Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2645
jeg lurte på om noen vet hvorfor jeg ikke greier å se 3D på tv. Jeg ser 3 bilder på skjermen rød,vanlig og blå.å det er ingen forsjell på tv bilde med eller uten briller.

Men går jeg på kino å ser film, ser jeg i 3D

er det noe jeg må stile på tv for 3D skal virke?
Sannsynligvis er du fargeblind, eller kanskje fargesvak.
er ikke fargeblind men hva er fargesvak for noe?

var ikke det, gikk gjennom flere tester på internett

noen andre forslag?
Sist endret av intreserte; 2. mars 2013 kl. 02:29.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av intreserte Vis innlegg
er ikke fargeblind men hva er fargesvak for noe?
Vis hele sitatet...
En som er fargeblind kan bare se en eneste farge med tappene, eller bare se med stavene. En som er fargesvak kan se flere farger, men kan ha problemer med å se forskjell på dem.
Lastebil sjauførr :)
50 6
Oppsøk en lege, evt sjekke øyene dine .
wtf?
Ser du på 3d videor med 2 farger? blått og rødt?
du må ha splitscreen 3d for at det skal funke lol
Håper du ser på 3D film også da..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har du sjekket selve brillene? Det kan hende at det er de som er problemet, om de er de-efekte, eller om de er stilt inn feil. Det kan så klart være at tv'en må stilles inn på riktig instillinger; hva slags tv bruker du, og hvilke type briller?

En annen mulighet er at du har skjeve hornhinner, da har man ofte problemer/ikke karer å se i 3D. Men dette hadde du i såfall merket når du så på kino for eks, noe du forklarer at du ikke har. Om ingen av tingene funker, anbefaler jeg deg enten til å gå til en øyelege for å få sjekket øyene, og om alt er slik det skal være; samt evt dra til stedet du kjøpte tv'en, og forklare situasjonen. Det kan være noe så enkelt som at det er noe trøbbel med 3D funksjonen på din tv.
lazy eye kan føre til at du mister dybdesyn, og at du ikkje kan sjå 3d efekter.
Har du TS latt noen andre se samme film med de samme brillene på samme TV? Dette vil jo enkelt utelukke eller bekrefte om det er øyene dine eller noe annet som er feil.

Siden du ser 3D greit på kino, så holder jeg en knapp på at det er brillene eller TV som er problemet.
Jeg har blitt forklart at jeg er en av de åtte-prosentene. Men jeg ser ikke fargene slik du beskriver det. Jeg ser bare ikke 3d-effekten. Så for min del så blir det nesten en helt vanlig film. Er litt irriterende forskjeller på 3d / ikke 3d, men det går i fordel for vanlig film. Har aldri sett noe til 3d-effekten som folk snakker om, og det inkluderer Avatar og Sammy's Adventures på kino-kvalitet avspilling. På en måte litt synd, på en annen måte veldig greit, slipper å bruke penger på noe så ubrukelig som en tv/prosjektør der folk må ha på seg briller for å se på.
Vil legge til at de med dårlig syn, uansett om det er pluss, minus, eller skjevhet på hornhinnen, så påvirker det opplevelsen av 3D kolossalt. Har en kompis som fikk seg briller etter en lang tid med dårlig syn, og 3D ble noe annet etter dette. Jeg har enda problem med 3D, men jeg vet jeg også skulle hatt briller - så det er min egen feil at det ikke er gjort noe med.
Sitat av norboost Vis innlegg
Jeg har blitt forklart at jeg er en av de åtte-prosentene. Men jeg ser ikke fargene slik du beskriver det. Jeg ser bare ikke 3d-effekten. Så for min del så blir det nesten en helt vanlig film. Er litt irriterende forskjeller på 3d / ikke 3d, men det går i fordel for vanlig film. Har aldri sett noe til 3d-effekten som folk snakker om, og det inkluderer Avatar og Sammy's Adventures på kino-kvalitet avspilling. På en måte litt synd, på en annen måte veldig greit, slipper å bruke penger på noe så ubrukelig som en tv/prosjektør der folk må ha på seg briller for å se på.
Vis hele sitatet...
man må ikke bruke 3D effekten og 3D koster bare en tusen lapp extra..

Til TS: bruker du riktige brille? eg klarte jo såklart å kjøpe samsung briller til min Sony tv :P
gå inn på tv instillingene og trykk på side ved side bildet. så skrur du på 3Den. da skal bilde smekke sammen å funke i 3d var hvertfall sånn eg gjorde det(eg lasta ned filmen fra bukta
Ikke vet jeg, men på sesjon ble jeg erklært fargeblind. Har null og niks problem med å se 3D på kino eller på 3D-TV'en hjemme. Så det med fargeblindhet er nok veldig inviduelt
Sitat av norwegianhobo Vis innlegg
man må ikke bruke 3D effekten og 3D koster bare en tusen lapp extra..
Vis hele sitatet...
Klart man ikke må, men hva er da vitsen? Og tja, kanskje man får 3d med for en liten slant ekstra, men så må man ha 2, 3, 4, 5 briller ekstra. De er sikkert ikke gratis om man skal ha noe som er litt bedre enn noe man kunne fått i Donald.
Sitat av norboost Vis innlegg
Klart man ikke må, men hva er da vitsen? Og tja, kanskje man får 3d med for en liten slant ekstra, men så må man ha 2, 3, 4, 5 briller ekstra. De er sikkert ikke gratis om man skal ha noe som er litt bedre enn noe man kunne fått i Donald.
Vis hele sitatet...
du sier noe der 3d briller er uhyret dyrt. har selv en sony tv. brillene koster 1000kr pr...
men noen liker å ha alt :P
personlig har eg ikkje brukt 3den mer en et par ganger, siden eg bare har en brille.
Jeg klarer heller ikke å se 3D ordentlig, verken på kino eller hjemme. Utenom at jeg er litt nærsynt er det ikke noe galt med øyene mine, men tror ikke det er uvanlig at folk ikke klarer å se 3D.

I ditt tilfelle tipper jeg bare det er noe galt med brillene dine, eller filmen du ser på.