Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1043
Jeg har 2 subwoofers tilkoblet forsterker via en T-split.
cerwin vega 12hd
cerwin vega 15cls

Problemet mitt er at selv om jeg skrur helt ned volumet på 12hd og helt opp på 15cls, så kommer det veldig lite bass ut av 15cls.
Noen ideer hvordan man kan løse dette? Kanskje sette på en signal booster etter split som går mot 15cls?
hvor stor er forsterkeren?
Trådstarter
2 0
Det er hjemmekino.
Pioneer vsx 818 5x120w.
Men subs har jo egne forsterkere
har du noe form for gain osv du kan skru på pak på forsterkeren ?
Høres ut som noe er feil. Gå systematisk til verks for å finne ut av det!

!. For det første demp alle andre høyttalere når du tester hver subwoofer (separat, uten t-link, direkte koblet til sub out på forsterkeren).

2. Bruk helst bredbåndet støy for å sjekke/stille inn nivået på subben. (hvit støy, rosa støy kan lastes ned fra nettet, sus fra en fm tuner uten antenne og m "mute off" er prima).
Fordelen er at du hører nivået mye mer presist med slik støy. Når det er musikk vil ”frekvensene” opptre sporadisk og bli voldsomt modifisert av stående bølger i rommet. Sistnevnte gjør også at du bør bøye deg ned og lytte nærfelt til subwooferen når du sjekker den.

3. Begge subwooferene skal hver for seg virke lytefritt og være enkle å stille til et naturlig nivå, når de testes slik.

Hvis den ene ikke virker ordentlig, må den feilsøkes separat. (virker forsterker-delen i den? Er det kanskje gått en sikring? Kontaktfeil i konnektor/ ledning? osv).
Sitat av snurretut Vis innlegg
Det er hjemmekino.
Pioneer vsx 818 5x120w.
Men subs har jo egne forsterkere
Vis hele sitatet...
sikker på at det er aktive subber?
cls 15 er da ikke en sub, og jeg finner ingenting som heter 12hd. Og nei, cls 15 er ikke aktive.
viss du kobler dem på frontene dine må ha du ha et delefilter, viss ikke får du ikke pure bass, men blanding.