Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2116
Hei, jeg lurer på om noen av dere vet hvordan alarmer på f.eks butikker fungerer når det sjappa ikke har strøm? tenkte liksom på om det er helt trygt å strippe sjappa for det man har lyst til siden det ikke er strøm der. Eller pleier alarmen og gå på batteri, som da vil fungere helt normalt?

Hadde jo vært genialt om man bare kunne robbe hele byen siden vinden har blåst ned trær som ødelegger strømlinjer^^
Sitat av VHSspiller Vis innlegg
Hei, jeg lurer på om noen av dere vet hvordan alarmer på f.eks butikker fungerer når det sjappa ikke har strøm? tenkte liksom på om det er helt trygt å strippe sjappa for det man har lyst til siden det ikke er strøm der. Eller pleier alarmen og gå på batteri, som da vil fungere helt normalt?

Hadde jo vært genialt om man bare kunne robbe hele byen siden vinden har blåst ned trær som ødelegger strømlinjer^^
Vis hele sitatet...
De fleste alarmer har kapasitet til å holde en stund selv uten strøm (batteri).
mener at det er krav at det skal være en sekunder forsyning som kan sikre drift i 3 døgn og 7 timer med alarm. Om jeg husker riktig.
Hva med den som mottar signalet fra alarmen? sender alarmen signal til en mobil eller datamaskin? det hadde jo vært lite hjelp om den sender til en datamaskin hvis den heller ikke har strøm
En alarmsentral har gjerne 2 stk batteri i seg, slik at den klarer å opprettholde driften i noen dager etter strømbrudd.

Går alarmen, så er det normalt en eller flere andre enheter/personer som mottar beskjed om alarm.
Sitat av VHSspiller Vis innlegg
Hva med den som mottar signalet fra alarmen? sender alarmen signal til en mobil eller datamaskin? det hadde jo vært lite hjelp om den sender til en datamaskin hvis den heller ikke har strøm
Vis hele sitatet...
Kan hende de har generator da?
Sist endret av Deximus; 7. januar 2012 kl. 15:01.
The Merciful One
mr5050's Avatar
de fleste alarmene har backup batterier og gsm sendere
De fleste alarmer varsler eier på telefon/mobil og en vakt tjeneste. Tror vakt tjeneste har generatorer sånn at de skal kunne holde strømmen om noe sånn skjer. Er derimot ikke sikker på hvordan de blir varslet der.
Da er det vel ikke no lurt da siden alarmen kan sende sms og greier.....jeg som hadde så store håp:P
Derimot i boliger f.eks [g4s], [securitas], ( gamle hafslund som ikke er tillkoblet vaktsentral)
falck som er gammle g4s som ikke er tillkoblet de heller

g4s fungerer kun i 48 timer på nødbatteri, enda mindre hvis det er flere enheter tillkoblet (ir sensor,optisk røykdetektor, magnetdetektor, ulmebrandsdetektor osv osv)

Så ja, du kan robbe et hus 48 timer etter at det har gått tomt for strøm

Husk at ir detektorene de bruker nå opererer på batteri, hvertfall trådløst pakkene de fleste husa har fra g4s.
De har en omeråde som dekker 14*14 meter så er litt tricky å komme unna den.
De fleste som har husdyr har også dyresensor, g4s har opptil 35-45 kg husdyr. Så hvis du er en tynn jævel så kan du robbe huset lett :P
Sist endret av SRB; 7. januar 2012 kl. 15:16.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Derimot i boliger f.eks [g4s], [securitas], ( gamle hafslund som ikke er tillkoblet vaktsentral)
falck som er gammle g4s som ikke er tillkoblet de heller

g4s fungerer kun i 48 timer på nødbatteri, enda mindre hvis det er flere enheter tillkoblet (ir sensor,optisk røykdetektor, magnetdetektor, ulmebrandsdetektor osv osv)

Så ja, du kan robbe et hus 48 timer etter at det har gått tomt for strøm

Husk at ir detektorene de bruker nå opererer på batteri, hvertfall trådløst pakkene de fleste husa har fra g4s.
De har en omeråde som dekker 14*14 meter så er litt tricky å komme unna den.
De fleste som har husdyr har også dyresensor, g4s har opptil 35-45 kg husdyr. Så hvis du er en tynn jævel så kan du robbe huset lett :P
Vis hele sitatet...
Ja, du har no der, men hvis hele byen er mørklagt så har vel ikke famlien bedre å gjøre enn å sitte hjemme å spille monopol. Og jeg har ikke no særlig lyst til å robbe den vanlig mannen i gata, men fortsatt fristende^^
Hva med å heller bare skaffe deg en jobb, slik normale folk har?


Istedet for å gjøre nyåret til et helvette for en familie eller en bedrift?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hva med å heller bare skaffe deg en jobb, slik normale folk har?


Istedet for å gjøre nyåret til et helvette for en familie eller en bedrift?
Vis hele sitatet...
Takk for preken!
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hva med å heller bare skaffe deg en jobb, slik normale folk har?


Istedet for å gjøre nyåret til et helvette for en familie eller en bedrift?
Vis hele sitatet...
kjedelig visst alle er normale
Hva hadde du gjort, om jeg kom å stjelte alt du eide da?

Da hadde du ikke kunnet sitte på freak.no nå i allefall...

Sitat av Litago1 Vis innlegg
kjedelig visst alle er normale
Vis hele sitatet...
Din frihet stopper der min starter.

Grei leveregel å ha, i forhold til å vurdere hva man kan og hva man ikke kan gjøre her i verden.
Sitat av VHSspiller Vis innlegg
Da er det vel ikke no lurt da siden alarmen kan sende sms og greier.....jeg som hadde så store håp:P
Vis hele sitatet...
Om hele byen er mørklagt dauer basestasjonene ut etter hvert også. De har backupbatteri for et par timer under normal load, men blir byen mørklagt vil det være alt annet enn normal last.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hva hadde du gjort, om jeg kom å stjelte alt du eide da?

Da hadde du ikke kunnet sitte på freak.no nå i allefall...



Din frihet stopper der min starter.

Grei leveregel å ha, i forhold til å vurdere hva man kan og hva man ikke kan gjøre her i verden.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen planer om å stjele fra privat personer og hva hadde det gjort deg om jeg hadde robba lokale kiwi eller no sånt?... skjønner jo at det vil være frustrerende for ansatte men det ville ikke gjort dem no direkte, tror jeg da, kan ikke tenke meg det ivertfall...
Sist endret av VHSspiller; 7. januar 2012 kl. 15:49.
Og om alarmen går på 48V analog linje så har den fortsatt strøm. Pga batteribanken på sentralen og eventuelle nødaggregat.
Takk for fornuftige svar alle sammen, det var til stor hjelp!=)