Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3351
jeg lurte på hvor man kan finne guider på hvordan man lager dirker???
Var en guide på barne-tv for ganske lenge siden. Og tror det står noe i The anarcist cookbook.
http://www.grazonen.com/ om du ger opp med å lage dirkene kan du jo alltids kjøpe deg ett set
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hahaha, GENIAL webshop...
tror jeg skal ha en sånn:
http://www.grazonen.com/store/prod_l...roup=Universal Verktyg


Digga den sjappa... *bookmarke* dyrt da, men de har liksom videoer for hvordan man skal dirke...
Du får importert slike ting fra force-ten og muligens topsecret
kanskej greit å sjekke ut verktøy og annet som du kan finne i nøkkel foretninger.


Brekkejern fugerer fortsatt utmerket, men disse lager merker.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Lurer på om det stod noe om det i MIT Guide to Lockpicking...
Er ikke 100% sikker selvsagt...
skal du ha dirk til en sånn typisk huslås, eller hengelåser og biler?

til hengelåser kan du barebenytte deg av metallet inne i en vindusvisker (knekk av klumpen på tuppen, og benytt den spisse delen).

Til bil behøver du akuratt det samme, bare et i større format.
Husker på ungdomsskolen (way back when michael jacksom was black) så lagde vi dirker til hengelåser av baufil/sag-blader. Bare slipte dem tynne. Funka som faen det.
Tok en Abus-lås en gang, og ble kongen i gjengen
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Opprinnelig postet av Acidous
Lurer på om det stod noe om det i MIT Guide to Lockpicking...
Er ikke 100% sikker selvsagt...
Vis hele sitatet...
Noen som aner hvor jeg kan få tak i denne????


--
BTW Ninja5000 Adrian Atari var sinnsykt kul
Sist endret av totto; 7. juni 2003 kl. 14:54.
Opprinnelig postet av totto
Noen som aner hvor jeg kan få tak i denne????
Vis hele sitatet...
http://www.lysator.liu.se/mit-guide/mit-guide.html
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Fant en del dirkesett og bøker om dirking her:

http://www.big-bad-boy.com/

Ikke så gærne priser heller
▼ ... over en måned senere ... ▼
Opprinnelig postet av ninja5000
Husker på ungdomsskolen (way back when michael jacksom was black) så lagde vi dirker til hengelåser av baufil/sag-blader. Bare slipte dem tynne. Funka som faen det.
Tok en Abus-lås en gang, og ble kongen i gjengen
Vis hele sitatet...

OIOI!!imponert!
klate du abus lås! ikke ille!
akkurat samme måte som jeg lager dirker på, men har aldri fått opp abus
Opprinnelig postet av meg selv

Tok en Abus-lås en gang, og ble kongen i gjengen
Vis hele sitatet...
hehe...må bare understreke EN gang (måtte bruke to dirker, hvis jeg ikke tar helt feil...)
på skolen jeg gikk på var det innbrud og de brukte etter låsen å bedømme bare ett brekkjern eller en klipetang...like greit det egentlig.
Den låsen tror jeg vandret rundt hele skolen og ble fingra (ikke den typen fingring dere kanskje tenker på) med av nermest alle.
bestilte meg nybegynner sett fra www.grazonen.com igår. er spent på hvordan det er jeg..ikke så ille dyrt det. 199 og da er det med 5 dirke og ei bok tror jeg...
Jeg har lyst på dette

Litt mye penger, kanskje, for noe jeg absolutt ikke trenger, eller har peiling nok til å bruke...

saroth: hvis du vil være jævlig kul, så kan du jo tegne av dirkene dine, og kanskje tilogmed scanne boka, og slenge det over til meg, så sparer jeg 200 spenn
det sette der var jo helt rått da, men kanskje litt dyrt.

hmmm, tegne å scanne.....jeg vet nå ikke det da.. hva får jeg i gjenngjeld?
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei!
Jeg lurte på om (siden det er vanskelig å få kjøpt dirkesett uten kredittkort, og det er vanskelig å få låne mutters til kjøp av dirking ) det gikk ann noe sted i oslo, å kjøpe dirkesett i en butikk? Eller på noen annen måte uten kredittkort?
www.lockpicks.com (godtar paypal)

(les MIT`s lockpicking guide hvis du er ny for å vite hvilke dirker du trenger...deretter bygger du ditt eget sett)

utover det så finnes det guider på forumet.

http://www.angelfire.com/clone2/dark...ckpicking.html <--- MIT`S lockpicking guide , der står det om teknikker og hvordan lage et enkelt sett...grei å starte med + noen andre linker
Takk for svar

Har lest i mit's guide før, men det ble litt mye da
Skal lese mer nå.

Noen andre som vet om noen butikker i oslo som selger dirker (tvilsomt.. )

Hva med låsesmeder eller noe da?
låsesmeder har slike sett men jeg tviler på at de vil selge settene sine med mindre du har et nært forhold til dem, for de vil nok undre seg over hvorfor du kjøper sett hos dem hvis de tror du har utdannelsen til å kjøpe et helt nytt sett. (med mindre du finner en litt shabby butikk) :P

helt på slutten av MIT`s guide står det om hvilke typer dirker og helt i begynnelsen står det teori om låser