernunion.com/no/no/home.html
Vis hele sitatet...
WU er vel for å overføre penger? Eller er det noe spesielt du tenker WU kan hjelpe meg med her?

Sitat av Stone1 Vis innlegg
Bitcoin?...
Vis hele sitatet...
Risiko er for høy, kursen på BC kan falle og da får jeg ikke betalt skolepenger for vårsemester. Er nødt til å finne en metode som er sikker på den måten at pengene ikke risikerer å bli vanskelig å få ut, eller w/c med bc falle markant i verdi.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bor litt til og fra for tiden så vanskelig å ha tilgang til post hver dag. Posten samler opp all post så henter jeg ut ca 1 gang per måned.
Vis hele sitatet...
Alle statlige instanser sender pr. Altinn, så om du har tilgang
på internett kan du sjekke daglig om SI har sendt deg noe.
Du må jo bare ha cash da? Du får bare gi dem til mora di eller noe, så du ikke bruker de opp.
Du trenger cash og en bankboks. Nøkkelen til bankboksen gir du til en som du stoler på, med instruksjoner om når du skal ha den tilbake. Banken passer på penga frem til du trenger dem, og den som har nøkkelen får ikkje ut penga siden de ikke kan legitimere seg som deg.
Sitat av Stone1 Vis innlegg
Bitcoin?...
Vis hele sitatet...
Leste du i det hele tatt innlegget?
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bra den med bankboks men ikke nøkkel. Skal se om jeg kan finne en som ikke er rotehue nok til å miste nøkkel eller rote den vekk.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vil bankremisse virke? Om jeg får pengene på 2 bankremisser så kan jeg heve den første bankremissen når jeg betaler for høstsemester og oppbevarer bankremisse nr 2 i bankboks eller safe. Bankremisser kan jo krysses og er dermed ubrukelig for andre enn den er utstedt til. Er det noen som kjenner til løpetid på bankremisser? Googlet uten å finne konkret. Første treffene sa 6 måneder og noen ett år. Andre oppga ikke gyldighetstid.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er SI?
Statens Innkrevingssentral
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Pushwagner Vis innlegg
Sjekk mulighetene i Ferratum, en konto åpner du superenkelt.

https://www.ferratumbank.com/
Vis hele sitatet...

Noen som har brukt ferratumbank? Hvor lenge tror dere pengene kan stå på konto der før beløpet rapporteres til norske myndigheter? Skjer denne rapporteringen feks i hht balanse per 31 desember hvert år? Eller er det en jevn strøm av informasjon, slik at staten kan ha oversikt til enhver tid?

Tittet på nettsiden og det virket veldig enkelt. En super mobilbankløsning. Banken er registrert på Malta. Der har det tidligere vært litt sånn lagom med rapportering til andre land. Er Malta også presset med på alliansen om banksamarbeid over landegrenser?

Noen som har ideer på hvordan jeg kan få sjekket hvor ofte denne Maltabanken rapporter inn til norske myndigheter?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Apropos gjemme bort penger: Da jeg skyldte staten penger forrige gang trakk de det direkte fra lønnslippen med egen linje spesifisert som lønnstrekk for "utestående sak ###" el. Er det noen måte å få forhindret dette på?

Det er fare for at situasjonen kommer til å gjenta seg i nær fremtid...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bra den med bankboks men ikke nøkkel. Skal se om jeg kan finne en som ikke er rotehue nok til å miste nøkkel eller rote den vekk.
Vis hele sitatet...
En tusenlapp eller to til et advokatkontor, så tar de vare på og leverer de ut nøkkelen på en spesifikk dato.